Stránka 1 z 2
Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 26 lis 2019, 15:42
od Tommy86
Ahoj,
po cca 1 000 km jsem si všiml poměrně hlubokých rýh na předním brzdovém kotouči. Máte někdo s obdobným problémem zkušenost? Předpokládám, že v brzdové destičce je přítomna nějaká nečistota s vysokou tvrdostí? Jedná se pouze o kosmetickou vadu nebo byste reklamovali? Děkuji za názor/zkušenost.
Tom
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 26 lis 2019, 15:46
od Vendelín
Tak tohle je síla.Rozhodně reklamovat!! Měl jsem něco podobného na Elantře,ale to bylo po 4 letech.STK jsem prolezl se závadou "A".
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 26 lis 2019, 16:46
od Mexican
mas bordel na doskach, IMHO to nevyreklamuju (preco aj, ide o nevhodne pouzitie)
dat dole dosky, ocistit, dat nazpat. Prilezitostne pomoze naprat na brzdice vodu z WAPky ale tu tych sutrov bude asi viac. Je vsak divne, ze sa to stalo uz po 1000km. ja ryhy vzadu na kotucoch mam a nikdy som na STK problem neml. ono to vplyv na funkcoi zivocichara nema, moze to vsak sprevadzat piskavy zvuk
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 26 lis 2019, 17:07
od Tommy86
Pochybuji, že se jedná o externí nečistoty, rýh jsem si všiml již před měsícem po první jízdě z autosalonu (cca 100 km), ale byly malé, nevěnoval jsem tomu pozornost. Minulý týden jsem se podíval na kotouče znovu a nestačil jsem se divit. Druhý přední kotouč má rýhy taktéž, ale podstatně menší. Zkusím reklamovat, co mi zbývá. Ještě bych doplnil, že se jedná o Hyundai Tucson, v terénu jsme nikdy nebyl.
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 26 lis 2019, 17:19
od Vendelín
To Mexican: Tvoje rada,dát dole deštičky,vyčistit a dát zpět je sice hezká,ale co tím dosáhne?Desky vyčistí(stejně na nich nic neuvidí),dá zpět a co?Budou brzdit na rovné ploše kotouče a v těch ryhách v kotouči bude stejně vznikat rez.Já nechal deštičky srovnat na fréze(o 0,5mm) a stejně to nepomohlo.Na STK závada "A" a to jsem ty rýhy měl podstatně menší (dle STK menší než 1,5mm).Nevím,kam jezdíš na STK(Brno,nebo Vrútky,Martin),ale v ČR je na to norma.
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 26 lis 2019, 17:40
od Tommy86
Na Octavii jsem měnil kotouče asi po 90 000 km a očekávám, že u Tucsona vydrží totéž. Nikdy se mi u žádného auta nestalo, že bych měl na kotouči rýhy, natož u nového vozu. Ještě bych věřil, že se může jednat o nějakou nečistotu, pokud by rýha byla jedna a na jedné straně vozu, ale pokud je rýh více a na obou předních kotoučích (vzadu nic), řekl bych, že se bude jednat o problém výrobce.
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 26 lis 2019, 17:44
od Tommy86
Nicméně jinak jsem s Tucsonem spokojenej, mrzí mě, že toto kazí celkový dojem.
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 26 lis 2019, 18:05
od mikodim
Chybne dostičky.. treba reklamovať..
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 26 lis 2019, 18:19
od Tommy86
Zaslal jsem foto do servisu s prosbou, ať mne kontaktují ohledně řešení.
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 26 lis 2019, 19:17
od Mexican
Vendelín píše: ↑26 lis 2019, 17:19
To Mexican: Tvoje rada,dát dole deštičky,vyčistit a dát zpět je sice hezká,ale co tím dosáhne?Desky vyčistí(stejně na nich nic neuvidí),dá zpět a co?Budou brzdit na rovné ploše kotouče a v těch ryhách v kotouči bude stejně vznikat rez.Já nechal deštičky srovnat na fréze(o 0,5mm) a stejně to nepomohlo.Na STK závada "A" a to jsem ty rýhy měl podstatně menší (dle STK menší než 1,5mm).Nevím,kam jezdíš na STK(Brno,nebo Vrútky,Martin),ale v ČR je na to norma
ryhy v kotucoch som mal za tych 12 rokov co mam accenta pocas 3 stk. na stk chodim sponntante rozne Brno/tisnov/kurim. nikdy nebol problem a to mam disky cez ktore tie kotuce dokonale vidiet. to je aspekt jedna. ten druhy korozia? jazdim hrozne prasacke trasy (od polarneho kruhu po vychodne turecko) a koroziu na kotucoch pocas ich zvycajnej zivotnosti okolo 120000km (pretoze casto jazdime alpy a tam je zataz na brzdy enormna) nemusim riesit. (teraz 3 sada brzd, mam cca 330 000km). vybrat dosky, suchnut smirglom dat nazpat v 90% staci. PS: norma na ryhy v kotucoch fakt na stk nemaju
nestras snehom v zime prosim. ak na tych doskach bude vidiet drolenie, tak ano - skusit reklamovat
edit: slovosled a pismenka
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 26 lis 2019, 20:30
od Vendelín
Ale je: Závada 1.1.14.1.1. Cituji:"Brzdový kotouč nadměrně zkorodovaný(hloubková koroze).poškozená funkční plocha zjevně nepřesahuje 1/5 její šířky nebo brzdový kotouč s rýhami zjevně nepřesahující hloubku 1,5 mm."-konec citace.Škoda,že se mi nedaří originál protokolu zmenšit.
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 26 lis 2019, 21:19
od Деревенский
Měkké kotouče a tvrdé desky co ryjí do kotoučů. Ten kotouč je počmáraný od desek celý.
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 26 lis 2019, 22:04
od Mexican
neviem odkial si to Vendelin vytiahol, ale chyby na brzdovych sucastiach v metodikach pre STK sa oznacuju 200. vid napr dokument dekry tu :
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... j1q85YyYN4
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 27 lis 2019, 06:18
od Vendelín
Opsal jsem to z protokolu provedené TK mého bývalého vozidla H-Elantra na STK Dlouhé Pole.Fakt si nic nevymýšlím.
Re: Brzdové kotouče po 1 000 km - Rýhy
Napsal: 02 pro 2019, 14:10
od Denda
Mám Tucsona od prosince 2017, při 1.500 km stejné rýhy v kotoučích - vyměněno v rámci garance, přesto ani pak ty kotouče nebyly nikdy "čisté" a "vyleštěné" od desek jako u jiných aut. při 15.000 km házení kotoučů zadních brzd - vyměněno v rámci garance. Při 20.000 km, vibrace předních kotoučů - řešeno letos na podzim v rámci garance - "stočením" kotoučů. Ty zadní kotouče sice opět také mírně vibrují, ale dá se to snést. Uvidím jak to bude vypadat v létě při vyšších teplotách. Budu tvrdit, že brzdy u jinak dost povedeného auta jako je Tucson, ošidili korejci jak se dalo !! Naposledy jsem takové problémy měl s původním Focusem, který ty brzdy měl taky silně poddimenzované. Po jiných zkušenostech s "koncernovými" předraženými auty, které mají taky řadu jiných problémů, ale musím souhlasit, že brzdy umí udělat solidně. U Oktávky r. 2009 mi bez problémů vydržely desky i kotouče 95.000 km.