Stránka 1 z 2
Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 03 pro 2019, 15:28
od hacker
Zdarec Sanťáci.Mám Santa Fe III rok výroby 05/2015 po faceliftu. Dnes jsem zjistil, že je nefunkční pohon 4x4. Kontrolky svítí ale kola stojí, pojistky ok. Nemáte někdo nějakou radu
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 05 bře 2020, 22:18
od nizzmo
hacker píše: ↑03 pro 2019, 15:28
Zdarec Sanťáci.Mám Santa Fe III rok výroby 05/2015 po faceliftu. Dnes jsem zjistil, že je nefunkční pohon 4x4. Kontrolky svítí ale kola stojí, pojistky ok. Nemáte někdo nějakou radu
Mal som ronaký problém. Bol to mechanický problém. Zodratý/strhaný tisíchran (47 zubov) na rozvodovke a tisíchran na na diferáku, do ktorého je rozvodovka pripojená. Keďže som mal už auto po záruke, tak opravu som celú platil ja. U dealera to nacenili na cca 5.000 EUR. Tak som zohnal cez internet rozvodovku a zvon diferáku, na ktorom je ten tisíchran som kúpil u dealera. SPolu s opravou v servise u známeho ma to vyšlo na 1.700 EUR.
Ale ty máš auto asi ešte v záruke. Podľa tvojho popisu ešte minimálne 2 mesiace, tak ti radím zbehnúť k dealerovi. Vybavíš vrámci záruky.
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 06 bře 2020, 07:54
od hacker
Tak pohon vyřešen. Byla to vadná mezinápravová spojka u zadního diferenciálu, cena cca 32000,-, výměna na záruku. Santa už je zase 4x4.
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 06 bře 2020, 09:43
od Richard555
Je dobře že je tu i zmínka o vyřešení - chválím. Měl jsem problémy s touhle spojkou u Santy I.gen , jestli ta cena je i DPH tak to od té mé doby řádně zlevnili. Pokud si pamatuju cena před cca 6 lety něco přes 40 bez DPH tedy asi 50k. + práce. Mě fungovala, akorát řvalo to první ložisko na vstupu od kardanu. Dle Hyundai nutné měnit celek, dle mého mechanika se to dá řešit a nakonec vyřešeno za cca 1000,- i s prací - materiál byl asi za 500,- (ložisko vybráno to nejkvalitnější co bylo) a 500,- si vzal kámoš za výměnu ložiska a montáž a demontáž spojky z auta zbyla na mě
Informace o výměně ložiska by se mohla pro ostatní hodit, stejná spojka je i na Santa II. gen a možná i podobná je na III.gen. a tahle závada není nijak ojedinělá .
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 06 bře 2020, 10:19
od hacker
Díky za komentář. Závada opravdu není ojedinělá, protože Santa nemá mezinápravový
diferenciál a tudíž tato spojka ho částečně supluje, ale pokud
mají přední kola jiné otáčky a zadní taktéž, tak se tato spojka neúměrně nadře. Největší problém je v kolech. Pokud jsou na předku již ojeté a na zadku skoro nové, tak tato spojka nemá možnost tyto otáčky srovnat a pak dojde k jejímu poškození. Proto doporučuji měnit celou sadu gum naráz.
Ano je to dost peněz, ale náklady na pozdější opravu této spojky jsou vyšší, ale je to na každém z nás, jak se rozhodneme. Jinak Hyundai o tomto nešvaru ví, ale mlčí a řeší to až když se zákazník ozve.
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 06 bře 2020, 11:11
od Richard555
HMMM tak to je ten systém novější generace. U starého Santy I.gen ta spojka fungovala - byla sepnutá a tedy i zadek přenášel výkon na kola až když sensory vyhodnotily prokluz předku tak připojily zadek v režimu auto (bez zmáčknutého tlačítka LOCK). Kdežto u současných - novějších generací se přenáší v každém okamžiku jisté množství výkonu na zadek stále (v režimu auto) a tak je spojka více namáhána tím jak její prokluz supluje chybějící mezinápravový diferenciál. Na druhou stranu asi budou lepší jízdní vlastnosti na kluzkém povrchu (sníh atd.) U systému na I.gen. Santy připojením zadku až po prokluzu náhle a neočekávaně se auto začalo chovat úplně jinak z nedotáčivosti přešlo v mžiku v přetáčivost což mě docela zaskočilo
Řešil jsem to tak, že na sněhu jsem vždy zapínal tlačítko LOCK a pak se auto chovalo předvídatelně...... To jen k funkci pohonu 4x4
Každopádně mezinápravový diferenciál by se zřejmě na tento způsob užití (stále část výkonu na zadní nápravu) hodil lépe než el.mag. spojka
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 23 bře 2020, 16:14
od Santana82
Zdar, Děláte někdo výměny olejů v rozvodovce a diferenciálech. Někde jsem se dočetl že náplně jsou doživotní a jinde zas píšou měnit.
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 23 bře 2020, 16:44
od hacker
Zdarec. Pokud chceš, aby Ti auto sloužilo, jeto to nejmenší mu vyměnit oleje. Oleje v diferenciálu a rozvodovce se nemusí měnit tak často, záleží kde jezdíš (les, extrémní terén apod.).Osobně bych doporučil vyměnit po 50000 km extrémní jízda a po 100000 km normální. Toho oleje tam není zas tolik, aby to stálo, tak jako za opravu diferenciálu nebo rozvodovky pokud ho neměníš. Je to na každém z nás, ale já doporučuji výměny. Jinak bych Ti doporučil pro jistotu se mrknout na hladinu těch olejů, aby jsi nebyl překvapen, že tam nic není. Pozor toto se týká i převodovek ať manuálů či automatů. Takové řeči o doživotní náplni jsou k ničemu, když se pak vysypou ložiska nebo kolečka.
Kdo má rád auta měl by oleje měnit a kdo ne, ať raději chodí pěšky. Příklad za všechny: VW Golf rok 2001 koupen s velice hlučnou převodovkou a špatným řazením. Po kontrole náplně oleje převodovky zjištěno jen 0,5 L, ale dle výrobce má být necelé 2 L. Po výměně a následném doplnění oleje na předepsanou hladinu převodovka bez hluku a řazení lehounce. Je to z mé osobní zkušenosti, tak si udělejte závěr sami.
PS: I olej stárne a po dvou až čtyřech letech již nemají ty vlastnosti co mají mít.
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 24 bře 2020, 09:09
od Santana82
Náhodou nevíš jaký servis pro tohle zvolit. Auto mám chvíli. Nebo nemáte někdo zkušenosti s tímto servisem
https://www.autoservis-garant.cz/pobocka-praha-3-jarov/
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 31 bře 2020, 22:16
od ivoš
dojeď do Brandýsa, stojí to za to...
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 26 čer 2020, 10:40
od condor
Tak jsem byl tento tyden v servisu a tam mi napsali, ze 4WD je nefunkcni s poznamkou "nebyl menen olej", pritom to bylo kazdy rok v autorizovanem servise Hyundai na prohlidce. Zadna kontrolka nesviti. Pry oprava 100 000 a pry je to casta zavada. Tak to me pekne sere. Ma to jen 90 000km a nechapu jak muze odejit neco, co se temer nepouziva.
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 26 čer 2020, 10:57
od hacker
Pokud jak píšeš vozidlo bylo pravidelně servisováno, tak by to měl servis udělat na kulanci, protože se ví, že ty pohony odchází. Já byl též s touto poruchou a dělaly to na záruku a cena byla cca 37000,-. Měnily pouze celou náhonovou spojku u zadní nápravy. Nechápu jak ti může servis říci, že nebyl měněn olej, když to oni servisují. Ať ti to udělají na blbostní pojistku mechanika nebo na svou pojistku sevisu, když zanedbaly oni údržbu. Jinak olejem to není. To už jsem tu psal proč to odchází, je to konstukční vada nevhodně zvolené spojky. A jinak se připíná automaticky pokaždé, když přední kola stratí trakci.
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 06 srp 2021, 22:26
od Felotron
Tak můj Santa se přidává do party
Dneska zleva zezadu rána pri rozjezdu z křižovatky na plný plyn a 4x4 nejde... Buď z toho bude už napořád 4x2, nebo to půjde vyřešit za nějakou rozumnou částku
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 07 srp 2021, 10:53
od Lukas40
Kdyby někdo chtěl není problém tenhle problém vyřešit opravou. V autorizaku na výměnu oleje serou až se ti to posere tak přijď a mi ti dáme za balík druhý kus takhle oni fungujou, a pokud někomu řeknou že olej vyměnili tak lžou. Podobnou věc jsem řešil v autorizaku na Audi SG7 v garanci diferenciál a nic nepochodil jsem.
Re: Pohon 4x4 Santa Fe III
Napsal: 10 srp 2021, 17:46
od Felotron
Kolik to vyjde, když je to ta klasická závada diferak-rozvodovka?