Stránka 1 z 1
ix55 a karavan
Napsal: 08 čer 2019, 15:17
od guttata
Zdar. Máte prosím někdo zkušenost s taháním těžkého karavanu nebo jiného přívěsu? Cca 2t. Z venku vypadá ix55 jako ideální tahoun, hydroměničový automat a chladičem, 176kW atd., ale nevím. Díky za každou zkušenost.
Re: ix55 a karavan
Napsal: 14 čer 2019, 09:17
od Richard555
Promiň jestli jsem tě vyděsil, zkušenosti s taháním extra těžkého vozíku nemám, občas jsem jel s vozíkem co je homologovaný na 750kg ale nosnost má 1200kg. Jak jsem psal vezl jsem štěrk asi něco přes tunu a v pohodě - jelo to, převodovka řadila normálně, zavírala měnič taky normálně. Spíš jsem chtěl upozornit na to, že převodovka co je použitá v IX55 nemá ráda větší krouťák než je těch 450 Nm , tak se nedoporučuje auto "čipovat" což samozřejmě jde, ale nárust krouťáku na nějakých 500 Nm prý dává převodovce zabrat a kvůli ní se nedoporučuje ......
Asi by při rozumném používání nemusel být s karavanem problém, ale jak píšu zkušenosti mám jen malé.....
Protože píšeš že máš těžký karavan tak asi máš i řidičák na návěs, protože při téhle váze auta a přívěsu ti B96 nestačí
Re: ix55 a karavan
Napsal: 14 čer 2019, 09:25
od guttata
Jo jo, s papíry problém není, ty mám na všechno...
Spíš váhám, jestli by na to tahání byla lepší ix55 nebo H1...
Re: ix55 a karavan
Napsal: 15 čer 2019, 08:56
od Richard555
Ta IX55 asi bude komfortnější, ale ta H1 asi jednodušší s manuálem, ale zas ti bude při častém tahání těžkého přívěsu odcházet spojka, nebo dvojhmota pokud tam je.....
Stejná převodovka Aisin je i ve Volvu XC90 a ve Fordech mondeo (samo ne úplně stejná ale velmi podobná) každý výrobce má své úpravy....
Pokud nenajezdíš s tím přívěsem většinu km a nemáš "čipováno" mohla by to IX55 vydržet - samozřejmě včasná výměna oleje v automatu bude nutná
Re: ix55 a karavan
Napsal: 16 čer 2019, 18:47
od Roman mamut
Mám 55tku deset let a kupoval jsem ji především kvůli tahání.Vozim koně,auta a na polaťáku náklady někdy až extrémní.Několikrát i více než 3t ,takže si myslím že mám s tímto tématem opravdu bohaté zkušenosti.Auto mám od nová a s vlekem má nalítáno tak třetinu z proběhu(280 000 km).Řekl bych že na vozidle se to nijak moc neprojevilo,motor,převodovka ok pouze ve190000 zadní tlumič a ložisko(časté přetěžování koule,takže za mě na tahání super.Samozřejmě vše má své ale.Auto má úžasně naladěnou převodovku na sol ale s těžkým vlekem si někdy neví rady takže je potřeba si zvolit optimální převodový stupeň a druhé ale je velký nárůst spotřeby při jízdě s vlekem.Pokd vezu dva koně pohybují se kolem 14l a u opravdu těžkého nákladů není problém jet za 17l.Ale nedám na něj dopustit a nechci jiné auto.
Re: ix55 a karavan
Napsal: 17 čer 2019, 09:47
od Richard555
No super, taková informace tady na foru dosud není, díky za ní. Takže se omlouvám za své trochu "opatrnické rady" IX55 je tedy i auto na tahání těžkých přívěsů a nevadí jí to..... to je dobré vědět
Re: ix55 a karavan
Napsal: 17 čer 2019, 09:50
od guttata
Super zpráva, taky moc díky.
Re: ix55 a karavan
Napsal: 23 čer 2019, 20:12
od mara pokac
pokud taháš přívěs, doporučuji ti přehodit na ruční řazení, je to méně namáhavé pro převodovku, jinak jsem tahal loď 1900 kg a IX 55 jede jako tank:)
ix55 a karavan
Napsal: 30 čer 2019, 18:51
od forreHC
Som teraz 55tkou pomohol kamarátovi a nejakých 100km som pretiahol jeho vlek naložené s 2 autami,(touareg a golf7) a následne ešte.jeho pokazený RAM 1500, spotreba stúpla ale 55tka si s tým poradila v pohode
Odoslané z MHA-L29 pomocou Tapatalku