Stránka 1 z 2

scoupe - zavada jednotky(?) prosim radu - nutne!

Napsal: 31 led 2007, 21:42
od black_sheep
zdravicko,
kamaradovi uz asi pul roku scoupe zere asi 10-12litru, pri ekonomicky jizde 8! :x byl na diagnostice, vse je v poradku pry, jen predstih se drzi na 0, pritom by mel mit 9+-5. snimace otacek vacky i kliky pry promerili a jsou v poradku, zavadu pry tedy vidi v jednotce, myslite ze je to mozne? nebo jestli mel nekdo podobny problem.. projevuje se to akorat vyssi spotrebou a obcas auto proste zlobi, skyta, chcipa a vetsinou pomuze jej chcipnout a po opetovnem startu opet bezi jak kote.. taky otacky obcas zahaprujou a chcipne to na volnobeh, ale stava se to jen obcas a uz to trva pres pul roku co ho ma.. :( mate nekdo nejaky napad co s tim nez se bude menit RJ? taky bude muset mozna vymenit lambdu pac asi dostala couda pac je smes moc bohata, coz mu jednotka oznamila ze tomu tak opravdu je (=> vysvetluje to tu spotrebu). pamet zavad je cista.. diky moc za prip. tipy

Napsal: 31 led 2007, 22:41
od black_sheep
ted me napadlo, nemuze to bejt naopak? kvuli necemu se to prechlastava a jednotka upravi predstih pac prechlastany to klepe a pres cidlo klepani ho teda posoupne?

Napsal: 01 úno 2007, 11:18
od black_sheep
to fak nikdo nema co rict k tomu?? :(

Napsal: 01 úno 2007, 13:11
od Vladislav Bureš
Obecně platí že když se auto přechcává tak je několik možností nejsem žádný odborník ale když máš veklou spotřebu a má to projevy přechcávání tak bych uvažoval o špatných informacích z lambda sondy na základě kterých řídící jednotka určuje množství dodávaného paliva ale to poznají na diagnostice jako další příčinu bych hledal ve špatném zažehnutí směsy to krom zvíšené spotřeby způsobuje špatné chvání motoru a to ze čtyř důvodů které mě teď napadají
1. Nejčastěji to bývá špatná jiskra zapříčiněná větším odporem zapalovacích kabelů(do 10k ohmů) a svíček (do 4.5 k ohmů) dále vysokonapěťovou cívkou která vlivem nejčastěji stáří dává nižší napětí ale to se projevuje pozvolna
2. Střiky špatně můžou rozprašovat benzím a to buď zanesením nebo vlivem nižšího tlaku v případě nižšího tlaku hledej příčinu v čerpadle nebo zaneseném filtru. Pro správné spalování je třeba aby benzím byl ve formě mlhoviny tak je nejvýbušnější
3. Jedna z dalších možností která zapříčiňuje vyžší spotřebu se kterou jsem se také setkal byl starý olej protože i sebelepší filtr nezadrží veškeré částečky které se v usahují na otěrových plochách a tvoří základ pro vytvářející karbon a výsledek snižuje se výkon kůli vyžšímu tření a aby to jelo šlapeš na plyn a spotřeba je tu
4. Další možností kterou by to mohlo být je skutečně řídící jednotka protože dává špatné množství benzínu (může způsobovat špatná lambda sonda nebo chyba jednotky) a nebo ten benzín dává ve špatnou dobu (to že svímače dávají signál když je měřily neznamená že ten signál je správný nevo bez spoždění nebo opět chybou špatné jednotky)

Ale může to být i něco jiného tohle mě napadlo teď při práci ale určitě ještě něco vymyslím takže rada na jistotu domluv se někým s tímto typem motoru a prohoď jednotku hned budeš mít jasno mě to také čeká ale mě to nejede vůbec ani nenastartuju tak hodně štěstí

Vlastně ještě něco chyba může být ve váze vzduch tu by ale měly poznat na diagnostice a samozřejmě zase filtr

Takže s někým se domluv a co půjde přeházej ale jen kus po kuse a chybu pokud není úplně jinde najdeš

Napsal: 01 úno 2007, 15:12
od black_sheep
jde o to ze na diagnostice nam rekli ze predstih je 0!!

to znamena ze je jednotka v haji? nebo predstih stahla prave proto ze se to prechlastava? zajimalo by me na cem vsem zavisi predstih, merili prej halluv snimac, snimac otacek, a jeste me napadlo ze je tam senzor klepani, jenze jde o to ze ten motor slape hezky a nestrili do vyfuku, proste bezi akorat zere jako tank a obcas zacne skytat, padat volnobeh, blikat check engine a chcipat :? lambda ukazuje dobre - silene bohatou smes..


zapalovani je dobry, vstriky tam smazej benzinu vic nez dost, olej je menenej..

Napsal: 01 úno 2007, 15:38
od Vladislav Bureš
Předstih závisí jen na otáčkách motoru se zvišuhícími se otáčkami roste protože palivo má kradší čas na vzplanutí takzě při nulovém se směs vznítí až po horní úvtati čímž samozřejmě ztrácí výkon a narůstá spotřeba správně se zažehává pře horní úvratí aby při poloze za úvratí byla plná síla proto máš takovou spotřebu ale to není žádná novinka ale vážně bych skusil přehodit indukční cívku v rozdělovači ta by na to měla mít vliv protože snímá otvor v růžici rozdělovače ale protože se k tomu blbě dostává přehoď celý rozdělovač to jsou dva šrouby a konektor a ačkoli je to blbovzdorně navržené zapamatujsi polohu palce a pak zkus tu jednotku to je také jen konektor a pár šroubků pod palubkou.

Napsal: 01 úno 2007, 15:41
od weena
A zkoušel si měnit i různý čidla..? :? A hlavně po každej vyměně vyresetovat tu chybu.... tim že odpojiš z baterky - pol na minutu...

Napsal: 01 úno 2007, 15:45
od black_sheep
menilo se teplotni cidlo a pomohlo to sotva na dva dny.. :( takze spis se nic nezmenilo pac se chyba objevuje nahodne.. je to divny ze vykonove to auto je rekl bych naprosto v poradku a jede hezky odspoda.. takze halluv snimac zkusit? mno kolem konektoru k nemu kdyz se s nim zahejbe je videt olej, takze mozna prasknul ten O-krouzek a ten olej tam asi bude taky docela vadit.. :(

Napsal: 01 úno 2007, 15:49
od black_sheep
uz to zlobi pul roku a dost ho to sere pac jezdi taky dost a je student takze pri tyhle spotrebe uz prisel vo x tisic a za diagnostiky dal taky hafo a porad nic.. :(

Napsal: 01 úno 2007, 21:11
od ivan
Pánové nechci vám do toho kecat,ale napadlo vás vůbec proč je ten předstih na nule??? :o
Vzhledem k tomu,že z rozdělovačem nelze hnout ani o milimetr,je totiš přišroubován na dvou šroubkách s přesnými dírami a ještě na vačce jsou dva různé zámky( to je termín pro označení přesné polohy jak a kam to přesně nasadit) tak ten rozdělovač nelze ani nasadit obráceně!! :o
Jinak řečeno škodováckým slengem přidat nebo ubrat fora,tak to tu nelze(Jak jste z viklí z ze škodovek!!) Jedinou příčinu co by to mohlo být je poloha mezi klikou a vačkou!! :!: Bacha na to!!! :o Nejdřív zkontrolujte jestli jsou rozvody,stačí o zub dopředu to poposadit nebo do zadu a už máte rozhozen předstih,vstříknutí paliva atd a atd!! Problém ve spotřebě je jasný z důvodu buď dříve nebo pozdějc otevírání či zavírání ventilů!!! Zdůvodu nesprávného spalování paliva!! :cry:
Tady je daný předstih na pevno!! :wink:

Napsal: 01 úno 2007, 22:15
od Vladislav Bureš
Máš a nemáš pravdu ivane mechanicky nelze měnit předstih to je jasné ale s tím rozvoďákem to je fakt poskočení o zub dělá hodně a vzhledem kolik jich na vačkovém rozvodovém kole je mohlo by to i odpovídat ale stejně nezapomeňte že u kaztého auta se myšleno né moc starých tak od 1986 to se již ve světě dávaly stříkačky máme dva druhy úprav předstihu tím jednoduším je pevný kdy se v drážce mechanicky nastaví nějaká hodnota a ta se dále sama upravuje na základě změn otáček buď odstředivě či a to je běžné podtlakově a tím složitějším způsobem je elektronická regulace náš případ rozdělovač je pevně usazen v jedné poloze ale stejně se předstih musí měnit a to díky palci rozdělovače který má stykovou plochu odpovídající rozmezí změn předstihu to znamená pro náš problém že by to nemusel být ten proskočený řemen, opožděný či špatný signál ze snímače udělá totéž co přeskočený zub a protože předstih upravuje řídící jednotka nevylučuju jí ale nezapomenout že krom indukční cívky v rozdělovači to také závisí na snímači otácěk oboje by mělo mít vliv na určení předstihu a teď mě ještě napadlo snímač co snímá ze setrvačníku snímá dvěma způsoby a popravdě nevým který je pro Scoupe. Snímač snímá buď vynechaný zub na setrvačníku takže v případě že by se vylomil další od pastorku startéru což není vyločeno snímal by faleš jinak umýstěný otvor náš předstih a v druhém případě snímá výstupek a opět při odlomení by sejmul zbylou hrahu která by zůstala ten snímač je jen obyčejné indukční čidlo snímající na bázi elektromagnetikých vln a narušení jeho pole má rezervy v dosahu proto by fungoval i při odlomení výstupku ale jak říkám nevým co mají Scoupé.

Napsal: 01 úno 2007, 23:45
od ivan
For Ladislava Bureše!
Jasný s tím souhlasím,jenže jde o to,že pokud se dějí takové to věci ,tak první věc je mít vpořádku rozvody!! To není,že bych chtěl aby za každou cenu se přikláněl k těm rozvodům,ale mí zkušenosti říkaj,že lidi docela dost přejížděj kilometry na rozvodových řemenech(lecos jsem jich viděl,to člověk i žasne,že to vůbec jede!! :shock: )Jde o to mít 100% jistotu a pak se zabývat tím ostatním,jinak se ničeho nedoměří!! :?
No teď jsem si vzpoměl na jeden krásný případ!!!Přijel mi zákazník z z Peugeotem 605 2.0i a že auto mu občas nějak divně hvízdné(takový klasický zvuk rolny :) ) Jenže já mám vivinutej šestej smysl a tem říkal,že to nebude ono,ale pořád sem nevěděl co nebo čím to může být,pak sem si vzpoměl,že ten zákazník mi říkal,že se mu to nějak rozežralo a začal sem tušit nějakou kulišárnu,ale už bylo pozdě večer a řekl jsem si ,že půjdu domů a že se na to podívám druhý den,ale jakmile jsem vstoupil do vchodových dveří kde bydlím,mě přepadla jak to říct snad můza!! :lol: :lol: A řekla abych sundal kryty od rozvoďáku jakmile jsem sundal první kryt,tak už jsem věděl,že rozvoďák je v háji byl normálně rozpůlen na dva menší!! Ale v celku :shock: A napínací kladka ,tam byla,ale pouze část :shock: ta vrchní část kladky tam nebyla!! Já na to zíral jak vyoraná myš :shock: A to ten člověk přijel s tímhle tím až z Prahy!!! :shock: Ouplně v klidu!! :roll: No tak proto raději bych se podíval na ty rozvody a kort u těch starších aut!! :wink:
Né každý drží poctivé intervali toť mé zkušenosti a věř,že jsou bohaté!! 8)
Ps Takovejch příhod mám více!! :lol: :lol: Pokud budeš chtít nějakou dokumentaci na Scoupe Ti jí rád pošlu!! :wink: Ale nejdříve musím vyřídit Yriie!! :wink: nebo jak se zase píše :P :oops: :lol: :wink:
Phe sem zapoměl :oops: dopsat,že po výměně rozvodového řemene a kladek je motor tižší a spotřeba spadla rapidně dolů a to s tím jezdil ůdajně 14 l /100km-ů :shock: :roll: :wink:

Napsal: 02 úno 2007, 00:03
od black_sheep
mno hosi rozvodak je v poradku, prej to kontrolovali a byl i dokonce vymenen.. uz ta porucha trva pul roku.. :(

takze rikate muze bejt snimac otacek kliky nebo vacek v rozdelovaci spatnej? prej to taky promeril a bylo to dobry, tak v tom pripade uz nevim vubec proc se mrcha drzi na nule!! :( jednotka? :?

Napsal: 02 úno 2007, 00:38
od black_sheep
resp. je vubec mozny ze to dela jednotka?

jeste vomrknem ty rozvody radsi sami a mozna vyndame rozdelovac..

lambda by to delat nemela ne? ta by do predstihu nemela co kecat, ze? myslim neprimo tim ze by to prechlastavala a jednotka proto nastavovala takovej predstih...

Napsal: 02 úno 2007, 15:20
od Vladislav Bureš
lambda sonda pouze diagnostikuje výfukové splodiny a na základě rozboru určuje a následně předává informace o bohatosti či chudosti směsy ŘJ a ta na základě toho upravuje množství vstříknutého paliva a čas vstříknutí pro více paliva vstříkává o něco dříve a naopak ale jestli na diagnostice jistili že ukazuje bohatou směs tak tam by chyba být neměla pak už je to na ŘJ jedině že by to bylo mimo možnosti jejího rozsahu ale to si nemyslím