Stránka 1 z 1
vibrace v řízení
Napsal: 02 pro 2019, 08:37
od pixar66
Zajímavý problém - pozoruji za snížených teplot pod 5 stupnů před zahřátím vozidla vibrace v řízení pouze při zatočení doprava...!! Doleva OK, po cca 15 km v pořádku i doprava...Vibrace se podobají zvukově, jako když najedu na podélný pruh na dálnici, který je upraven , aby upozornil řidiče na jeho najetí, nebo fyzicky, když jsou uvolněné šrouby kol /již jsem zažil, takže znám/. RV 2016, najeto 47000 km, nehavarováno, bez jiných závad
Re: vibrace v řízení
Napsal: 05 pro 2019, 17:48
od hacker
Vyzkoušej pohon 4x4. To že svítí kontrolka zapnutí neznamená že funguje. Ta pravá strana pohání kromě pravé polosy i kardan k zadní nápravě a na zadní nápravě je spojka BorgWarner, která připíná pohon zadku. Může v ní být stuhlý olej, který klade odpor a proto to může vydávat ty zvuky a celé se to přenáší až na pravé přední kolo. Po zahřátí to asi ustane, jak popisuješ. Ale také může být problém v pohonu toho kardanu, což je asi můj případ Santa Fe 2016 68000 km. Zatím řeším telefonicky se servisem. Až budu vědět více , tak se tu s Vámi o poznatky podělím. Proto doporučuji všem, aby si překontrolovali pohon 4x4, po záruce to nebude levná opava.
Re: vibrace v řízení
Napsal: 19 pro 2019, 04:23
od pixar66
Děkuji za zpětnou vazbu. Můžete prosím sdělit, s jakým servisem řešíte?
Re: vibrace v řízení
Napsal: 19 pro 2019, 12:11
od pixar66
Tak vypadá to na dlouhou anabázi...Již bylo auto 3 x v servisu, poprvé závadu nedetekovali, podruhé ano. Následovala kompletní kontrola systému 4x4 a také vyčištění brzd, včetně nějaké úpravy plechu u brzdových kotoučů. Auto vráceno odpoledne, studené, nijak se neprojevovalo. Druhý den ráno opět vibrace, tentokrát i při prudším rozjezdu při jízdě rovně. Po cca 2 km auto zastaveno, po opětném rozjezdu již vibrace pouze při zatáčení doprava.
Tedy odjezd do servisu, ale než jsem tam dojel, tak vše pomalu zmizelo a nebylo co předvést...
Re: vibrace v řízení
Napsal: 14 led 2021, 14:58
od pixar66
Konečně opraveno. V nejmenovaném servisu v Praze zcela pohořeli, Domanský má ale ve Zdibech šikovného technika, který šel takřka najisto...Stačilo uvolnit přední poloosu a zacvaknout ji tam zpátky. Pomohlo to. Důvod změny její polohy v řádech milimetrů není znám...