Stránka 1 z 1
Porucha pístu, popř. čepu pístu
Napsal: 12 čer 2019, 17:40
od pecipekar
Prosím o nějaké zkušenosti se závadou, která se prý relativně často objevuje. Hyundai i30, 12/2013, 1,6 benzin, 88 kw, DOHC, 65 tis. km, koupeno na konci října 2018, nevím jak byl měněn olej. Při průjezdu pravou zatáčkou přes koleje auto umřelo, při sešlápnutí plynu se to dusilo a chcíplo, výkon max 15 procent, dojel jsem jen na blízkou benzinku na volnoběh na jedničku, kontrolka motoru problikla až na benzince, auto jsem po pěti hodinách zkusil nastartovat a fungovalo, "akorát" cvakavý zvuk z motoru něco kovového, vačka/ventil nebo nějaká vůle, auto ve více servisech, diagnostika neukazuje žádnou závadu, první možnost přeskočené rozvody - negativní, druhá možnost katalyzátor a následné poškození motoru - kamerou se jeví kat v pořádku... Někdo hovoří o časovači vaček - prozatím nepotvrzeno. Spíše se přes fonendoskop jeví kovoví zvuk v bloku, vůle píst o válec nebo čep pístu. Nevím co s tím, předpokládaná rozborka motoru na dlouhé týdny o penězích ani nemluvím. Má teda někdo nějakou zkušenost.
Re: Porucha pístu, popř. čepu pístu
Napsal: 15 čer 2019, 08:18
od harvi
nieje to vysypany katalyzator? myslim, ze sa im to obcas stavalo...
Re: Porucha pístu, popř. čepu pístu
Napsal: 15 čer 2019, 11:08
od Axel.Foley
Už jsem viděl i viklající se píst ve válci. U stejného motoru. Snad to nebude ono.
Re: Porucha pístu, popř. čepu pístu
Napsal: 18 čer 2019, 15:55
od pecipekar
Axel.Foley píše:Už jsem viděl i viklající se píst ve válci. U stejného motoru. Snad to nebude ono.
No spousta lidí se k tomuto kloní? Akorát člověk který se tomu mohl věnovat má čas až za tři týdny... Nemáme kontakt na někoho z Moravy - Zlínsko...?
Re: Porucha pístu, popř. čepu pístu
Napsal: 19 čer 2019, 06:28
od Axel.Foley
Severní Morava ano, Zlínsko ne.
Re: Porucha pístu, popř. čepu pístu
Napsal: 05 srp 2019, 18:52
od pecipekar
Tak jak jste pánové někteří říkali. Zřejmě je za vším katalyzátor a následně vyklající se písty. Dlouhodobé cukání za studena byl zřejmě vadný katalyzátor jehož zbytky (nevím teda jak, asi nějakým zpětným rázem) se dostali do motoru. Poškození katu bylo zjištěno až po demontáži, kamerou se prvně jevil nepoškozený. Zjištěny vyklající se písty ve válci. Rozum mi zůstává stát nad tím proč jsem nepozoroval pozvolný nárust hlučnosti, přišlo to okamžitě. Naštěstí to odnesly jen ty písty a válce, zbytek motoru se jeví v pořádku. Dlouho se řešilo co s tím, písty ani kroužky pro výbrus nikde v republice nebyly. Náhradní motor v ČR taky nebyl. Z SK nebo UK byly drahé. Posléze se proměřením zjistilo, že poškození válců není tak hrozné. Mělo by stačit menší honování a podařilo se sehnat "B" písty. Na modlení jsem se dal už dávno, teď se modlím aby to po složení fungovalo...
Dal bych i video pístů, ale formát mp4 mi sem nejde nahrát.
Re: Porucha pístu, popř. čepu pístu
Napsal: 18 srp 2019, 21:11
od Chasnik
Zbytky rozpadlého katu se do motoru dostanou díky "ekologickému" časování ventilů, kdy je v určitém úseku režimu sání otevřen i výfukový ventil (velice zjednodušeně řečeno se tak simuluje funkce EGR ventilu a díky nasávání "špinavého" vzduchu z výfuku se reguluje teplota spalování a tím složení emisí). Je to na palici, ale pokud budeš googlovat, tak se o tom dozvíš více.
Tak držím palec, ať to po smontování motoru zase chodí, jak má!