Stránka 1 z 1

Dobíjení

Napsal: 18 pro 2019, 10:15
od David72
Ahoj, u mé 6 roků staré i30 GDI je následující problém. Výměna baterie za novou, stará byla na 12V a poté i pod (nešlo nastartovat), tak si říkám po šesti letech má nárok. Změřil jsem pouze multimetrem napětí, bylo 14.4 při běžícím motoru. Dal jsem novou baterii a sleduji jak její napětí postupně klesá opět ke 12 V. Při běžícím motoru naměřím od 12.5 V (zapnutý výhřev sedaček, světla, zadní okno) do 14.5 V (vypnuté vše co jde) - volnoběh. Trasy převážně 2 x 12 km a víkend 100 km. I po dojetí má baterka 12,5V. Na co postupně kouknout? (kabely od altíku a jejich dotažení, altík? a co pak?). Díky za rady a názory

Re: Dobíjení

Napsal: 18 pro 2019, 11:05
od Mexican
aky ma vyznam merat nieco pri beziacich spotrebicoch? (kor pri takych, ktore dost vytazuju elektricku sit)
aky ma vyznam merat napatie baterie hned po dojazdeni?

drz sa tohto jednoducheho navodu - https://autobaterie-pema.cz/clanek/udrz ... 7501120559
pocitam, ze 6 rokov stara i30 este nema start/stop a intligentne nabijanie. Ak by mala, je pokojne mozny scenar, ktory je popisany relativne uzivatelsky prijemne https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770

Re: Dobíjení

Napsal: 18 pro 2019, 11:18
od dibarbora
Za predpokladu, že auto nemá ISG (vzhľadom na vek asi nie), tak pri naštartovanom motore musí byť v palubnej sieti(na akumulátore) trvale napätie v rozmedzí 14,3 až 14,5V bez ohľadu na záťaž. Ak bude niečo iné, tak to ukazuje najčastejšie na chybu alternátora..

Re: Dobíjení

Napsal: 20 pro 2019, 16:05
od harvi
Nemam ISG a napatie v sieti si riadi palubna elektronika. Ak je na kontake - polu baterie snimac (tenky kablik iduci ku RJ, tak ma auto 'inteligentne riadenie dobijania' a v urcitych okamihoch moze odpajat dobijanie baterie (emisie.....) napatie klesa potom na 12.6V. Najlepsie sa to da otestovat zapnutim svetiel, vtedy by malo vzrast na 14.5V vzdy okrem pripadu velmi horuceho akumulatora. To ze prevadzka auta iba z akumulatora je nezmysel a nici jeho zivotnost je druha vec, ale automobilkam to za par gramov fiktivneho CO2 stoji... Novy akumulator sa predsa do ich bilancie nezaratava... ](*,)

Re: Dobíjení

Napsal: 20 pro 2019, 18:00
od dibarbora
Tu platí jednoduchá axióma....čím väčšiu koninu hlavy pomazané vymyslia, tým väčšou blbosťou sa daný cieľ plní... ISG je toho exemplárnym príkladom...

Re: Dobíjení

Napsal: 20 pro 2019, 18:12
od Mexican
mna u ISG netrapi ani to "inteligentne dobijanie" a rasovanie baterky. stvalo by ma to ze na ceste z domu do prace (otestovane i30 1.0tGdi co som mal pozicane na tyzden) micelkovo 10x chcipne motor. a to pocitam len s tym, ze nie su kolony. to musi byt zahul na turboduchadlo ako prasa ked sa furt zastavuje, chvilovo chladne a nasledne znova start a do otacok. toto sa moc verejne nespomina, ale podla mna to brutalne skracuje zivotnost dost drahej suciastky

Re: Dobíjení

Napsal: 20 pro 2019, 20:32
od dibarbora
to je jasné, len Start Stop sa dá v :hyu: naštastie relatívne jednoducho deaktivovať. S ISG to az tak easy nie je...

Re: Dobíjení

Napsal: 07 led 2021, 22:08
od ProkopDvere
Zkoušel jsem jen tak pro zajímavost měřit napětí v zásuvce a zjistil jsem, že se stabilně drží na 13,6 V. Start-stop nemám, inteligentní dobíjení nevím. Je to normální? Není to málo?

Re: Dobíjení

Napsal: 10 led 2021, 12:16
od dibarbora
Ak to "udělátko" do zásuvky meria presne, tak je to málo. Treba overiť niečím presnejším... resp. si to "udělátko" skalibrovať pomocou presnejšieho multimetra..

Re: Dobíjení

Napsal: 10 led 2021, 12:41
od ProkopDvere
Zkoušel jsem jej oproti klasickému multimetru a rozdíl byl cca 0,05 V, takže považuji přesnost za dostačující.