Odchod od Hyundai, proč a kam
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Odchod od Hyundai, proč a kam
V poslední době se nás tady sešlo více, co uvažujeme o změně "stáje" a abychom to nepsali do vláken, kam to nepatří, založil jsem toto. Osobně mne zajímá, co vede ostatní majitele k výměně značky.
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
- Reklama
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
U mne to je jednoduché. Podcenil jsem nároky na prostor ve vozidle, když se narodí malý prcek. Jakmile za sedadlem spolujezdce umístím vajíčko s miminem, na místo spolujezdce se již já nevejdu (manželka ano, je o 30 cm menší). Naložíme ještě kočárek, tím zabijeme celý kufr a místo zbývá jen na sedadle za mnou (nikterak bohaté). Bohužel mne Fastback okouzlil vzhledem (po Mazdě 3 nejhezčí auto v segmentu - dle mne) a praktičnost jsem upozadil. A jelikož výhledově plánujeme 2. dítě, asi by to nezachránila ani koupě rakve na střechu.
Jelikož máme pro vozidlo rozpočet do +-450 000, tak jsem se díval, jestli i u nebylo něco většího. Ale i40 ukončili, Kona je jen vyšší, tak si zajdu projet Tucson 1,6 CRDi (85 kW, jsem docela zvědav, jak s tím autem bude hýbat, jestli bude dost síly).
Motory T-GDi mne nenadchly, 1,4 v i30 mi nepřijde moc dobrá v poměru otáčky/výkon/spotřeba. Motory TSi od koncernu mi přijdou lepší (řídil jsem 2 vozidla s 1,4, tu novou 1,5 jsem neměl, třeba ji taky kvůli různým emisím uškrtili). Lepší průběh výkonu, nebylo třeba až tak točit.
Momentálně teda pokoukávám buď po MPV/SUV. Nejlépe asi vychází nový Berlingo, který vypadá i k světu. V životě mne nenapadlo koukat po "dodávkách" ale rodina tyto preference docela mění.
Ale pořád je možné, že s Fastbackem zůstaneme, zatím jsem ve fázi zkoumání.
Jelikož máme pro vozidlo rozpočet do +-450 000, tak jsem se díval, jestli i u nebylo něco většího. Ale i40 ukončili, Kona je jen vyšší, tak si zajdu projet Tucson 1,6 CRDi (85 kW, jsem docela zvědav, jak s tím autem bude hýbat, jestli bude dost síly).
Motory T-GDi mne nenadchly, 1,4 v i30 mi nepřijde moc dobrá v poměru otáčky/výkon/spotřeba. Motory TSi od koncernu mi přijdou lepší (řídil jsem 2 vozidla s 1,4, tu novou 1,5 jsem neměl, třeba ji taky kvůli různým emisím uškrtili). Lepší průběh výkonu, nebylo třeba až tak točit.
Momentálně teda pokoukávám buď po MPV/SUV. Nejlépe asi vychází nový Berlingo, který vypadá i k světu. V životě mne nenapadlo koukat po "dodávkách" ale rodina tyto preference docela mění.
Ale pořád je možné, že s Fastbackem zůstaneme, zatím jsem ve fázi zkoumání.
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
Nesrovnávej TSi od koncernu, to že jezdí lépe je proto, že na papíře mají 110kw (vše je to kvůli normám) ale reálně mají 120-125kw a to teď myslím vážně a je to už i veřejným tajemstvím. Ono totiž potom před konkurencí je tahle malá domů celkem velkým plusem, protože to opravdu jede lépe, ale je to tím, že jsou ta auta silnější. Samozřejmě že prostorem je i30 oproti třeba Octavii v háji, ale zase za ty peníze si koupíš Octavii v holotě, nebo Scalu ve stylu ale místem si nepolepšíš. Já už kočárek nevozím, tak mi to je tak nějak jedno, ale tobě bych doporučil roční nebo dvouletou Octavii. Jo a pozor na ty 1,5TSi, vypínají se tomu válce, zase další kurvítko a potencionální problémy.
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
My jsme Octávii měli předtím, ale jak jsi psal, do 450 000 koupíš Octávii bez motoru a s výbavou "ostuda". Ty papírové hodnoty mohu potvrdit, kolega má 1,8 TSI, které má mít 132 kW a naměřili mu (na 3 letém voze) 147kW. Kolik měly ty 1,4 nevím, nikdy jsem to nepřeměřoval.
V červnu nás čeká dovolená, naštěstí "jen" 950 km tam a pak zpět, takže to tak vidím jako zatěžkávací test, kde se rozhodne. Výhoda bude, že už bude klasická dětská sedačka, ta zabere méně místa, než toto vajíčko.
Jinak, co jsem koukal, ceny aut šly zase nahoru. Za chvíli si člověk do 450 000 nekoupí ani pořádně vybavenou Dácii
V červnu nás čeká dovolená, naštěstí "jen" 950 km tam a pak zpět, takže to tak vidím jako zatěžkávací test, kde se rozhodne. Výhoda bude, že už bude klasická dětská sedačka, ta zabere méně místa, než toto vajíčko.
Jinak, co jsem koukal, ceny aut šly zase nahoru. Za chvíli si člověk do 450 000 nekoupí ani pořádně vybavenou Dácii
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
Čím více platí automobilky pokuty za emisní normy, tím více budou zdražovat auta. Ono ne nadarmo se stále častěji píše, že mít auto je luxus, ne potřeba
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
Fastback mě taky okouzlil, ovšem po usednutí dozadu jsem vystřízlivěl. Koupili jsme kombi i30. Zatím změnu neplánujeme, vše funguje jak má a je to druhé auto do rodiny.
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
Mě se toho před dvěma lety sešlo víc. Nechci zakládat nějakej flame, ale já to tehdá takhle měl. Měl jsem i30 a nechtěl jsem jít dolů prostorem, výbavou, ani výkonem. Tak jsem si půjčil na týden novou i30. Jako první mě odradily sedačky. Už po dvou hodinách cesty jsem nevěděl, jak si sednout. Proti první generaci se mi v aktuální nějak blbě sedělo. Pak jsem si trochu nastudoval výbavy a zjistil jsem, že bych musel krutě připlatit, kdybych chtěl automatickou klimu a dešťový senzor. Ani recenze automatu mě úplně nepotěšily. A dorazil mě přístup prodejce v Budějovicích. Tak jsem si řekl, že to je asi znamení a vyrazil na druhý konec města Ale nikde není napsáno, že se za pár let nevrátím. Spíš zrovna nebyla zajímavá nabídka, ale na značku jako takovou jsem určitě nezanevřel. Navíc u Opelu nejspíš nezůstanu, bo Peugeot mě neláká
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
Ani nevím, jakou jinou značku bych volil. Asi bych hledal skladovku za dobrý peníz. Klidně i Renault s novou 1,3. Určitě ne Peugeot s jeho icocpitem. Sedačky byly nejlepší v první generaci, druhá je měla nejhorší.
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
Koukám, ty máš spotřebu 8,1? Konečně někdo, kdo překonává mých 7,5
Ale na obhajobu Fastbacku, tak ono ani to kombi není úplný zázrak, co se týká místa navíc (jen na zadních sedadlech se sedí o poznání lépe)
Proto je škoda, že Hjondé nemá nic ve třídě MPV (jenže to už nemá pořádně nikdo - za rozumný peníz). Nebo něco jako Kona SW
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
K jakému Opelu jsi došel? Astra ST? Já také nejsem žádný zastánce jedné značky a vždy koukám po poměru cena/výkon. A tam Hyundai vychází vždy dobře. Navíc záruka 5 let je u mne jeden z podstatných faktorů.XMira píše: ↑27 led 2020, 12:49 Mě se toho před dvěma lety sešlo víc. Nechci zakládat nějakej flame, ale já to tehdá takhle měl. Měl jsem i30 a nechtěl jsem jít dolů prostorem, výbavou, ani výkonem. Tak jsem si půjčil na týden novou i30. Jako první mě odradily sedačky. Už po dvou hodinách cesty jsem nevěděl, jak si sednout. Proti první generaci se mi v aktuální nějak blbě sedělo. Pak jsem si trochu nastudoval výbavy a zjistil jsem, že bych musel krutě připlatit, kdybych chtěl automatickou klimu a dešťový senzor. Ani recenze automatu mě úplně nepotěšily. A dorazil mě přístup prodejce v Budějovicích. Tak jsem si řekl, že to je asi znamení a vyrazil na druhý konec města Ale nikde není napsáno, že se za pár let nevrátím. Spíš zrovna nebyla zajímavá nabídka, ale na značku jako takovou jsem určitě nezanevřel. Navíc u Opelu nejspíš nezůstanu, bo Peugeot mě neláká
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
Já mám 201 cm a vzadu to ve Fastbacku není optimální ale upřímně jsem nepočítal, že vzadu budu sedět (což se, kvůli miminu ve vajíčku, občas děje). Ale také musím říci, že za volant se sedá proklatě nízko a já se svou výškou už to mám jako gymnastický prvek a levému kolenu se to dosednutí do vývrtky nelíbí
Na skladovky koukám průběžně, otec bude brzy kupovat auto a svou i30 2.generace bude měnit za něco vyššího. Zatím jsou adepti Kona a C3 AirCross. Megane se tam vyskytuje docela často a v kombi nevypadá nijak zle (většinou jsou to ty výkonové verze 115k a 130k).
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
Jojo, ale nejsem defensivní řidič a hlavně moje denní trasa do práce je 25km samá zatáčka, obce a kopečky a potom přes celou Plzeň. I s TDi jsem měl v průměru o 0,7l/100km vyšší spotřebu než ostatní.
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
TheCory: nene, krátká astra. Tak moc jsem ten kufr nepotřeboval. Ale teď už je to zbytečný řešit. U opela to dost posrali a do faceliftovaný astry nacpali 140k tříválec a CVT. To by mě asi nelákalo /
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
Ta zadní sedadla byla u nás rozhodující, syn má 193 cm. Fastback je pohodlný vzadu tak do 178 cm, takže fastback neměl šanci projít. Jinak mám služební Octu, takže víceméně jezdíme celá rodina Octou.TheCory píše: ↑27 led 2020, 12:53Koukám, ty máš spotřebu 8,1? Konečně někdo, kdo překonává mých 7,5
Ale na obhajobu Fastbacku, tak ono ani to kombi není úplný zázrak, co se týká místa navíc (jen na zadních sedadlech se sedí o poznání lépe)
Proto je škoda, že Hjondé nemá nic ve třídě MPV (jenže to už nemá pořádně nikdo - za rozumný peníz). Nebo něco jako Kona SW
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odchod od Hyundai, proč a kam
FB je limitován místem nad hlavou vzadu, jinak je místo pro nohy vzadu a vpředu i nad hlavou shodné s kombi i HB