Grandeur 2,2 CRDI, 114kW, r.v. 2007 - výměna oleje - kde je olejový filtr a jak vynulovat počítadlo servisního intervalu
Napsal: 09 lis 2019, 20:31
Zdar borci,
od května 2019 mám Grandeura 2,2 CDRI, 114kW, r.v. 2007, aktuálně nalítáno doložených 128tis. km (najeli jsme s ním cca 10tis km) a za tu dobu jsme si ho celá rodina oblíbili. Velké a pohodlné auto, kufr velký jak mafiánského bosse, tj. pro 4 mrtvoly konkurenčního klanu , klimoško uprostřed léta to vychladí do teploty mrazáku, topení předních sedadel při použití hrozí okamžitě po spuštění popáleninou II. stupně, atd., atd. ...
A asi ho i necháme a to i přestože nás už párkrát trochu potrápil na cestách ... - zhasínání motoru za jízdy - pořešeno výměnou snímače otáček klikové hřídele, stále se opakující rozsvěcení a zhasínání kontrolky check engine - nejprve kod 741 - chyba převodovky - tak jsem nechal vyměnit olej v převodovce, zkontrolovat, repase,... - vše dle servisu OK - kontrolka se však stále rozsvěcí..., rádio s navigací naprosto na h...o, ale od čeho máme mobil s navigací, že...
Tak a teď k dotazu dle nadpisu:
Chystám se na výměnu oleje, dle VIN si objednám filtry (olejový, vzduchový), těsnící kroužek šroubu, příslušný olej.
Za boha však nemohu najít (resp. si nejsem zcela jistý), kde se nachází olejový filtr - u všech aut, co jsem dosud měl a tento základní úkon si dělal vždy sám každých 10tis. km (Opel Astra 1,4 a Corsa 1,2, Volvo 740 2,3, Škoda Fabia 1,4 MPI, Peugeot 407 SW 2,2HDI BiTurbo, Peugeot 505 1,7GRD a další) byl filtr vždy jasně rozpoznatelný a celkem rovnou přístupný ihned po otevření kapoty.
U tohoto vozu však mám jen dojem, že je možná za motorem vedle EGR ventilu, ale úplně jistý si tedy nejsem. Sice to je taková ta plastový roura s kopulí nahoře, ale ... V přední části nic. Je možné, že se nachází dole, pod motorem...?
Dále mám dotaz na to, jak mám vynulovat a nastavit interval výměny oleje, když nemám k dispozici diagnostiku?
U všech dosavadních aut to šlo nastavením klíčku zapalování v určité poloze a vymačkáním tlačítka nulování počítadla kilometrů na požadovaný počet, pokud se nejednalo o auto, které mělo počítadlo mechanické a nic se tam nenastavovalo, jen si to musel majitel pamatovat či zapsat do servisky.
Přijde mi, že se jedná o stejná motor, jak je v Santa Fe - 2,2 CRDI 114kW. Moc videí, kde by se to dělalo na Grandeurovi však není, resp. jsem žádné nenašel.
Díky za případné odpovědi.
od května 2019 mám Grandeura 2,2 CDRI, 114kW, r.v. 2007, aktuálně nalítáno doložených 128tis. km (najeli jsme s ním cca 10tis km) a za tu dobu jsme si ho celá rodina oblíbili. Velké a pohodlné auto, kufr velký jak mafiánského bosse, tj. pro 4 mrtvoly konkurenčního klanu , klimoško uprostřed léta to vychladí do teploty mrazáku, topení předních sedadel při použití hrozí okamžitě po spuštění popáleninou II. stupně, atd., atd. ...
A asi ho i necháme a to i přestože nás už párkrát trochu potrápil na cestách ... - zhasínání motoru za jízdy - pořešeno výměnou snímače otáček klikové hřídele, stále se opakující rozsvěcení a zhasínání kontrolky check engine - nejprve kod 741 - chyba převodovky - tak jsem nechal vyměnit olej v převodovce, zkontrolovat, repase,... - vše dle servisu OK - kontrolka se však stále rozsvěcí..., rádio s navigací naprosto na h...o, ale od čeho máme mobil s navigací, že...
Tak a teď k dotazu dle nadpisu:
Chystám se na výměnu oleje, dle VIN si objednám filtry (olejový, vzduchový), těsnící kroužek šroubu, příslušný olej.
Za boha však nemohu najít (resp. si nejsem zcela jistý), kde se nachází olejový filtr - u všech aut, co jsem dosud měl a tento základní úkon si dělal vždy sám každých 10tis. km (Opel Astra 1,4 a Corsa 1,2, Volvo 740 2,3, Škoda Fabia 1,4 MPI, Peugeot 407 SW 2,2HDI BiTurbo, Peugeot 505 1,7GRD a další) byl filtr vždy jasně rozpoznatelný a celkem rovnou přístupný ihned po otevření kapoty.
U tohoto vozu však mám jen dojem, že je možná za motorem vedle EGR ventilu, ale úplně jistý si tedy nejsem. Sice to je taková ta plastový roura s kopulí nahoře, ale ... V přední části nic. Je možné, že se nachází dole, pod motorem...?
Dále mám dotaz na to, jak mám vynulovat a nastavit interval výměny oleje, když nemám k dispozici diagnostiku?
U všech dosavadních aut to šlo nastavením klíčku zapalování v určité poloze a vymačkáním tlačítka nulování počítadla kilometrů na požadovaný počet, pokud se nejednalo o auto, které mělo počítadlo mechanické a nic se tam nenastavovalo, jen si to musel majitel pamatovat či zapsat do servisky.
Přijde mi, že se jedná o stejná motor, jak je v Santa Fe - 2,2 CRDI 114kW. Moc videí, kde by se to dělalo na Grandeurovi však není, resp. jsem žádné nenašel.
Díky za případné odpovědi.