Hyundai i30 - palivové čerpadlo v horku
Napsal: 27 čer 2019, 18:50
Dobrý den,
mám Hyundai i30 2008 1.4 benzín a jsem opravdu v zoufalé situaci:
Před 14 dny při cestě na Votvírák (bylo venku hrozné vedro) jsme zastavili na benzínové stanici, že si koupíme něco k jídlu (netankovali jsme). Po nákupu mi nešlo nastartovat auto. Po všech možných telefonátech nějaký lokální mechanik přijel a zjistil, že nespíná palivové čerpadlo. Auto dal na lano, že si to odtáhne s kolegou a po festivalu si pro něj přijedu, že to zkusí opravit. Volal mi asi za 10 minut, že to auto na laně zkoušel nastartovat za jízdy (princip roztlačení) a to auto chytlo.
Dnes se mi stalo to samé. Vedro, jedu autem a zastavím u Alzy, že si vyzvednu objednávku. Když jsem se vrátil, tak opět stejný problém - nastartoval jsem, ale otáčky šly postupně dolů - jak bylo paliva méně a méně. Volal jsem asistenčku a domluvil jsem se s autorizovaným servisem, že se mi na to zítra podívají. Auto jsme naložili, odtahli a při sundavání jsem to jen tak zkusil nastartovat - a samozřejmě, že to chytlo. Ještě, že jsem si to natočil, jinak by mě měli za blázna.
Průšvih je, že teď nevím vůbec co s tím. Zdálo se mi, že relátko spíná, takže možná nějaká závada související s čerpadlem? Nejhorší je, že když to teď funguje, tak chybu bude strašně těžké odhalit. Podotýkám, že jsem nikde netankoval, benzín co tankuji tankuji už rok a nikdy nebyl problém (v Makru, Shellu nebo na benzíně). O auto se starám, před třičtvrrtě rokem měněny svíčky, olej, filtr do motoru... Chladička je na horní rysce, oleje je taky dost. Prostě, snažím se si to auto hýčkat, aby dlouho vydrželo.
Průser je, že v sobotu letím na 4 dny do Benátek (vracím se ve středu) a v neděli mám jet na 14 dní do Chorvatska - ubytování zajištěný, vše zaplacený, jedeme tam s přítelkyní a její rodinou. Jestli se na to auto nebudu moct spolehnout, tak se opravdu budu bát jet.
Můžete mi prosím říct, jestli se vám něco podobného někdy nestalo? Ideálně bych vyměnil (holt preventivně) v autorizáku to palivové čerpadlo, případně ještě projistotu spínací relátko nebo nějaké teplotní čidla. Napadá vás něco?
Moc díky.
Video (ze začátku je vidět, že tam ještě trochu benzínu zbylo, takže to nachvilku chytlo):
https://www.youtube.com/watch?v=eDIqbhc ... e=youtu.be
mám Hyundai i30 2008 1.4 benzín a jsem opravdu v zoufalé situaci:
Před 14 dny při cestě na Votvírák (bylo venku hrozné vedro) jsme zastavili na benzínové stanici, že si koupíme něco k jídlu (netankovali jsme). Po nákupu mi nešlo nastartovat auto. Po všech možných telefonátech nějaký lokální mechanik přijel a zjistil, že nespíná palivové čerpadlo. Auto dal na lano, že si to odtáhne s kolegou a po festivalu si pro něj přijedu, že to zkusí opravit. Volal mi asi za 10 minut, že to auto na laně zkoušel nastartovat za jízdy (princip roztlačení) a to auto chytlo.
Dnes se mi stalo to samé. Vedro, jedu autem a zastavím u Alzy, že si vyzvednu objednávku. Když jsem se vrátil, tak opět stejný problém - nastartoval jsem, ale otáčky šly postupně dolů - jak bylo paliva méně a méně. Volal jsem asistenčku a domluvil jsem se s autorizovaným servisem, že se mi na to zítra podívají. Auto jsme naložili, odtahli a při sundavání jsem to jen tak zkusil nastartovat - a samozřejmě, že to chytlo. Ještě, že jsem si to natočil, jinak by mě měli za blázna.
Průšvih je, že teď nevím vůbec co s tím. Zdálo se mi, že relátko spíná, takže možná nějaká závada související s čerpadlem? Nejhorší je, že když to teď funguje, tak chybu bude strašně těžké odhalit. Podotýkám, že jsem nikde netankoval, benzín co tankuji tankuji už rok a nikdy nebyl problém (v Makru, Shellu nebo na benzíně). O auto se starám, před třičtvrrtě rokem měněny svíčky, olej, filtr do motoru... Chladička je na horní rysce, oleje je taky dost. Prostě, snažím se si to auto hýčkat, aby dlouho vydrželo.
Průser je, že v sobotu letím na 4 dny do Benátek (vracím se ve středu) a v neděli mám jet na 14 dní do Chorvatska - ubytování zajištěný, vše zaplacený, jedeme tam s přítelkyní a její rodinou. Jestli se na to auto nebudu moct spolehnout, tak se opravdu budu bát jet.
Můžete mi prosím říct, jestli se vám něco podobného někdy nestalo? Ideálně bych vyměnil (holt preventivně) v autorizáku to palivové čerpadlo, případně ještě projistotu spínací relátko nebo nějaké teplotní čidla. Napadá vás něco?
Moc díky.
Video (ze začátku je vidět, že tam ještě trochu benzínu zbylo, takže to nachvilku chytlo):
https://www.youtube.com/watch?v=eDIqbhc ... e=youtu.be