Stránka 1 z 6

Studený štart

Napsal: 07 pro 2019, 10:44
od herkulo28
Tak sa nám užochladilo. Moja 1,7 crdi 104kW začína trošku štrajkovať. Au má najazdené 74 000 km a olej a filtre menené každých 15tis. Ráno teplota pod -5. Auto naštartuje v pohode aj keď bolo -10 ale motor klepe ako traktor a otáčky kolíšu medzi cca 850-1000. Pokiaľ oškrabem sklá, tak sa chod upraví na pravidelný. Potom už všetko ok.

Re: Studený štart

Napsal: 09 pro 2019, 21:14
od Axel.Foley
Traktorovré zvuky jsou při -10 u nafty normální, po ohřátí se motor zklidní a stichne. Otáčky mi nikdy nelítaly, takže nevím. U mně aktuálně nájezd téměř 116.000, akumulátor přežívá čtvrtou zimou a začíná zlobit (motor naskočí až po několika otočeních startéru). O víkendu otestováno měřákem, stav zdraví 100%, ale akumulátor asi bude potřebovat přes zimu několikrát dobít, aby dožil do jara. Tohle bude asi jeho poslední zima.

Re: Studený štart

Napsal: 09 pro 2019, 23:22
od petzl62
herkulo28 píše: 07 pro 2019, 10:44 Tak sa nám užochladilo. Moja 1,7 crdi 104kW začína trošku štrajkovať. Au má najazdené 74 000 km a olej a filtre menené každých 15tis. Ráno teplota pod -5. Auto naštartuje v pohode aj keď bolo -10 ale motor klepe ako traktor a otáčky kolíšu medzi cca 850-1000. Pokiaľ oškrabem sklá, tak sa chod upraví na pravidelný. Potom už všetko ok.
Palivový filtr taky měněn po 30tis. km....?

Re: Studený štart

Napsal: 10 pro 2019, 12:14
od herkulo28
Olej a filtre každých 15t a palivový pri servisnej prehliadke každých 30t. A auto trasie aj keď menej ako -5. To ako keby isiel na 3 valce a po chvíli sa rozbehol. Ja viem ako sa správa diesel pri - 10. Auto mám už 4 zimu. Budúci týždeň som obj. do servisu. Dúfam že to bude maximálne žhavič.

Re: Studený štart

Napsal: 10 pro 2019, 14:19
od Richard555
To opravdu vypadá na žhavící svíčky, myslím, že Tuscon už má řídící jednotku žhavení , tak by diagnostika měla říci která konkrétní svíčka je vadná.
My u Snata fe I gen. 92Kw měli všechny žhaviče v háji a auto startovalo do cca -15 -18 pak už ne, ale určitě to nebylo bez obtíží a nepravidelného běhu. Já u IX55 měl jednu vadnou, start bez problémů akorát auto trochu při startu zakouřilo, po výměně vše OK.
Je jen otázka zda měnit všechny žhavičky nebo jen vadnou

Re: Studený štart

Napsal: 11 pro 2019, 00:45
od petzl62
Jednoznačně všechny...

Re: Studený štart

Napsal: 11 pro 2019, 06:40
od Axel.Foley
Startování dnes ráno při -5 jen tak tak... asi bude KO akumulátor :evil: Zkusím ho ještě večer píchnout na nabíječku a uvidím ráno...

Re: Studený štart

Napsal: 11 pro 2019, 17:05
od Melda
Že by baterka šla po třech letech do nebe? Já jí měl na starým Tucsonovi 12,5 roku (korejskou). To ještě neměli auta samochcíp a vyhřívání volantu + sedačky a baterie se dobíjely za jízdy i do kopce.

Re: Studený štart

Napsal: 11 pro 2019, 20:58
od Axel.Foley
Daň za ISG + inteligentní dobíjení. A prý ekologie... leda tak na papíře a v hlavě blbky Grety ](*,) ](*,) ](*,)

Jinak OEM baterie je Varta, náhrada bude také Varta.

Re: Studený štart

Napsal: 12 pro 2019, 08:04
od dibarbora
K autorovi vlakna.. to tarokovanie motora su najpravdepodobnejšie žhaviče.. vymeniť všetky pri jednej robote. Aj tak to môže byť boj pre servis pri demontáži.

To AF: pozerám že v Nošoviciach montujú čo je práve skladom, ja mám v i30 aku Rocket....vypada to ako Korea podľa webu. Prvý krát som na to pozeral ako puk, keď som kapotu otvoril. Som ani netušil, že taká značka existuje..

Re: Studený štart

Napsal: 12 pro 2019, 16:58
od Melda
To je ta značka baterie co mi vydržela 12,5 roku.
20191212_165057.jpg
20191212_165057.jpg (69.59 KiB) Zobrazeno 4268 x

Re: Studený štart

Napsal: 13 pro 2019, 06:41
od Axel.Foley
Taky neznám. Asi výroba speciálně pro :hyu:

Re: Studený štart

Napsal: 21 pro 2019, 08:31
od herkulo28
diagnostika vraj nič neukázala. Auto teraz štartuje ok. Ak je pod 0 tak ako traktor.

Re: Studený štart

Napsal: 21 pro 2019, 08:36
od Axel.Foley
Viděl bych to na zhaviče. Kolegovi měnil servis žhaviče před týdnem, nemá najeto ani 50.000 km.

Re: Studený štart

Napsal: 21 pro 2019, 09:13
od herkulo28
ale že ta kurv. diagnostika neukázala, že je žhavič v (I).