Stránka 1 z 1
Prasknuta pruzina vpredu
Napsal: 30 dub 2019, 18:33
od guide19
Zdravim. Menil niekto tlmic alebo pruzinu vpredu? Ake nudem potrebovat naradie a cca nejaky postup?
Re: Prasknuta pruzina vpredu
Napsal: 30 dub 2019, 18:43
od dibarbora
Dobrý hever, sťahovák pružín, kvalitný vercajg, niekedy sa aj autogén hodí. Hlavne vymeniť obe strany.... naraz.
Nebezpečnejší spôsob sú dva hevery a drôt namiesto sťahováku pružín.
Re: Prasknuta pruzina vpredu
Napsal: 30 dub 2019, 22:41
od petzl62
Pokud jsi to nikdy nedělal,svěř to servisu...
Opravdu to není žádná sranda a pokud nevíš jak na to,je to dost nebezpečná věc.
Re: Prasknuta pruzina vpredu
Napsal: 30 dub 2019, 23:05
od pekoz
ale jo stáhnout pružinu jde i doma - stahovák stojí pár korun.
(bez stahováku pomocí nějakých udělátek je to o hubu - ta pružina má kurevskou sílu).
jenomže to není všechno....
nejhorší je občas vytáhnout z auta ceĺou sestavu tlumiče s pružinou.
(náprava typu McPherson se prakticky rozpadne - je třeba minimálně zajistit poloosu proti vytažení z převodovky).
a potom ji na stole rozebrat. no a samozřejmě při práci nastávají různé nečekané problémky
přesto že jsem to dělal různě u předchozích aut (u Xsary např. postupně praskly obě přední - ale dělá náhodně to u všech aut)
tak pokud bych to dělal poprvé a ani to před tím neviděl tak se přimlouvám za servis.
klidně neznačkový. pokud to není moc staré a objedná se originál pružina podle VIN tak stačí ta jedna.
pokud neznačkové (Kayaba např.) tak třeba obě ale stejně to u normálního auta nikdo nepozná.
Re: Prasknuta pruzina vpredu
Napsal: 30 dub 2019, 23:19
od dibarbora
Menit to na jednej strane, možno na novom voze s par km v rámci záruky - aj to by som asi frflal.
Pruzine sa casom a km menia vlastnosti, aj unavená pružina má svoj podiel na poklesnutom aute okrem tlmicov. I30 prvej generácie sú už celkom staré vergle, takže aj original nová
pruzina bude mať už iné vlastnosti ako nezlomená pôvodná na druhej strane...... ak chce autor vlákna liezť pod auto dva krát alebo dva krát do servisu, môže meniť aj po jednom kuse
.
Re: Prasknuta pruzina vpredu
Napsal: 01 kvě 2019, 09:06
od guide19
Dakujem za odpovede. Takze tlmice som menil na viacerych autach ale vzdy len zadne. Mne skor islo o to ze ako to ma hyundai vpredu. Co vsetko sa musi povolovat a ci to ma cenu robit doma na dvore. Ci nahodou nie su nejake problemy pri rozoberani a vyberani tlmica. A k tym pruzinam. Na to ze auto ma najazdenych 115t km tak prasknuta pruzina je pre mna prekvapenim. Podotykam ze auto nejazdi po nejakom autodrome a ma 7 rokov.
Re: Prasknuta pruzina vpredu
Napsal: 01 kvě 2019, 09:58
od pekoz
115 kkm
tak pokud bych to musel řešit při takovém nájezdu tak vyměnit všechno - i tlumič a ložisko nahoře.
a samozřejmě i na druhé straně.
jinak tam za chvíli polezeš znova.
P.S.
https://hyundai.7zap.com/en/gen/i30/keu ... h/5454611/
a není to žádné překvapení. stávalo se to i v záruce (PSA dokonce svolávačka C3 , Ford atd.) když byly z výroby překalené.
taky podle zkušeností při větším nájezdu může být zarezlé horní ložisko. pružina se potom kroutí a zahřívá se.
a když praskne tak vetšinou po jízdě při chladnutí
Re: Prasknuta pruzina vpredu
Napsal: 01 kvě 2019, 11:00
od Richard555
Co jsem se setkal s touto, na našich silnicí celkem běžnou, závadou, jsou užívány dva systémy Tlumič byl k těhlici přišroubován dvěma šroubama (např. Daewoo, Opel, nebo vložen do konusu v těhlici a stažen jedním šroubem vzadu (např. Fabia, Ford) .
Každopádně vyjmout pružinu s tlumičem nebývá problém v prvním případě, ve druhém bývá někdy problém s vysunutím tlumiče dole z objímky těhlice z důvodu omezení pohybu spodního ramene na straně delší poloosy (Fabia) tam se musí ještě vyndat - odpojit poloosa .....
Každopádně je třeba kvalitní nářadí a stahováky pružin
jde o zdraví možná i o život a tady jde sranda stranou