Stránka 1 z 3

Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 23 bře 2020, 15:05
od garinz
Zdravim pani. Mam taku otazku. vsimol som si, ze za posledne cca 3 mesiace sa mi straca chladiaca kvapalina. Za mesiac, cca 1500 km, klesne hladina z max na min. Kontrolujem vzdy pri studenom motore. Vcera som opat dolial asi 2 deci destilky. Budem to riesit so servisom. Ale vsimol som si, ze ked som sa vcera vratil domov, tak aj po 35 km bola kvapalina v nadrzke studena. do nadrzky sa vracia kvapalina cez viecko na chladici s mechanickym tlakovym ventilom. Hadice boli horuce, iba v nadrzke bola studena kvapalina. Prepustaci tlak viecka je 1,1 bar. Chcel by som sa preto opytat, ci je to normalne, ze kvapalina necirkuluje stale cez vyrovnavaciu nadrku? Doteraz na kazdom aute kvapalina cirkulovala cez nadrzku. Alebo odisiel ten tlakovy ventil? skusal som ho zatlacit, kladie odpor, ale ci je to 1,1 baru to netusim. Tak isto som si nevsimol ziadnu hadicku, ktora by sluzila ako vyvod z nadrzky. Vie mi niekto poradit ako to teda je u I40 1,7 CRDI?

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 26 bře 2020, 14:05
od garinz
Tak odpoviem si sam. Nadrzka nema ziadny vyvod, ma iba privod z hora. Preto nechapem aky ma zmysel udrzovat hladinu medzi max a min. Vie mi to niekto vysvetlit?

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 26 bře 2020, 20:07
od EFISO
Pokúsim sa vám to čim jednoduchšie vysvetliť . Voda je kvapalina ktorá teplom mení svoj objem.Vyrovnávacia nádržka je "expanzná " nádoba ktorá ten rozdiel kompenzuje .Preto je priehľadná aby bolo vidieť či je hladina na požadované úrovni medzi MAX a MIN .Vtedy je motor upne zaplavený chladiacou zmesou a a dokonalé chladený ak všetko funguje ako má . Ešte k tej vyrovnávacej nádržke .Nádržka ma hore vývod ale vnútri je nátrubok až dole takže si to dokáže nasať chladiacu kvapalinu až od zdola ak je v nádržke kvapalina . A vaša otázka : Prečo ma zmysel udržiavať hladinu medzi MAX a MIN ? A prečo je v motore chladiaca kvapalina ? asi nemá zmysel ju tam udržiavať (žiadna kvapalina žiadna starosť ) :mrgreen:
Vyrovnávacia nádržka nepotrebuje cirkuláciu kvapaliny preto aj kvapalina v nej bude chladná .
Ak sa vytráca chladiaca kvapalina tak niekde je problém !. Ja za 3 roky nedolieval ani panáka :wink: Asi všetko . Ak nikto neodpovedá tak asi nevie alebo niekedy nemá zmysel na ... odpovedať ,Dúfam že stačí takéto vysvetlenie .

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 29 bře 2020, 07:49
od garinz
Diky za reakciu. Ci je to .... otazka? Mozno pre niekoho. Mam problem, existuje forum, tak ked mi nieco nie je jasne, opytam sa. Na to forum je. Princip chladenia motora mi je jasny, len ma zaskocilo ze na expanzke je iba jeden privod (vyvod). Doteraz som mal v kazdom aute 2 pripojenia na expanzku a voda cez nu cirkulovala. Tu je to inak, tak som si nebol isty ako to teda funguje. Priznam sa, nenapadlo ma ze cez hadicu si system doplna vodu, myslel som si ze je to opacne ](*,) Moja chyba. Ako som uz pisal, budem to riesit so servisom. Ale bohuzial, vdaka situacii aka momentalne je, naozaj netusim kedy sa dostanem do servisu.

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 30 bře 2020, 09:46
od Richard555
No u :hyu: zajišťuje tlak v systému víčko na chladiči v něm je přetlakový ventil po ohřátí přepustí vodu do expanzky a po vychladnutí si ji přes zpětný zase podtlakem vzniklým vychladnutím nasaje zpět do motoru. Přes expanzku tedy nic necirkuluje ani v ní není žádný tlak. Ale bacha nemusí to být tak u všech modelů u některých starších může být expanzka klidně natlakovaná, bacha při otvírání :!:

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 30 bře 2020, 12:22
od Mambo
Jak je na tom kvalitně ta zelená kapalina? Co to je vlastně zač?

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 30 bře 2020, 13:30
od Richard555
Dal bych tam ty kapaliny pro Korejské auta tuším např. Starline KA a jiné výměna 10 let :wink:

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 30 bře 2020, 13:31
od Richard555
Dal bych tam ty kapaliny pro Korejské auta tuším např. Starline KA a jiné výměna 10 let :wink: A až to jednou budete měnit , Vy už tady maminko nebudete :D

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 30 bře 2020, 17:18
od garinz
Richard555 dakujem za vysvetlenie. Uz mi je to jasne. V kazdom pripade sa mi zacala stracat voda. Cim dlhsia trasa, tym viac zmizne. Zatial to je cca od max po min za mesiac. Pozeral som aj viecka od oleja aj na chladici, obe ciste, bez povlaku. Snad to nebude podobny problem, aky mali prve 1.7 v i40. V kazdom pripade, auto je este rok v zaruke, takze uz to je iba na servise.

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 01 dub 2020, 20:45
od Richard555
Nevím za kolik km se to vytratí, ale většinou je v nádržce kapaliny stejně jako vloni :wink: Max. tak po 5 letech dolít 2 dl destilky.
Takže jestli máš max / min za měsíc není to dobré a něco je špatně ..... lepší je když pod autem najdeš louži- loužičku kapaliny aspoň víš že to teče a dá se to najít. Další horší varianta je těsnění pod hlavou - hlava dolů srovnat a dát nové těsnění i s novými šrouby ! Nejhorší jsou mikroskopické trhlinky v hlavě - blbě se to hledá a hlava není nejlevnější...... Jestli to máš v záruce, řeš to dokud to v záruce je !

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 02 dub 2020, 13:45
od garinz
Ved prave ze ziadne mlacky ani mokre hadice nie su. Pripravujem sa na najhorsi scenar. Auto ma zaruku este rok, uz som kontaktoval servis. Uz len pockat na termin.

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 05 dub 2020, 09:54
od RacerSK
Richard555 píše: 30 bře 2020, 09:46 No u :hyu: zajišťuje tlak v systému víčko na chladiči v něm je přetlakový ventil po ohřátí přepustí vodu do expanzky a po vychladnutí si ji přes zpětný zase podtlakem vzniklým vychladnutím nasaje zpět do motoru. Přes expanzku tedy nic necirkuluje ani v ní není žádný tlak. Ale bacha nemusí to být tak u všech modelů u některých starších může být expanzka klidně natlakovaná, bacha při otvírání :!:

Ano, u i40 aspon po FACE to funguje presne ako pises.

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 05 dub 2020, 09:58
od RacerSK
Mambo píše: 30 bře 2020, 12:22 Jak je na tom kvalitně ta zelená kapalina? Co to je vlastně zač?
Je to origo chladiacka od :hyu: a ma oznacenie LLC-A110, teda tato je v i40.

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 05 dub 2020, 10:04
od RacerSK
garinz píše: 02 dub 2020, 13:45 Ved prave ze ziadne mlacky ani mokre hadice nie su. Pripravujem sa na najhorsi scenar. Auto ma zaruku este rok, uz som kontaktoval servis. Uz len pockat na termin.
Ohladom MIN MAX, ked mas vychladnute auto a stoji na rovine, tak chladiaca by sa mala byt presne medzi hodnotou MIN a MAX, to len ako by mal byt naplneny system podla vyrobcu :hyu: .

Kde ti to budu servisovat? Kolko ma auto km? Napis prosim ta po kolko km sa ti strati chladiaca a nie po akom case. Pozeral si ci sa ti nemiesa voda s olejom alebo opacne? V kabine ked ti kuri auto necitis zapach chladiacej ?

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Napsal: 06 dub 2020, 16:48
od garinz
Auto ma nabehanych necelych 90 000 km. Za mesiac spravi priblizne 1400 az 1500 km, manzelka s nim chodi denne do prace. Voda mizne hlavne pri dlhsich trasach 200-300 km, pri kratkych mizne pomalsie. Kontroloval som aj viecka, bez slemu. V intetieri nie je citit chladiacu kvapalinu. Budem to riesit s Autopolis Bory, za mesiac idem na garancku. Momentalne tam zial auto nemozem nechat.