Stránka 1 z 1
Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT
Napsal: 18 čer 2019, 13:44
od projectill
Tuky je u mě nový a zatím si na sebe zvykáme...co mě ale poslední dobou zaráží je chování automatu 7DCT na dálnici.
Při nastaveném tempomatu 130-150 si na rovince zařadí sedmičku a pohoda. Jakmile se ale setkám s menším protivětrem, náznakem kopce, nebo třeba jen turbulence od kamionu, tak přeřadí na 6tku a po pár vteřinách zpět na 7.
Takhle zvládne řadit každých pár sekund klidně i minutu. Volba režimu normal / sport nemá vliv.
Je to normální chování ?
Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT
Napsal: 19 čer 2019, 09:31
od Richard555
Nemám na mamutkovi převodovku DCT ale měničový automat ale např. když jedu 70 Blankou od Troje do Břevnova tak když nechám D taky furt řadí 4-5-4-5-4-5 řeším do přepnutím na "manuál" a dám tam 4..... jinak by to zbytečně řadilo snad 20x.......
Ona asi ta 7 je u toho Tuscona už dost na hraně a stačí malá změna jízdních odporů a už to řadí..... kolik to točí v těhle rychlostech ?
Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT
Napsal: 24 čer 2019, 17:54
od Chasnik
Tusíka jsem měl jen jeden den na půjčení při výměně čelního skla, ale na dálnici jsem to tak dělal běžně - po rozjetí na dálniční rychlost jsem přepnul na manuál a tím jsem sedmičku "zamknul"
Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT
Napsal: 25 čer 2019, 09:11
od projectill
Začal jsem to také dělat přepnutím na manuál na dálnici. Motor tak točí asi 2300ot. a zřejmě nemá dost sil na tak dlouhý stupeň.
On Tucson má aerodynamiku plachetnice.
Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT
Napsal: 25 čer 2019, 11:14
od Axel.Foley
Zřejmě nemá dost sil?
Není snad slyšet, zda si lehce brouká nebo se trápí?
Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT
Napsal: 25 čer 2019, 11:34
od projectill
Soudím tak podle slabé akcelerace na přidání plynu. Motor není slyšet v těchto otáčkách prakticky vůbec.
Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT
Napsal: 25 čer 2019, 15:22
od sarin007
Já mám hydroměnič v kombinaci z naftou a musím říct, že asi díky vyššímu krouťáku s tímto, a zvlášť na dálnici problém nemám. Možná i to, že mám ještě 6 kvaltů tak není tolik důvodů tolik řadit (rozdíly mezi kvalty jsou větší). Právě toto jsem si říkal, jak se chová nový hydroměnič v Tuconu s 8 kvalty. Ten se bude pořád snažit najít ideální stupeň a o to víc řadit. Aspoň si to myslím. Mě to ve 130 točí cca 2100 otáček, ve 150 nějakých 2500 (co si vybavuju).
Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT
Napsal: 25 čer 2019, 21:42
od CEVETE
Nemám žádný takový problém, řadí bez problémů a určitě nijak nepřeřazuje. Mě zase trochu zacuká při rozjezdu na 1, ale pokud za něj trochu víc vezmu, tak to neudělá.
Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT
Napsal: 30 srp 2019, 09:21
od vencvla
Zdravím, řeším úplně ten samý "problém". Mám 1.6 T-GDi 4x4 7DCT (10tkm najeto). Jízda po dálnici je tragická. Byl jsem se ptát v servisu, jestli neřešili již podobný problém nebo jestli neexistuje nějaký nový software pro převodovku. Bylo mi řečeno, že se převodovka učí, jsem první kdo si stěžuje a nazdar.
Osobně mi přijde, že převodovka je nalazena na dieselové motory, které mají větší krouticí moment.
Zkusím se zeptat v servisu v Německu.
Re: Nerozhodná převodovka na dálnici u 1.6 T-GDI 7DCT
Napsal: 08 zář 2019, 14:35
od projectill
vencvla píše:Zdravím, řeším úplně ten samý "problém". Mám 1.6 T-GDi 4x4 7DCT (10tkm najeto). Jízda po dálnici je tragická. Byl jsem se ptát v servisu, jestli neřešili již podobný problém nebo jestli neexistuje nějaký nový software pro převodovku. Bylo mi řečeno, že se převodovka učí, jsem první kdo si stěžuje a nazdar.
Osobně mi přijde, že převodovka je nalazena na dieselové motory, které mají větší krouticí moment.
Zkusím se zeptat v servisu v Německu.
Mám podobný pocit. Sedmý stupeň je příliš dlouhý, nebo benzín prostě nemá dost velký krouťák aby zvládl cokoli náročnějšího, než jízda konstantní rychlostí po rovině.