Stránka 1 z 1
Koupě i30 kombi, volba motoru
Napsal: 25 lis 2019, 10:26
od Amnesia
Zdravim,
Planujeme koupit nove rodinne auto (2 deti v autosedackach vzadu) a po serii rozhodovani volba padla na novou i30 kombi. Pred koupi bych se rad poradil ohledne vyberu motoru, protoze v tomto smeru nemam zadne zkusenosti a doposud jsem kupoval pouze ojetiny.
Nas najezd je v tuto chvili cca 5tis. rocne a predpokladam, ze s novym autem by se to mohlo vysplhat na tech 8 tis. (preci jen se bude vyletovat vic). Jezdime prevazne mesto, kratke pojizdky (nakupy, atd), vikendy na chalupu a dalnice jen vyjimecne, parkrat do roka. Obcas nejake ty vylety po okrskach... S novym autem je v planu cesta k mori, na hory, ale to jsou spis narazove zalezitosti jednou za rok, dva...
Muj cil je koupit spolehlive auto s adekvatni spotrebou. Puvodne jsem uvazoval o motoru 1.4i, ale prodejce mi spis doporucuje 1.0 turbo. Co by jste doporucili vy?
Diky moc!
Re: Koupě i30 kombi, volba motoru
Napsal: 25 lis 2019, 11:43
od Axel.Foley
S předpokládaným nájezdem bych bral atmo 1,4 a tankoval Vervu 100.
Re: Koupě i30 kombi, volba motoru
Napsal: 25 lis 2019, 12:10
od dibarbora
Kým je v ponuke 1.4 atmo, tak na popísané použitie najlepšia voľba...bonus dynamiky 1.0tgdi môžu prevážiť potenciálne problémy spôsobené jazdením hlavne okolo komína..
Re: Koupě i30 kombi, volba motoru
Napsal: 25 lis 2019, 12:43
od Shebis
Měl jsem podobné dilema a vyhrála 1,4 v atmo a nemyslím si, že bych udělal chybu. Ono mě odradilo to turbo... Prvně nejsem fanda turbomotoru, a vzhledem k tomu, že do práce jezdím kousek (6 km), tak by turbo spíš trpělo, než abych využíval celý jeho potenciál. A pak taky cena za opravu, kdyby se něco pokazilo.
S 1,4 obsahem v atmo, ale ne s
jsme ve 4 dospělých byli na dovolené v Chorvatsku v Omiši a motor naprosto v pohodě. Ale spotřebu už si nevzpomenu, je to už pár let. Takže atmosféry bych se vážně nebál.
1,0 turbo možná doporučili protože s výrobou 1,4 atmo mají údajně končit, proto nabízí už jen skladovky
Re: Koupě i30 kombi, volba motoru
Napsal: 25 lis 2019, 13:35
od kolemjdoucí
Osobně jsem šel do 1,0. Těch pár desítek tisíc korun (místo 1,4tgdi) si umím představit, že utratím lépe
Zatím mám najeto 23tkm a v pořádku. Jak město, tak výlety za hranice všedních dnů a to zásadně se zahrádkou s koly.
Už se to zde řešilo mnohokrát, jako turbo díra a nebo držet motor po zahřátí ve vyšších otáčkách tedy nutně nedusit.
Re: Koupě i30 kombi, volba motoru
Napsal: 25 lis 2019, 15:49
od Axel.Foley
S 1,4 atmo v i30 I v hatchbacku jsem za 5 let najel 124 100 km. Jak krátké, tak i dlouhé trasy ve 3 či 4 lidech (a někdy i pes
). Pohodové ježdění, ačkoliv člověk musel občas předjíždění plánovat. Ale nic, s čím by se nedalo žít. Za celou dobu průměr 6,5 l N95 / 100 km. Motor bez jediného problému.
Re: Koupě i30 kombi, volba motoru
Napsal: 26 lis 2019, 08:26
od Amnesia
Diky vsem za rady
Ja si taky prave myslim, ze pro nas styl jezdeni bude atmosfera nejlepsi volba a kdyz uz to hold naplnime po okraj, tak se to vydrzi. Ted jezdime ve Fabii 1.2, takze na zavody zvykli stejne nejsme
Re: Koupě i30 kombi, volba motoru
Napsal: 26 lis 2019, 12:12
od stirling
No pozor, jestli máš 1.2 ve fábce tak možná se ti ta 1,4 v i30 bude zdát línější aspoň v těch nižších rychlostech a hlavně při rozjíždění. Doporučuji vyzkoušet aspoň třeba v předešlé generaci. Já ač si vyžírám s 1.4tgdi snad všechny neduhy co má tak bych asi spíše sáhl po konfortu turba navíc tuším, že i když je to tříválec tak s ním tady nikdo žádné trable neřeší.
Re: Koupě i30 kombi, volba motoru
Napsal: 26 lis 2019, 14:25
od Votavik
My mame asi dost podobny uziti - pres tyden zena po meste do prace + deti do skoly a po krouzkach, o vikendu trasy cca 70km a vic - rodine vylety, detske turnaje a zavody, 3x rocne dovolena (Alpy, Italie, Chorvasko…) celkem asi 13 - 15 rocne.
Ja bral 1.4 tgdi, protoze se nerad loudam, tak aby byl vykon na predjeti. Vim ze ty popojizdky pres tyden (cca 15 km denne na 5 startovani) tomu dobre nedelaji, ale za ten vykon mi to stoji.
Pokud nekdo ten vykon nepotrebuje, jezdi hlavne po meste a mimo mesto pojede klidne 80kou za kamionem, tak si myslim ze 1.4MPI je spravna volba, hlavne z pohledu spolehlivosti.
Za sebe muzu rict ze nelituju, koupil bych to tak znovu.