Stránka 1 z 1

I30 CRDI 1.6 předváděčka

Napsal: 30 kvě 2019, 16:07
od martasak
Ahoj,

chci koupit I30-II kombi 2016 předváděčku, kupuju skoro vždy zánovní 2 letá auta, nemám známého automechanika, proto nekupuju starší, ale nové je moc drahé, v té výbavě a motorizaci 450t, zánovní 300t. Zatím jsem se nikdy nespálil, možná jsem měl štěstí, ale byl různý původ ,1x foCus benzín (dovoz D Valoušek 2r, 27t), 1x focus nafta (dovoz D Valoušek, rok, 14t), teď mám zatím I30-II CDRI (Auto Kout odkup části flotily pojišťovny, 26 t, 1,5r) a chci koupit CRDI 2016.
Vždy vozy jezdily v pohodě, nebyl problém, ani s motorem ani s ničím jiným.

Nechci diskutovat ani motor ani výbavu, ale jaké indicie bych měl sledovat. Jeden motor co jsem zkoušel, najeto 20t, zní hodně naftově a je takový syrový, jiný s nájezdem 34t lepší (ale zase 20t je lepší nájezd a lepší barva a lepší spojka pro mne). Vozy jsou pochopitelně v záruce.

Předem se omlouvám za dotaz, který se zdá někomu možná blbý :-)

Re: I30 CRDI 1.6 předváděčka

Napsal: 04 čer 2019, 16:45
od Chasnik
Co znamená "lepší spojka pro mě"? Mám také i30 CRDi a po víc než 70 tkm nevnímám nějakou anomálii na spojce - záběr mimo krajní meze chodu pedálu, žádné pazvuky, žádné vibrace, plynulý rozjezd. Pokud na autě už po 30 tkm vnímáš nějaký problém na spojce, tak to auto asi dostalo dost záhul.
A u toho druhého - "syrovost" by už při 20 tkm neměla být znát. Já ji vnímal tak prvních 5 - 7 tkm, potom už auto jezdilo v pohodě. Ale pokud to byla skutečná předváděčka, která má na kontě hromadu studených startů a krátkých jízd, pak takové zacházení naftovému motoru neprospělo.

Jinak je těžko radit nějaká slabá místa, při tom nájezdu se jedná v podstatě o zajeté vozy a případné problémy se projeví až s odstupem mnoha km. Takže bych se soustředil na administrativní stránku věci - jestli jsou správně a včas zapsané servisní prohlídky v garanční knížce, podle VIN proklepnout, jestli na auta nebylo vypláceno pojistné plnění (stane se, že i autorizovaný dealer prodá auto se zatajenou opravenou nehodou...), případně jestli nevázne zástavní právo u nějaké leasingovky.

Technicky by auta v při tomto nájezdu měla být OK, na nějaké opotřebení kloubů, čepů, tlumičů, řetězů atd. je čas. Ošoupaná kůže na volantu už je také minulostí, to trápilo první generaci, stejně jako tyčky stabilizátorů. Při agresivní jízdě brzda/plyn by možná bylo vidět opotřebení kotoučů, někteří uživatelé je mění už třeba při 40 tkm (mě např. vydrží přes 100).

1.6 CRDi je osvědčený spolehlivý motor a na nějaké špeky z důvodu nedokonalé konstrukce (typu prasklin v bloku/hlavě, přehřívání, vytahávání řetězů, potkávání ventilů apod.) netrpí. Hlavně z důvodu ověšení motoru různými eko-fičurami ála EGR, DPF a spol. doporučuji využívat motor skutečně jako dieselový, tj. omezit krátké jízdy se studeným motorem, nevytáčet motor za studena, dochlazovat zatížené turbo před vypnutím motoru, ale to jako majitel několika dieselů určitě víš, stejně jako o potřebě používat kvalitní naftu :)

Osobně bych největší špek viděl u takových aut v ceně. Třeba máš štěstí, ale pokud jsem sledoval já ceny ročních a dvouletých aut, tak mi cenová redukce nepřišla přiměřená věku a vycházelo mi v celkovém součtu levněji pořídit nové auto, samozřejmě skladovku se slevou ;)