Stránka 1 z 3
1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 17 lis 2019, 09:33
od Honzatul
Zdravim, mam 2019 tucson 1,6 130 kw ,mam najeto 9000km a obcas pri studenem motoru pozoruji pri zarazene 5-ce cukani.Mate nekdo podobnou zkusenost?Diky. H.
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 17 lis 2019, 12:38
od Axel.Foley
Za jakých podmínek?
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 17 lis 2019, 13:29
od Honzatul
Po ujeti cca 2-3 km a pri seslapnuti plynu
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 17 lis 2019, 17:32
od Axel.Foley
Při jaké rychlosti a v jakých otáčkách řadíš?
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 17 lis 2019, 19:11
od Honzatul
Cca v 80km/h pri 2000 ze ctyrky na petku
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 17 lis 2019, 19:42
od Mexican
pocki, takze borec sa stazuje ze po 3km (!!!) a radeni dost tazkych kvaltov (4-5) a 2000 otackach (!!!) cuka benzinovy motor. som ja mimozemstan alebo si v podstate sam odpovedal? kombinacia studeneho motoru, nizkych otacok a tazkych kvaltov je odpovedou na povodnu otazku
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 18 lis 2019, 11:46
od Axel.Foley
Je to sice turbomotor a ačkoliv jsem s atmo benzínem taky při 80 dával za 5, ale zkusil bych řadit o trochu výš, tenhle je přeci jen přiškrcen emisními limity. A také nešlapat prudce na plynový pedál.
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 18 lis 2019, 12:48
od stanKon
To jsou všechno hezký počty, ale třeba mě KONA s automatem na Comfort pomalu nepustí přes 2000ot ...
Takže dokud se neohřeje, jedu s ní jako s Dieslem. Naštěstí jí to dlouho netrvá. O Eco snad radši ani nemluvit
.
To není stížnost! Ten motor má i tak, díky malé váze, i v takových otáčkách docela slušnou pružnost. Jenom se to holt nesmí přehnat s plynem.
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 18 lis 2019, 15:58
od Axel.Foley
Svého času hezky cukaly studené motory u i30 první generace. Dělaly to jen v zimě nebo v chladnějším počasí na podzim / na jaře. Díky emisním regulím, když motor běžel na sytič, ačkoliv to bylo ještě EURO IV. Oficiální řešení nebylo. Neoficiální - vymazat adaptabilní data a naučit se s tím jezdit (jemně šlapat na plyn, neřadit výš zbytečně brzy a hlavně nepodtáčet).
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 19 lis 2019, 06:14
od Honzatul
Dik za radu,dam si na to pozor,ale vysvetluj to manzelce...
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 19 lis 2019, 06:53
od Kamílek
stanKon píše: ↑18 lis 2019, 12:48
To jsou všechno hezký počty, ale třeba mě KONA s automatem na Comfort pomalu nepustí přes 2000ot ...
Takže dokud se neohřeje, jedu s ní jako s Dieslem. Naštěstí jí to dlouho netrvá. O Eco snad radši ani nemluvit
.
To není stížnost! Ten motor má i tak, díky malé váze, i v takových otáčkách docela slušnou pružnost. Jenom se to holt nesmí přehnat s plynem.
Přesně z tohoto důvodu bych nechtěl automat, ač je to jinak skvělá věc
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 19 lis 2019, 07:14
od lumix
Otázka jak šlape na plyn. U Octavie 1,6tdi s DSG, když šlapu jemně tak to řadí v cca 1600-1700 když víc tak třeba v 2200-2400 a když skapu hodně tak přes 3700 a to je v režimu normal. Ve sportu to drží ještě vyšší otáčky.
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 19 lis 2019, 08:32
od stanKon
1. srovnávat koncernovou DSG s dvouspojkovou DCT od H nemá smysl. Každá se chová trochu jinak.
2. Při lehké noze v Comfortu řadí i od 1500, normálně tak 1,7 -1,8, on 1,6 T GDI už má max točivý moment už od 1500 ot. A skutečně to odpovídá, v obsazení 1+1 i při hodně lehké noze nemá problém se zrychlováním a nebudí dojem nějakého problematického chodu.
Ode mne to nebyla stížnost na automat, po té co se naučil co po něm chci já, a já si ho osahal s ním nemám problém.
Eco používám minimálně a se Sportem si člověk může i s takovým autem krásně užít. Ani mě nedává důvod užití manuálního řazení. Ten jsem si zatím jenom vyzkoušel a kromě nějaký "RZety" nebo jízdy v terénu si na něj asi ani moc nevzpomenu
.
Jízda v v otáčkách do 2 t. je u mě kompenzována i obdobným podílem jízdy po dálnicích a přivaděčích, kde se "lehce"
přes ty dva tisíce dostávám, takže věřím, že nějaký problém s nedokonalým spalováním u mě snad nebude
. No navíc jezdím s VIFem
. BTW co do toho leje kolega s problémem za palivo? A co zkusit nějaké to aditivum
Každopádně u mě motor nebudí dojem potřeby vytáčení, jako u modelů několik (3-4 ) let zpátky ( měl jsem několikrát možnost jízdy s IX20).
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 19 lis 2019, 13:11
od Honzatul
Tankuji na Benzine, obcas ONO
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Napsal: 19 lis 2019, 13:28
od stanKon
Doporučuju občas zkusit VIF, zvlášť kvůli tomu ONU. Sice prej s tou kvalitou trošku hnuli, ale do novýho jsem si to zatim nelajznul zkoušet.
Každopádně cca 200,- za zkoušku není moc a motoru neublížíš viz dnešní odkaz ve VIFáckém tématu.