Nefunkční zámek zavazadlového prostoru
Napsal: 31 pro 2019, 17:40
I30 hatchbeck, rok výroby 2009 (první série z Nošovic)
Ze dne na den přestal fungovat zámek zavazadlového prostoru.
Všechny ostatní elektrické zámky fungují zcela normálně.
Usoudil jsem, že závada může mít některou z následujících příčin:
1) vadný zámek
2) vadný spínač zámku (tlačítko pod znakem)
3) nefunkční přívod ovládacího signálu z centrálního zamykání do spínače zámku
4) přerušená kabeláž
5) vadná pojistka relé zámku zavazadlového prostoru (T/Gate)
Otevřel jsem kufr zevnitř nouzovou páčkou, shodil jsem dekl zadních dveří, vzal jsem obyčejnou zkoušečku za 49 Kč, vyzkoušel jsem vše, co jsem uměl a zjistil jsem následující:
a) - po odpojení dvoupólového konektoru (K1) spínače jsem prozkoušel funkci spínače - k jednomu pólu jsem přivedl napětí a ke druhému jsem přiložil uzemněnou zkoušečku - spínač funguje
b) - prozkoušel jsem i přívod konektoru K1 - na jednom pólu byla kostra (ověřeno pomocí zkoušečky), na druhém nic. A to se nemění, ani když zapínám a vypínám centrální zamykání. To mne zarazilo.
c) - zámek jsem nebyl schopen vyzkoušet, protože k zámku vedou čtyři přívody (konektor K2) a já jsem nevěděl, co s tím (nechtělo se mi riskovat poškození zámku).
d) - zjistil jsem, že na čtyřech přívodech konektoru K2 je někde napětí a jinde země. A nic se nemění, ani když spínám spínač. Čili i kdyby byl zámek v pořádku, tak by se asi nepřepnul.
e) Pojistka relé zámku zavazadlového prostoru je v pořádku (raději jsem ji vyměnil a nic)
f) Přerušení kabelů ve víku zavazadlového prostoru jsem nezjistil (ale zjišťoval jsem to jen pohledem)
Mám podezření, že z centrálního zamykání nepřichází ke spínači zámku správný signál. Ale jistý si nejsem.
Ani nevím, kde centrální zamykání a relé jsou.
Může mi někdo poradit, co dál, abych nemusel do servisu za odborníky s hodinovou sazbou kolem 1000 Kč?
Ze dne na den přestal fungovat zámek zavazadlového prostoru.
Všechny ostatní elektrické zámky fungují zcela normálně.
Usoudil jsem, že závada může mít některou z následujících příčin:
1) vadný zámek
2) vadný spínač zámku (tlačítko pod znakem)
3) nefunkční přívod ovládacího signálu z centrálního zamykání do spínače zámku
4) přerušená kabeláž
5) vadná pojistka relé zámku zavazadlového prostoru (T/Gate)
Otevřel jsem kufr zevnitř nouzovou páčkou, shodil jsem dekl zadních dveří, vzal jsem obyčejnou zkoušečku za 49 Kč, vyzkoušel jsem vše, co jsem uměl a zjistil jsem následující:
a) - po odpojení dvoupólového konektoru (K1) spínače jsem prozkoušel funkci spínače - k jednomu pólu jsem přivedl napětí a ke druhému jsem přiložil uzemněnou zkoušečku - spínač funguje
b) - prozkoušel jsem i přívod konektoru K1 - na jednom pólu byla kostra (ověřeno pomocí zkoušečky), na druhém nic. A to se nemění, ani když zapínám a vypínám centrální zamykání. To mne zarazilo.
c) - zámek jsem nebyl schopen vyzkoušet, protože k zámku vedou čtyři přívody (konektor K2) a já jsem nevěděl, co s tím (nechtělo se mi riskovat poškození zámku).
d) - zjistil jsem, že na čtyřech přívodech konektoru K2 je někde napětí a jinde země. A nic se nemění, ani když spínám spínač. Čili i kdyby byl zámek v pořádku, tak by se asi nepřepnul.
e) Pojistka relé zámku zavazadlového prostoru je v pořádku (raději jsem ji vyměnil a nic)
f) Přerušení kabelů ve víku zavazadlového prostoru jsem nezjistil (ale zjišťoval jsem to jen pohledem)
Mám podezření, že z centrálního zamykání nepřichází ke spínači zámku správný signál. Ale jistý si nejsem.
Ani nevím, kde centrální zamykání a relé jsou.
Může mi někdo poradit, co dál, abych nemusel do servisu za odborníky s hodinovou sazbou kolem 1000 Kč?