Stránka 1 z 3

Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 31 led 2020, 17:45
od Ktm124
Zdravím
Uvažuji o koupi nové i30 kombi, ale nevím, jaký zvolit motor :/ S autem budu jezdit každý den 10km do práce a každý druhý víkend 300km po dálnici. Plus 1-2 dovolené za rok. Roční nájezd odhaduji 20-30k podle toho kam pojedeme na dovolenou. Jaký by jste mi doporučili motor s ohledem na životnost motoru? Auto bych si rád nechal alespoň 10 let. Rozhoduji se mezi 1.4 cvvt / 1.4 T-GDI / 1.6 CRDI. Moc děkuji všem za odpověď.

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 31 led 2020, 18:53
od idam.i
Pokiaľ by ti stačila atmosféra,tak nemáš čo riešiť.Ten turbo benzín je fajn,no dlhodobo nie je ešte veľa skúsenosti.Pri tvojom ročnom nájazde by stál za zváženie aj diesel,no to denne jazdenie do práce by mu dalo zabrať. #-o

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 31 led 2020, 19:18
od Ktm124
Právě :/ nevím jak by turbo zvládalo ty krátké trasy, ale zase se bojím, aby nebylo auto na dálnici slabé, Kott třeba cestou na dovolenou když se naloží :/ mimo to jsem někde četl že 1.4 cvvt točí při 130km/h 3750ot.. což je dost :/

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 31 led 2020, 19:24
od dibarbora
Začnem od konca... plán udržania v prevádzke na 10 rokov sa absolútne nezhoduje s dieselom. Motor je to síce fajn, žerie málo, ide pekne, ale jeho udržanie v prevádzke (za rozumné servisné náklady - aby to prešlo EK a STK) bude po záruke úloha pre kúzelníka. Celé príslušenstvo okolo motora je zložité (dva okruhy EGR, DPF, SCR a k tomu X-snímačov). Ideálny motor do firmy, po 3 -4 rokoch poslať do sveta. 10km jazdy, asi by to motor veľmi nechválil....

1,4MPI, na krátke jazdy najlepšie riešenie. Otázkou je použitie na výlety a dovolenky. S prázdnym autom je to základ dynamiky, bez nejakej ambície predbiehať. Ak to naložíš, tak je to už len 150% presúvadlo/približovadlo. Proste si to bude pýtať z tvojej strany dosť ústupkov. Servisná udržateľnosť (ak vydrží katalyzátor a nepopraví motor) je určite lepšia ako pri nafte.

1,4TGDI asi rozumný kompromis, motor ešte stále znesiteľne zložitý s dôstojným výkonom pre danú veľkosť auta. Do tých 10km sa stihne ako tak zohriať. Z dlhodobého hľadiska sa asi nevyhneš dekarbonizácii.

Z hľadiska dlhodobej spoľahlivosti sú ale všetky motory stávkou do lotérie, sú konštrukčne relatívne nové...

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 31 led 2020, 19:39
od Ktm124
Chápu, radši benzín, jsem mu také víc nakloněný. Jak jsou na tom oba motory se spotřebou a třeba zrovna těmi otáčkami na dálnici. Je tich 3750 reálných? Na auto s 6st převodovkou mi to přijde hodně :/

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 31 led 2020, 19:45
od dibarbora
Treba si pozrieť spritmonitor.de, Spotreba je hodne závislá pri tubobenzíne od šoféra . 1,4TGDI so 6st manuálom má pri 130 cca. 3000ot. Pri 7st DCT je to o niečo menej.. A tých 3750 pri 1,4MPI je isto pravda..

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 31 led 2020, 19:51
od idam.i
Určite treba ísť vyskúšať.S 1,4MPI nemám skúsenosť.Škoda,že zarezali 1,6ku tá bola v poho.Určite 1,4turbo bude jazdiť parádne,len už bude háklivejšie na údržbu.Ako píšem vyskúšať a najlepšie s rodinou a keď sa dá hoc aj na weekend.

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 31 led 2020, 20:15
od TheCory
Při tvém nájezdu bych volil 1,6 CRDi. Ono se to i vyplatí. Pořizovací cena je vyšší jen o zlomek a tou spotřebou ušetříš docela dost. Já to mám do práce taky 10 km a naftová Octávia to zvládala v pohodě. Stačí pak přidat i delší trasy, VIF do nafty a neměl jsem problémy. Jen u mne se auta zdrží maximálně 4 roky.

Osobně mám 1,4 T-GDI a spotřebu mám 7,5 litrů. Stringo má dokonce přes 8, ale je pravda, že já auto nešetřím a on ještě méně :D jsou zde lidé, co dokáží jezdit lehce nad 6 litrů. Já osobně nevím jak :mrgreen:
Můj roční nájezd bude lehce nižší, než tvůj a kdybych kupoval dneska, volím naftu (když jsem kupoval já, měl 1,6 CRDi jen verzi s 85kW)

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 31 led 2020, 20:19
od idam.i
No práve Ktm chce auto na 10 rokov.Môže sa stať,že za pár rokov už diesle nepustia ani do mesta. :shock:

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 31 led 2020, 20:24
od TheCory
Tak na 10 let už to je risk, to je pravda. Němci se zbláznili, diesel a SUV to nebudou mít snadné a co udělá EU, to neví vůbec nikdo. Stačí koukat na ty emisní nesmyslné normy do budoucna.

Pokud chce auto na 10 let a hlavní požadavek je spolehlivost, tak atmosféra... Ale ta prostě naložená tak nepojede, spotřeba bude mezi 6-7 litry... Ale je to ověřený motor.

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 31 led 2020, 22:57
od Ktm124
No, tak já nevím :( mám nad čím přemýšlet :-k nevím co by bylo lepší :roll:

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 31 led 2020, 23:11
od idam.i
Hlavne si vyskúšaj čo tebe vyhovuje. :wink:

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 01 úno 2020, 11:53
od Richard555
Já teď řeknu něco za co mě nejspíš spousta lidí zde na foru bude kamenovat, ale skoro všechna auta mají s maloobjemovými benzíny s turbem problémy s životností motoru :roll: za mě bych za cenu nové I30 v kombíku zkusil koupit lehce jetou Mazdu 6 s 2,0 skyaktiv motorem - je to atmosféra, je větší, pohodlnější a rozhodně se kopce nelekne, navíc je až neuvěřitelně úsporná vzhledem k velikosti a pouze atmosférickému motoru ......

1,4 CVVT kia ceed má dcera jezdí kratší trasy a má najeto 130000km a ťukám do prkna zatím bez větších problémů - má sice jen 5-tikvalt ale když se mrkneš na otáčky a rychlosti tak není významný rozdíl mezi 5 a u novějších aut 6..... prostě těch 3700 otáček u tachometrových 130 je trochu slyšet
Spotřebu má dcera kolem 7 litrů ale je to HB ne kombi.....

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 01 úno 2020, 13:09
od dibarbora
Kameňovať Ťa nikto nebude ;-) ale ten motor sky active G je presne taká istá pasca ako všetko ostatné na trhu. Rozdiel voči ostatným je len chýbajúce turbo. Inak sú tie motory všetky rovnaké - priamy vstrek, variabilné časovanie ventilov, "eko - optimalizované" piestne krúžky, "intergalaktická úprava" povrchu valcov. Optimalizácia na karbónovanie ideálna... To turbo a vyšší merný výkon je tam už ten najmenší problém.... skôr by som bál finančnej udržateľnosti dlhodobého servisu tej mazdy. Pri všetkej úcte k výrobcovi, je to na našich cestách viac menej exotika pre nadšencov a ceny servisu a dielov tomu zodpovedajú - aftermarketové terno to nikdy nebude.....

Aj pri nádeji na 10r prevádzku to nové auto treba brať ako spotrebný tovar a zariadiť sa podľa prevádzkových skúseností - tj. prípadne včas predať. A ak vydrží tých 10r, tak si potom treba pogratulovať ku šťastiu na dobrý kus...

Re: Hyundai i30 kombi - jaký motor

Napsal: 01 úno 2020, 15:10
od slabostka
ja už ale nevidím zásadný rozdiel v zložitosti TGDI a CRDI. CRDI je motor ktorý je na trhu už nejaký čas, s TGDI dlhoročné skúsenosti pri vysokom nájazde nie sú.
Ja by som sa vysral na otázku "dlhodobého" servisu a prepočítal by som si to na spotrebu a km a nákupnú cenu.
čo bude s naftou do budúcna? No to je budúcnosť v našich končinách ďaleko nad 10 rokov, to vôbec netreba riešiť. Nie sme Nemecko a my dokonca ani Česko.