Stránka 1 z 2
Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 10 lis 2019, 13:18
od šobuL
Ahoj.
Chci pořídit Tucsona 1,6 CRDi, 100kW, 4x2, manuál.
Přidali by jste si někdo 20tis. a nechali si tam dát Mild-hybrid 48V ???
Koukal jsem na nějaké testy a nevím jestli není lepší dát ty peníze do něčeho jiného. Dát ho tam jen pro dobrý pocit, že tam je něco nového ?
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 10 lis 2019, 13:47
od dibarbora
Začal by som otázkou, akú ma auto u teba perspektívu?
Ak je horizont záruka a potom druhé auto, tak by som si to v pohode kúpil... inak je to ďaľšia komplikácia k už aj tak zložitému pohonu.
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 10 lis 2019, 16:01
od šobuL
Díky za odpověď.
Zatím je plán nechat si ho déle. S tou složitostí motoru to je asi fakt..........A ušetřit těch pár desetinek na naftě, za to nestojí. Takže nebudu experimentovat a koupím osvědčený diesel bez ekověcí
......
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 10 lis 2019, 16:10
od Mexican
diesel v roku 2019 bez ekoveci? whoooa? to hybridne ustrojenstvo bude to najmenej poruchove na celom systeme.. ja by som ako majitel bezporuchoveho dieslu mal jasno a vybral mild hybrid
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 10 lis 2019, 16:35
od šobuL
S tím slovíčkem (ekověc) jsem to asi přehnal
.......Takže kromě filtru pev. částic, vstřikování močoviny atd. by to byla další složitost.
Kdyby tam byla aspoň o něco větší pomoc od toho Mild-hybridu, ale to budu muset asi pár let počkat, než to po městě pojede na elektrický pohon a mimo město na naftu
......
Nějaký ten střední hybrid.....
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 10 lis 2019, 17:16
od dibarbora
Najnovšie nafťáky smart stream sú z hľadiska spoľahlivosti dosť neznáma veličina minimálne 1,6 určite. Oproti minulej generácii motorov je to úplne iný motor vrátane materiálu bloku(hliník). Riadenie spaľovania a emisného systému majú urobené poctivo, len snímačov okolo motora, DPF a SCR katu je 11 čo som sa dočítal. Výhoda pri novom aute môže byť celkom vražda po 200tkm udržovať v stave schopnom splnenia podmienok EK/TK, zvlášť pri aktuálnej podrobnosti postupov na EK/TK vrátane analýzy cez OBD diagnostiku....
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 10 lis 2019, 17:41
od Axel.Foley
šobul: Za mně raději rezervu do kufru než baterii.
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 10 lis 2019, 18:08
od tempest
Porovnej zrychlení, reálnou spotřebu (sprintmotor.de) a kolik s tím celkově najedeš, než to pošleš zase do světa. A na základě toho se rozhodni.
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 11 lis 2019, 10:13
od sarin007
Je zajímavý, že za stejnou cenu jako je Mildhybrid je i běžná verze 4x4 (takže za podobný peníze existujou tři alternativy). Ale je možný, že ten hybrid trochu pomůže tomu motoru a bude o něco málo dynamičtější (když už snížili ten objem z 1,7 na 1,6)
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 11 lis 2019, 10:35
od Richard555
No co jsem zatím četl v několika článcích, že prý řešení hybrid je celkem spolehlivé a bezproblémové (Lexus, Toyota hybridy bez nabíjení ze zásuvky atd.) Otázka je jak velký jsou v
baterky a jaké. Je tam li-ion blok na cca 10kw, nebo používají 4 ks AGM baterek? V tomto případě je třeba upozornit na cenu baterek a jejich relativně krátkou životnost při tomto způsobu užití a vysokou cenu
Úspora by mohla být cca 0,5-1l na 100 a těžko se dá uvést víc, snad jen to, že co na autě není nemůže se rozbít
Docela mě rozsekalo, že v Autosalonu teď byl test KAMIQ a testující prohlásil, že se mu spotřeba ustálila na 7,5 l na 100 - no potěš koště, mrňavý auto s oturbeným litrem, bez pohonu 4x4 a tohle to žere??????
Mr Hyundai jezdil IX55 za 7,5 já tak do 9
a jedná se o malinko jiné auto, ano je to nafta, ale ty emise jsou skoro stejné, v něčem lepší, v něčem horší ale vždy odpovídají spotřebě
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 11 lis 2019, 11:57
od Axel.Foley
Dovolím si opravu: Mr
měl ix35 1,7 CRDi a jeho dlouhodobý průměr byl tuším 5,19 / 100. Pro porovnání, u mého Tucsona 1,7 CRDi mám dlouhodobou cca 5,8 / 100.
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 11 lis 2019, 12:18
od šobuL
Jinak teď mají edici IceBreaker 1,6CRDi 85kW 4x2 manuál za 549tis........100kW + 20tis......4x4 + 20tis......Mild Hybrid + 20tis.....
Mild hybrid možná trošku pomůže
v akceleraci, spotřeba v papírech max. 7%, to by bylo něco do půl litru na sto
. Baterie tam je Li - Ion 0,44 kWh.
Jde taky o to, že aby se nějaká decka ušetřila, tak se musí nechávat zapnutý Start-stop, kvůli dojíždění na křižovatkách(pod 30km/h chcípne motor). Někde psali, že to je trošku nepříjemný....chcípne motor, pak před křižovatkou šlápnete na brzdu, naskočí a je tam nějaké škubnuti......Baterie, aby dodávala generátoru musi být plně nabitá....
Ale někdo si Mild-hybrid dá, já počkám pár let, až na tom lidi najedou statisíce Km, až to bude pomáhat více a až nám výrobce nedá jinou možnost
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 11 lis 2019, 12:19
od Mr. HYUNDAI
Těsně vedle Jožo, ten průměr u ix35 byl po zhruba 55.000 km 5,15 litru. Ale Richard záměrně zmiňoval svojí ix55 a mojí spotřebu s tímhle šestiválem, když jsme ho tu měli - tam jsem se pohyboval kolem těch 7,5 litru.
7,5 litru na oturbený motor ze sekačky je úlet, ale na druhou stranu mě u novinářského auta moc nepřekvapuje, tam se otáčkoměr z druhé poloviny vůbec neodstane. Já měl na 1,0 T-GDi průměr po 42.200 km přesně 5,3, u Kamýku bych se díky větší čelní ploše měl pohybovat do 5,5 litru. Nějak si nejsem schopný vzpomenout za kolik jsem jezdit tenkrát s tou litrovou Konou
. Zkusím se podívat po fotkách.
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 11 lis 2019, 12:21
od šobuL
Doufám, že ta 1,6 bude spotřebou podobná jako původní 1,7........
Re: Mild-hybrid TUCSON ?
Napsal: 11 lis 2019, 12:27
od Mr. HYUNDAI
Mám tu Tucsony jak 1,7 CRDi tak 1,6 CRDi s výkonem 85 kW a spotřeba těch 1,6 je o něco menší - důvod je prostý - močovina. Tím, že se oxidy dusíku nemusí zachytávat v LNT katalyzátoru, pak pracně pálit, tím zanášet DPF a ten pak vypalovat, tak klesla jak spotřeba nafty, tak se prodloužily i intervaly regenerace DPF. Já jsem se spotřebou považován za extrém, za normál bych považoval rozmezí 5,5 - 6 litrů. Spotřeba močoviny se pohybuje zhruba kolem 0,5 - 0,7 litru na 1.000 km.
Zpátky k tématu - do mildhybridu bych nešel. Problémy s možným zahořením baterií tu zatím prostě jsou a mít tohle škrtátko vedle nádrže s naftou …. ? Jsem sice šílenec, ale tak velkej šílenec nejsem. Tu dvacítku bych vrazil do pohonu 4x4.