1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
Zdravim jsem tu novy a nic podobneho jsem tu nenasel pred proctenim fora jsem byl rozhodnut pro 1,4t-gdi avsak nyni jsem v prdeli co se tyce toho motoru a otacek mezi 2-3 tisici a ohledne toho obtoku turba tak jsem si rekl ze bych vzal tu druhou 1,4 v atmosfere ale nyni nevim jak to s tim muze jet ted mam tu 1,4 cvvt v prvni generaci a ta ma 80kw a zadna pecka to na nejaky vyletovani neni tak nevim co si myslet o te nove jestli je treba zivejsi nez a z te prvni generace chtel jsem o ni neco zjistit ale nikde nic vsude jen ten turbo motor proto kdyby mi tu nekdo neco o tom motoru dokazal rict bylo by to fajn hlavne co se zrychleni otacek spotreby a hluku tyce tak moc diky jinak pokud by ty problemy mel uz hyundai vyreseny co se toho turbo motoru tyce dejte vedet treba mi to uslo dik vsem za cenne komentare
hyundai i30 (fd) 1,4cvvt
- Reklama
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
Bych rekl,ze ta 1.4 atmo bude jeste linejsi nez v te 1gen. 3gen je tezsi navic ma i mene kW a je priskrcena,aby splnovala emisni normy.Chtelo by to ale zkusit na nejake predvadecce,kdyz nebudou u H ,tak u Kie budou urcite,treba je 3gen jinak zprevodovany a je to ok. Jako motor do mesta bych tu 1.4CVVT bral hned. S 1.4T se to vsak vykonnostne neda vubec srovnat. 1.4 atmo je zas jednodussi a lety proverena technologie,tak bude jiste spolehlivejsi.Ale zas neznam nikoho,koho by 1.4T nechala ve stychu
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
Porovnávaš dva svety, buď využiješ potenciál najvýkonejšieho motora, dopraješ mu pravidelne aj dlhšiu trasu a budeš v pohode spokojný (na prípadné problémy je záruka). Ak motor poriadne nikdy nezohreješ a jazdíš o dve ulice ďalej tak ti bude stačiť aj základný motor s mizernou dynamickou bezpečnostnou rezervou.... otázka nestojí, čo je lepšie ale čo reálne potrebuješ......
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
nesrovnavam tyto motory je mi to jasne ze jsou oba o necem jinem jde mi o to ze na ten turbo motor jsem cetl o to turbu ze jsou s nim problemy viz toto forum tak me zajimalo jestli to uz hyundai nejak vyresil nebo se nato vyserou a reknou ze je to vlastnost motoru coz je teda zaklinadlo proto sem se optal na tu druhou 1,4 bez toho turba jestli to ma vubec smysl kupovat nebot mam nyni 1,4cvvt v i30 prvni generace kde ma 80kw a nejake vylety kde se presoouvas po dalnici to prooste neni tak me zajimalo jestli ji treba nekdo nema a vyvrati mi to treba tim ze je jinak zprevodovany nebo neco to je muj dotaz ne to kterxy z techj dvou je lepsi o to mi nejde
hyundai i30 (fd) 1,4cvvt
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
Současná atmo 1,4 je proti stávající jinak zpřevodovaná, má 6 kvaltů místo 5ti. Navíc vzadu má vlečenou nápravu. Tvoje generace má vzadu víceprvek.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
Axel foley mam rad s tebou filmy hlavne policajt beverly hills muzes mi tedy potvrdit ze to pojede lepe dekuji o tom turbu v tgdi nevis jak se k tomu postavily dekuji
hyundai i30 (fd) 1,4cvvt
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
Nepojede to líp... Výkon snížen, váha zvýšena, kvalty natažený kvůli emisím.
Problémy s turbem se objevily, ale je otázka kolik těch turb fakticky bylo. Samozřejmě se mluví o problémech, o bezproblémovém provozu se nemluví .
Objevila se tu i informace, že někomu už dali modifikované turbo. Takže sledovat dané vlákno.
Zatím jsem ovšem zaznamenal tyto potíže jen u aut s manuálem. Sám mám 2 tyhle motory s DCT a problémy NULA. Je tedy otázka zda ty problémy nesouvisí s nevhodnou volbou převodu ve vztahu k otáčkám a požadovanému zrychlení. ŘJ motoru a DCT se dohodnou a volba převodu odpovídá situaci .
Takže bych motor volil dle předpokládaného provozu viz třetí příspěvek.
Já chci celkem bohatou výbavu, takže u stejně musím volit turba . A nelituju!!!
Problémy s turbem se objevily, ale je otázka kolik těch turb fakticky bylo. Samozřejmě se mluví o problémech, o bezproblémovém provozu se nemluví .
Objevila se tu i informace, že někomu už dali modifikované turbo. Takže sledovat dané vlákno.
Zatím jsem ovšem zaznamenal tyto potíže jen u aut s manuálem. Sám mám 2 tyhle motory s DCT a problémy NULA. Je tedy otázka zda ty problémy nesouvisí s nevhodnou volbou převodu ve vztahu k otáčkám a požadovanému zrychlení. ŘJ motoru a DCT se dohodnou a volba převodu odpovídá situaci .
Takže bych motor volil dle předpokládaného provozu viz třetí příspěvek.
Já chci celkem bohatou výbavu, takže u stejně musím volit turba . A nelituju!!!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
Jestli jsem dobře hledal tak zrychlení bylo 11,7s a teď je 12,9s. Na dálnici to bude o hubu.
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
existuje stranka https://www.automobile-catalog.com, kde si mozes naklikat automobily z ich databazy a porovnat niektore parametre... podla tejto stranky bude 1.4 atmosfera bud porovnatelna, alebo horsia ako 1.4 v prvej generacii. prve 4 rychlosti budu velmi podobne sprevodovane, 5 a 6 su trosku rozdielne, ale to bude tym, ze prva generacia ma len pat stupnov, ako uz bolo spominane predomnou...
najlepsie je ist si ho vyskusat osobne, co je pre jedneho dostatocne dynamicke, pre ineho to je lenive a preto je tazke radit.
porovnanie je zoradene nasledovne: 1.4tgdi, 1.4 v 3. generacii {pd} a 1.4 v 1. generacii {fd}
najlepsie je ist si ho vyskusat osobne, co je pre jedneho dostatocne dynamicke, pre ineho to je lenive a preto je tazke radit.
porovnanie je zoradene nasledovne: 1.4tgdi, 1.4 v 3. generacii {pd} a 1.4 v 1. generacii {fd}
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
Kluci přede mnou to shrnuli dokonale a řekli důležitou myšlenku: jít si to vyzkoušet osobně. Jak píše Mr. , problém s turbem může souviset s podtáčením. K tomu se ale nikdo nepřizná, pouze napíše o problému s motorem a turbem. Je nutné uvědomit si, že maloobjemový motor sice požadovaný výkon podá, ale nelze ho očekávat v pásmu otáček, kdy funguje atmosférický osmiválec s příslušnou porcí objemu (dobře, trochu přeháním, ale platí to). Uvedu příklad: měl jsem možnost najezdit 996 km s 1,0 T-GDI. Motůrek je to svižný a úsporný, ale - funkční rozsah otáček pro rozumnou a hospodární jízdu je 2000 - 4000. Ano, pojede to i níž, ale motor brble. Výš už to nemá smysl. Aktuálně jezdím s atmo 1,6 v ix20 a ta táhne hezky odspodu, i tam, kde se oturbenému litru nelíbí.
Takže jak píšou kluci (a já se budu opakovat): zvážit použití a porovnat motory napřímo. Jestliže ti nevyhovuje 1,4 CVVT v první generaci, u generace třetí to asi lepší nebude.
Na druhou stranu, sám jsem s 1,4 v i30 I najel 124.100 km za 5 let. Projel jsem celkem hezký kus Evropy a na motor si nemůžu stěžovat krom toho, že mi tam chyběla šestka.
Takže jak píšou kluci (a já se budu opakovat): zvážit použití a porovnat motory napřímo. Jestliže ti nevyhovuje 1,4 CVVT v první generaci, u generace třetí to asi lepší nebude.
Na druhou stranu, sám jsem s 1,4 v i30 I najel 124.100 km za 5 let. Projel jsem celkem hezký kus Evropy a na motor si nemůžu stěžovat krom toho, že mi tam chyběla šestka.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
Problem s turbem je takovy,ze vypadne,kdyz je po nem pozadovany vykon.Ten vykon se ztrati,kdyz chci treba nekde predjet a jsem v pasmu,kde to auto podava optimalni vykon tj 3.5-4.5tis ot,neni to o podtaceni.
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
Niekde bude problém lebo tieto motorizácie sa nedajú porovnávať kedže je to nebe a dudy. A že ti turbomotor "nejede" bude chyba v tebe a v technike jazdy a nie v motore.
My máme síce turbo od suzuki s automatom a to "jede" vždy. Pri potrebe zrýchlenia po podradí kam treba a motor ťahá a auto zrýchľuje. Presne tak ako si to predstavujem. Toš ogare nevím....
Tu by som sa rozhodoval podľa potrieb na jazdný výkon - pre mesto stačí atmo, až častejšie medzimesto, dialnica a nie si slimák na ceste tak asi turbo. Až najazdíš "milion" km ročne tak dízel.
My máme síce turbo od suzuki s automatom a to "jede" vždy. Pri potrebe zrýchlenia po podradí kam treba a motor ťahá a auto zrýchľuje. Presne tak ako si to predstavujem. Toš ogare nevím....
Tu by som sa rozhodoval podľa potrieb na jazdný výkon - pre mesto stačí atmo, až častejšie medzimesto, dialnica a nie si slimák na ceste tak asi turbo. Až najazdíš "milion" km ročne tak dízel.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
Jak už je tady uvedeno, nepaušalizoval bych to. Mám s tím motorem už něco "málo" odjeto a tento problém jsem nikdy nepozoroval. Takže u DCT převodovky ten problém není.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
S tým poklesom krútiaceho momentu je to o štýle jazdy. Je potrebné si uvedomiť, že to je zážihový motor s turbom a nie vznetový motor s turbom. Na rozdiel od vznetového motora potrebuje zážihový motor ochranu proti detonačnému spaľovaniu. Tou ochranou môže byť zníženie plniaceho tlaku alebo zmena predstihu, Prejavom bude vždy pocitový pokles (kolísanie) ťahu, v princípe sa takto prejavujú všetky moderné zážihové prepĺňané motory, niektorá automobilka to maskuje lepšie niektorá horšie. Vzhľadom na zvyšovanie merného objemového výkonu su motory prakticky stále prevádzkované na hranici detonačného spaľovania tým pádom aj zásahy manažmentu motora proti detonačnému spaľovaniu sú časté. Pri jazde treba počítať s tým, že to tgdi nie je naftovâ lokomotíva ale benzínový motor a pri požiadavke na prudké zrýchlenie podradiť aj o dva stupne. Aj keď je to turbo, tak potrebuje otáčky, naftový spôsob jazdy (na 6st zadupnem plyn a nejako to pôjde) tu nefunguje a z princípu fungovať nemôže. Sú dve možnosti, buď si podradím, alebo nebudem zbesilo šliapat na plyn a dám motoru čas na nadýchnutie sa...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1,4t-GDI VS 1,4 CVVT
Bravo!!!
Jedna-prakticky zásadní věc, popsaná naprosto správně a polopatisticky. S turbodiesly tady má zkušenost skoro každý a turbobenzíny...?
Prostě všichni chceme(te) aby se chovaly jako diesly, což z principu není možné, Mazda to zkouší a to začíná zkoušet...https://www.autoforum.cz/predstaveni/ko ... tromobilu/
Jedna-prakticky zásadní věc, popsaná naprosto správně a polopatisticky. S turbodiesly tady má zkušenost skoro každý a turbobenzíny...?
Prostě všichni chceme(te) aby se chovaly jako diesly, což z principu není možné, Mazda to zkouší a to začíná zkoušet...https://www.autoforum.cz/predstaveni/ko ... tromobilu/
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.