Stránka 1 z 1

Rozjíždění

Napsal: 19 pro 2019, 18:01
od JakubP
Dobry den,
mam nove hyundai i20 benzin 1.2 a chtel bych vedet zkusenosti ostatnich lidi s rychlym rozjezdem. Napr. v krizovatce. Zkousel jsem vsechno a jedine reseni je,natocit auto na 2 tisice otacek a pote do toho poustet spojku tak akorat.. jinak to zacne chcipat a nebo cukat. Nejsem zadny expert na auta a je to me prvni nove auto. Celkove tomu autu moc neverim a to me moc mrzi. Plyn je hodne citlivy. Musim se opravdu hodne soustredit na razeni i mezi 1 a 2. Jinak nasleduje takove podivne cuknuti. Nedavno mi to auto chciplo a kdyz jsem chtel nastartovat. Otocil jsem klicem a nic (zadny zvuk,jakoby nedostal motor ani signal,ze ma neco delat) Az na po ctvrte to nastartovalo. Predtim jsem jezdil s 20 let starym cliem a puntem 1.2.
Dekuji.

Re: Rozjíždění

Napsal: 19 pro 2019, 19:42
od cernymotyl
Zkus někoho známého, co má víc zkušeností, ať se s tvým :hyu: projede a pokud se shodnete, že rozjezdy nejsou dobré, navštiv servis.

Re: Rozjíždění

Napsal: 19 pro 2019, 19:54
od idam.i
JakubP skoč do najbližšieho :hyu: showroomu,daj si skúšobnu jazdu a budeš mať jasno.

Re: Rozjíždění

Napsal: 19 pro 2019, 20:07
od JakubP
Moc dekuji,za info. Ted se tim zkousela projet moje mamka,ta ma ridicak 30 let a jezdi hodne. No a taky ji to moc neslo. Vy jste takovy problem nezaregistrovali na svych vozech?

Re: Rozjíždění

Napsal: 19 pro 2019, 20:46
od kyrmon
Mám accenta 1,4 71kW z roku 2008 a rychlý rozjezd na jedničku je u mě taky problém... jako kdyby byl motor uměle přidušen.. ale přitom v té době se ještě eko blbosti do aut nedávaly [-X

Re: Rozjíždění

Napsal: 21 pro 2019, 06:48
od Axel.Foley
Pár :hyu: jsem projel a ani jeden rychlé rozjezdy nemusel.

Re: Rozjíždění

Napsal: 21 pro 2019, 14:13
od Martinsp
Může to být jen nohou. Zkus to s někým ostříleným ale né moc starým :lol: . Pro někoho to může být opravdu moc citlivé.

Re: Rozjíždění

Napsal: 11 črc 2020, 14:44
od Láďa515
Mám i20 63 kW a není a nebyl problém,tedy do najetí 1000 km do kdy je elektronikou rychlá jízda blokována,ale to asi víš.Dnes 103000 km a v poho.

Re: Rozjíždění

Napsal: 11 črc 2020, 14:50
od Exup.FZR
Myslíš, že výrobce záměrně blokuje chod fungl nového motoru aby ho akční pubertaci neturovaly než se kloudně zaběhne.?

Re: Rozjíždění

Napsal: 14 led 2023, 10:57
od cestovatelcasem
Exup: no, budeš se divit, ale něco na tom být může. Teda ne snad, že by výrobce něco takto upravoval kvůli puberťákům, to asi ne (nemluvím teď o zbrusu nových nezajetých motorech). Ale záleží na tom, jestli váš motor od výroby (pro EU) využívá plně svých kapacit, anebo jestli je záměrně od výroby (kvůli EU emisním normám, ale údajně se to dělá dokonce i kvůli ochranářským EU clům) "podtaktován" na nižší výkon a tím i nižší emise..

Jednou z možností, jak to vyladit, je zajít si na chiptuning. Ne snad, že by člověk od chiptuningu u benzínových motorů očekával nějaký "wow" efekt, půjde jen o zvýšení v řádech 6-1xkW, ale právě proto, aby se motor "narovnal" do max. výkonu tak, jak to výrobce zamýšlel třeba i na asijských nebo (světe div se) australských nebo ruských trzích, kde se běžně prodávají i 1,6l objemy u i20 a dokonce 2,0l u i30!

Už se to tu jednou řešilo, viz tady, ale se závěrem diskutujících si dovolím nesouhlasit :D/ https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=145&t=27234 . Sám se na ten lehký chiptuning chystám.

Druhou možností pro ty, co chtějí investovat více peněz a nebojí se experimentovat, je dokoupit z aftermatketu něco jako "pedal commander", nechat si ho v servisu namontovat mezi plynový pedál a motor a pak si tam nastavit jinou pružnost motoru při rozjíždění apod.

Bohužel je totiž známo, že zrovna starší i20 trpěly na ne úplně vyladěné rozjezdy. Hyundai kvůli tomu údajně musel do novějších typů aut dodávat nějakou elektronickou regulaci, aby řidiči nebyli neúměrně a nekomfortně vysilováni (jinak stereotypními) úkony za volantem...
Viz článek tady, důrazně doporučuju přečíst až do konce:
https://www.auto.cz/test-hyundai-i30-1- ... sta-132150