Nabíjení mobilu v autě přední zásuvkou zapalovače
Napsal: 25 srp 2019, 11:41
Dobrý den.
Řeším problém současných telefonů - vestavěnou baterii. Protože používám mobil v tomhle autě, kde trávím třeba i 12 hodin denně, často musím používat nabíječku v autě (2,1A). Jenže než se mobil nabije, tak musím několikrát mezi tím vypnout motor a po chvíli zase nastartovat a jet dál. Při startu dojde k odpojení zásuvky zapalovače od napětí a proudu (zadní zásuvku v kufru jsem nezkoušel, ale předpokládám stejné chování), tudíž mobil se přestane na krátkou chvíli, třeba půl sekundy, nabíjet a po nastartování zase začne nabíjení.
U současného mobilu, také s vestavěnou baterií, se mi zdá, že tenhle režim s přerušovaným nabíjením nedělá baterce dobře. Takže jsem hledal nabíječky do auta s nějakým kapacitorem, který by překlenul tu chvíli odpojení od proudu při startu, ale nenašel.
Proto se ptám, zda nabíjení mobilu v autě s tímto přerušovaným režimem nějak baterii poškozuje? Mám hledat nějaké jiné řešení nabíjení v autě? Nebo se mám uchýlit k hledání mobilů s uživatelsky vyměnitelnou baterií, jejichž množina se ale v současnosti prakticky limitně blíží nule?
Nebo se dá nějak zabezpečit, aby zásuvka zapalovače dávala proud i ve chvíli startování?
Děkuji za každou radu, která mne pomůže se rozhodnout pro správný mobil a správný způsob používání a nabíjení, když trávím v autě tolik času a často vypínám motor. Petr V.
Řeším problém současných telefonů - vestavěnou baterii. Protože používám mobil v tomhle autě, kde trávím třeba i 12 hodin denně, často musím používat nabíječku v autě (2,1A). Jenže než se mobil nabije, tak musím několikrát mezi tím vypnout motor a po chvíli zase nastartovat a jet dál. Při startu dojde k odpojení zásuvky zapalovače od napětí a proudu (zadní zásuvku v kufru jsem nezkoušel, ale předpokládám stejné chování), tudíž mobil se přestane na krátkou chvíli, třeba půl sekundy, nabíjet a po nastartování zase začne nabíjení.
U současného mobilu, také s vestavěnou baterií, se mi zdá, že tenhle režim s přerušovaným nabíjením nedělá baterce dobře. Takže jsem hledal nabíječky do auta s nějakým kapacitorem, který by překlenul tu chvíli odpojení od proudu při startu, ale nenašel.
Proto se ptám, zda nabíjení mobilu v autě s tímto přerušovaným režimem nějak baterii poškozuje? Mám hledat nějaké jiné řešení nabíjení v autě? Nebo se mám uchýlit k hledání mobilů s uživatelsky vyměnitelnou baterií, jejichž množina se ale v současnosti prakticky limitně blíží nule?
Nebo se dá nějak zabezpečit, aby zásuvka zapalovače dávala proud i ve chvíli startování?
Děkuji za každou radu, která mne pomůže se rozhodnout pro správný mobil a správný způsob používání a nabíjení, když trávím v autě tolik času a často vypínám motor. Petr V.