Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 14 kvě 2020, 16:19
Tak se hlásím do klubu. Do rodiny přibyl nový stříbrný Tucson 1.6T-GDI 4x4 s manuálem ve výbavě IceBreaker.
Motor jsem zvolil s ohledem na předpokládaný nízký roční nájezd (kolem 10.000km), tak snad mě ta spotřeba nedostane do bankrotu.
Dneska jsem ho dostal na značky, tak se o víkendu konečně trochu projedeme.
Zatím první poznatky:
1. Na jiné ovládání na volantu oproti mé i30 si bude potřeba zvyknout.
2. Absence DAB v roce 2020? Né, že by mi to vzhledem k minimu stanic na moravě nějak vadilo, ale zaujalo.
3. Proti i30 chybí přední boční senzory, které hlídají boky při couvání. To mi bude chybět.
4. Chybějící Bluetooth hlasové vytáčení mi bude chybět ještě víc. Díky nutnosti propojit mobil kabelem kvůli aktivnímu android auto,
to nebudu moc často používat (asi jen kvůli Navi) a tím ani hlasové ovládání přes android. Mimochodem, cíl jsem ve waze hlasově zvládl,
ale vytočit jakýkoliv kontakt hlasem se mi nedaří. Vůbec nepochopí, co po něm chci. Samozřejmě to zkouším anglicky. Asi mám švédský akcent.
5. Proti i30 hill asistent konečně funguje smysluplně.
6. rezerva není plnohodnotná, ale dojezdovka. Nějak jsem měl za to, že tam dávají u T-GDI plnohodnotné kolo. Ale tady mě to spíš nevadí.
Za uplynulých deset let jsem ani jednou nepíchl a možnost snížit si podlahu a získat tak zajímavý objem se hodí.
7. Nechal jsem si zrovna nainstalovat odnímatelné vertikální tažné + nosič na 4 kola. V rámci akce s poloviční slevou.
Cena i tak šílená, ale sundané tažné je neviditelné a nárazník neporušený. Za mě palec nahoru.
Jelikož mám najeto jen 100km, a navíc stylem "záběh" tak zatím spotřebu neřeším. Pokud ale nebude postupně klesat, tak jsem rád za vysokou střechu, protože se tam vejdu i se zježenými vlasy.
Sotva jsem dojel poprvé domů, hned jsem provedl první servisní zákrok, když jsem v mírném kopečku na zahradě zatáhl ruční brzdu a očekávaný efekt se jakžtakž dostavil až na 12 zubu, kdy se ručka už opírala o loketní opěrku. Podle manuálu už by to mělo držet od šestého zubu a to bych to snad roztlačil i na rovince. Tohle bylo fakt nebezpečné. Co sakra dělá výstupní kontrola. Na druhou stranu bod pro Hyundai za perfektní přístup k nastavení. Na straně ruční brzdy stačilo vyloupnout jednu záslepku a dotáhnout. Akce na 5min. Vím, že správnější by to bylo nejdřív přímo na brzdiči, ale to už by byla větší akce a to bych asi nedal. Teď zabírá na cca 6 zubu. Díky za ty kombinované brzdiče.
Ještě perlička na závěr. Když jsem vyjel z autosalonu, na nejbližší benzínce (cca 4km) jsem natankoval 62 litrů a to jsem šel jen do prvního cvaknutí.
Kruci aspoň tu rezervu tam mohli mít. Hned jedna z prvních stran manuálu jasně říká, že není dobré vyjíždět auto do minima, že vás můžou potahovat na záruce, pokud se něco přihodí. A takhle jedete už od prodejce na výpary.
Motor jsem zvolil s ohledem na předpokládaný nízký roční nájezd (kolem 10.000km), tak snad mě ta spotřeba nedostane do bankrotu.
Dneska jsem ho dostal na značky, tak se o víkendu konečně trochu projedeme.
Zatím první poznatky:
1. Na jiné ovládání na volantu oproti mé i30 si bude potřeba zvyknout.
2. Absence DAB v roce 2020? Né, že by mi to vzhledem k minimu stanic na moravě nějak vadilo, ale zaujalo.
3. Proti i30 chybí přední boční senzory, které hlídají boky při couvání. To mi bude chybět.
4. Chybějící Bluetooth hlasové vytáčení mi bude chybět ještě víc. Díky nutnosti propojit mobil kabelem kvůli aktivnímu android auto,
to nebudu moc často používat (asi jen kvůli Navi) a tím ani hlasové ovládání přes android. Mimochodem, cíl jsem ve waze hlasově zvládl,
ale vytočit jakýkoliv kontakt hlasem se mi nedaří. Vůbec nepochopí, co po něm chci. Samozřejmě to zkouším anglicky. Asi mám švédský akcent.
5. Proti i30 hill asistent konečně funguje smysluplně.
6. rezerva není plnohodnotná, ale dojezdovka. Nějak jsem měl za to, že tam dávají u T-GDI plnohodnotné kolo. Ale tady mě to spíš nevadí.
Za uplynulých deset let jsem ani jednou nepíchl a možnost snížit si podlahu a získat tak zajímavý objem se hodí.
7. Nechal jsem si zrovna nainstalovat odnímatelné vertikální tažné + nosič na 4 kola. V rámci akce s poloviční slevou.
Cena i tak šílená, ale sundané tažné je neviditelné a nárazník neporušený. Za mě palec nahoru.
Jelikož mám najeto jen 100km, a navíc stylem "záběh" tak zatím spotřebu neřeším. Pokud ale nebude postupně klesat, tak jsem rád za vysokou střechu, protože se tam vejdu i se zježenými vlasy.
Sotva jsem dojel poprvé domů, hned jsem provedl první servisní zákrok, když jsem v mírném kopečku na zahradě zatáhl ruční brzdu a očekávaný efekt se jakžtakž dostavil až na 12 zubu, kdy se ručka už opírala o loketní opěrku. Podle manuálu už by to mělo držet od šestého zubu a to bych to snad roztlačil i na rovince. Tohle bylo fakt nebezpečné. Co sakra dělá výstupní kontrola. Na druhou stranu bod pro Hyundai za perfektní přístup k nastavení. Na straně ruční brzdy stačilo vyloupnout jednu záslepku a dotáhnout. Akce na 5min. Vím, že správnější by to bylo nejdřív přímo na brzdiči, ale to už by byla větší akce a to bych asi nedal. Teď zabírá na cca 6 zubu. Díky za ty kombinované brzdiče.
Ještě perlička na závěr. Když jsem vyjel z autosalonu, na nejbližší benzínce (cca 4km) jsem natankoval 62 litrů a to jsem šel jen do prvního cvaknutí.
Kruci aspoň tu rezervu tam mohli mít. Hned jedna z prvních stran manuálu jasně říká, že není dobré vyjíždět auto do minima, že vás můžou potahovat na záruce, pokud se něco přihodí. A takhle jedete už od prodejce na výpary.