Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Moderátor: Moderátoři
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Tak se hlásím do klubu. Do rodiny přibyl nový stříbrný Tucson 1.6T-GDI 4x4 s manuálem ve výbavě IceBreaker.
Motor jsem zvolil s ohledem na předpokládaný nízký roční nájezd (kolem 10.000km), tak snad mě ta spotřeba nedostane do bankrotu.
Dneska jsem ho dostal na značky, tak se o víkendu konečně trochu projedeme.
Zatím první poznatky:
1. Na jiné ovládání na volantu oproti mé i30 si bude potřeba zvyknout.
2. Absence DAB v roce 2020? Né, že by mi to vzhledem k minimu stanic na moravě nějak vadilo, ale zaujalo.
3. Proti i30 chybí přední boční senzory, které hlídají boky při couvání. To mi bude chybět.
4. Chybějící Bluetooth hlasové vytáčení mi bude chybět ještě víc. Díky nutnosti propojit mobil kabelem kvůli aktivnímu android auto,
to nebudu moc často používat (asi jen kvůli Navi) a tím ani hlasové ovládání přes android. Mimochodem, cíl jsem ve waze hlasově zvládl,
ale vytočit jakýkoliv kontakt hlasem se mi nedaří. Vůbec nepochopí, co po něm chci. Samozřejmě to zkouším anglicky. Asi mám švédský akcent.
5. Proti i30 hill asistent konečně funguje smysluplně.
6. rezerva není plnohodnotná, ale dojezdovka. Nějak jsem měl za to, že tam dávají u T-GDI plnohodnotné kolo. Ale tady mě to spíš nevadí.
Za uplynulých deset let jsem ani jednou nepíchl a možnost snížit si podlahu a získat tak zajímavý objem se hodí.
7. Nechal jsem si zrovna nainstalovat odnímatelné vertikální tažné + nosič na 4 kola. V rámci akce s poloviční slevou.
Cena i tak šílená, ale sundané tažné je neviditelné a nárazník neporušený. Za mě palec nahoru.
Jelikož mám najeto jen 100km, a navíc stylem "záběh" tak zatím spotřebu neřeším. Pokud ale nebude postupně klesat, tak jsem rád za vysokou střechu, protože se tam vejdu i se zježenými vlasy.
Sotva jsem dojel poprvé domů, hned jsem provedl první servisní zákrok, když jsem v mírném kopečku na zahradě zatáhl ruční brzdu a očekávaný efekt se jakžtakž dostavil až na 12 zubu, kdy se ručka už opírala o loketní opěrku. Podle manuálu už by to mělo držet od šestého zubu a to bych to snad roztlačil i na rovince. Tohle bylo fakt nebezpečné. Co sakra dělá výstupní kontrola. Na druhou stranu bod pro Hyundai za perfektní přístup k nastavení. Na straně ruční brzdy stačilo vyloupnout jednu záslepku a dotáhnout. Akce na 5min. Vím, že správnější by to bylo nejdřív přímo na brzdiči, ale to už by byla větší akce a to bych asi nedal. Teď zabírá na cca 6 zubu. Díky za ty kombinované brzdiče.
Ještě perlička na závěr. Když jsem vyjel z autosalonu, na nejbližší benzínce (cca 4km) jsem natankoval 62 litrů a to jsem šel jen do prvního cvaknutí.
Kruci aspoň tu rezervu tam mohli mít. Hned jedna z prvních stran manuálu jasně říká, že není dobré vyjíždět auto do minima, že vás můžou potahovat na záruce, pokud se něco přihodí. A takhle jedete už od prodejce na výpary.
Motor jsem zvolil s ohledem na předpokládaný nízký roční nájezd (kolem 10.000km), tak snad mě ta spotřeba nedostane do bankrotu.
Dneska jsem ho dostal na značky, tak se o víkendu konečně trochu projedeme.
Zatím první poznatky:
1. Na jiné ovládání na volantu oproti mé i30 si bude potřeba zvyknout.
2. Absence DAB v roce 2020? Né, že by mi to vzhledem k minimu stanic na moravě nějak vadilo, ale zaujalo.
3. Proti i30 chybí přední boční senzory, které hlídají boky při couvání. To mi bude chybět.
4. Chybějící Bluetooth hlasové vytáčení mi bude chybět ještě víc. Díky nutnosti propojit mobil kabelem kvůli aktivnímu android auto,
to nebudu moc často používat (asi jen kvůli Navi) a tím ani hlasové ovládání přes android. Mimochodem, cíl jsem ve waze hlasově zvládl,
ale vytočit jakýkoliv kontakt hlasem se mi nedaří. Vůbec nepochopí, co po něm chci. Samozřejmě to zkouším anglicky. Asi mám švédský akcent.
5. Proti i30 hill asistent konečně funguje smysluplně.
6. rezerva není plnohodnotná, ale dojezdovka. Nějak jsem měl za to, že tam dávají u T-GDI plnohodnotné kolo. Ale tady mě to spíš nevadí.
Za uplynulých deset let jsem ani jednou nepíchl a možnost snížit si podlahu a získat tak zajímavý objem se hodí.
7. Nechal jsem si zrovna nainstalovat odnímatelné vertikální tažné + nosič na 4 kola. V rámci akce s poloviční slevou.
Cena i tak šílená, ale sundané tažné je neviditelné a nárazník neporušený. Za mě palec nahoru.
Jelikož mám najeto jen 100km, a navíc stylem "záběh" tak zatím spotřebu neřeším. Pokud ale nebude postupně klesat, tak jsem rád za vysokou střechu, protože se tam vejdu i se zježenými vlasy.
Sotva jsem dojel poprvé domů, hned jsem provedl první servisní zákrok, když jsem v mírném kopečku na zahradě zatáhl ruční brzdu a očekávaný efekt se jakžtakž dostavil až na 12 zubu, kdy se ručka už opírala o loketní opěrku. Podle manuálu už by to mělo držet od šestého zubu a to bych to snad roztlačil i na rovince. Tohle bylo fakt nebezpečné. Co sakra dělá výstupní kontrola. Na druhou stranu bod pro Hyundai za perfektní přístup k nastavení. Na straně ruční brzdy stačilo vyloupnout jednu záslepku a dotáhnout. Akce na 5min. Vím, že správnější by to bylo nejdřív přímo na brzdiči, ale to už by byla větší akce a to bych asi nedal. Teď zabírá na cca 6 zubu. Díky za ty kombinované brzdiče.
Ještě perlička na závěr. Když jsem vyjel z autosalonu, na nejbližší benzínce (cca 4km) jsem natankoval 62 litrů a to jsem šel jen do prvního cvaknutí.
Kruci aspoň tu rezervu tam mohli mít. Hned jedna z prvních stran manuálu jasně říká, že není dobré vyjíždět auto do minima, že vás můžou potahovat na záruce, pokud se něco přihodí. A takhle jedete už od prodejce na výpary.
_________________
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
- Reklama
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Mimochodem, z výroby olej na značce max. Tak uvidíme, jak se to bude hýbat.
_________________
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Mohu se zeptat na ten způsob regulace ruční brzdy? Když jsem byl na dvoulété prohlídce tak jsem na to zapomněl a servis na to nepřišel......
Dík.
Dík.
H Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Otevřeš přihrádku pod loketní opěrkou, vyndáš filc ze dna a uvidíš záslepku která se táhne zespodu na bok. Horní část záslepky má vybrání pro šroubovák. Opatrně vyloupneš a uvidíš přímo na matici, kterou je potřeba patřičně přitáhnout. Je zapotřebí trubkový nástrčák, protože moc prostoru tam není. Hlavně bacha, ať ti tam nic nespadne nebo to už nevytáhneš
Já jsem tu matici měl z výroby úplně na kraji, takže prostor pro dotáhnutí tam byl značný.
Já jsem tu matici měl z výroby úplně na kraji, takže prostor pro dotáhnutí tam byl značný.
_________________
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Nevím ale, jestli i dieselové varianty mají vzadu stejné kombinované brzdy. Pokud by měly čistě kotoučové, tak máš smolíka. Hydraulické mají samoštely.
_________________
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Parádní popis a ohledně té ručky, nechceš udělat foto návod? Určitě by se pár lidem hodil jak na to....
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Blahopřeju k novýmu vozítku, ať slouží a přináší jen radost
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Díky, zítra vyzkouším zda to platí i pro diesel a dám vedetserak píše: ↑14 kvě 2020, 17:23 Otevřeš přihrádku pod loketní opěrkou, vyndáš filc ze dna a uvidíš záslepku která se táhne zespodu na bok. Horní část záslepky má vybrání pro šroubovák. Opatrně vyloupneš a uvidíš přímo na matici, kterou je potřeba patřičně přitáhnout. Je zapotřebí trubkový nástrčák, protože moc prostoru tam není. Hlavně bacha, ať ti tam nic nespadne nebo to už nevytáhneš
Já jsem tu matici měl z výroby úplně na kraji, takže prostor pro dotáhnutí tam byl značný.
H Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
R Kadjar 2016 1,2 Tce
R Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW
Š Octavia 2.0 TD LK
S Toledo 1.8
Š Octavia 1.8 SLX
Š Forman 135 Excelent
Š Favorit 136 L
Š 120 LS
Ford Taunus 17M
Fiat Polski 1300
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Gratulujem a prajem veľa spokojných kilometrov.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Gratulace a mnoho šťastných km a co foto, bylo by?
HYUNDAI TUCSON 1.6 T-GDI 4WD White Polar Best of Czech 2018
HYUNDAI ACCENT 1.6i CVVT Elegance Extreme Blue
koupeno 11-2008 věnováno synovi na dojetí
HYUNDAI ACCENT 1.6i CVVT Elegance Extreme Blue
koupeno 11-2008 věnováno synovi na dojetí
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
serak: Přeji hodně šťastných a spokojených kilometrů. Jsem zvědavý, co bude dělat olej Poznámka k podlaze: co jsem viděl o víkendu u nafty, dojezdovka je položená na podlaze, ne ve "vaně", jak u předFL. Jestliže je to u T-GDI stejné (předpokládám, že ano), podlahu lze dát do nižší polohy až po vybrání rezervy. Vyzkoušeno.
09fredse: Jsou dva způsoby nastavení ručky: první výše popisovaný a druhý přímo na kolech. Na bubnech je záslepka, tu vyloupneš a šroubovákem pošteluješ. V tomto případě ale musí zadní kola dolů.
09fredse: Jsou dva způsoby nastavení ručky: první výše popisovaný a druhý přímo na kolech. Na bubnech je záslepka, tu vyloupneš a šroubovákem pošteluješ. V tomto případě ale musí zadní kola dolů.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- cernymotyl
- **
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 říj 2019, 20:01
- Bydliště: Kozinec
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Gratuluju.
Spotřeba ti bude klesat jako mně, ale úsporný motor 1,6 T-GDI nikdy nebude.
Spotřeba ti bude klesat jako mně, ale úsporný motor 1,6 T-GDI nikdy nebude.
Hyundai Kona EV Smart
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
serak: Přeji spoustu spokojených kilometrů
Axel.Foley: u nafty to tak je ale jen kvůli nádrží na adblue ne? Můžeme doufat, že benzín má příliš, když nádrž chybí
Axel.Foley: u nafty to tak je ale jen kvůli nádrží na adblue ne? Můžeme doufat, že benzín má příliš, když nádrž chybí
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Díky všem za gratulace. Foto časem asi nějaké přidám, ale řekl bych, že nic co, by jste už neviděli
Axel: Stejné jak u nafty to tím pádem nebude, protože jsem tu podlahu zkusmo bez potíží zasunul i do nižší polohy. I tak bylo kolem kola dost místa na to, abych tam kromě základního vercajku dostal i spoustu dalších věcí.
Mimochodem, zajímalo by mě, kolik Hyundai ušetří nákladů za absenci rozumných háčku na tašky v kufru.
Axel: Stejné jak u nafty to tím pádem nebude, protože jsem tu podlahu zkusmo bez potíží zasunul i do nižší polohy. I tak bylo kolem kola dost místa na to, abych tam kromě základního vercajku dostal i spoustu dalších věcí.
Mimochodem, zajímalo by mě, kolik Hyundai ušetří nákladů za absenci rozumných háčku na tašky v kufru.
_________________
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
serak: Když to jde, tak super. Kvůli výrobním nákladům jsem čekal, že to bude stejné. Alespoň jsem zase moudřejší
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek