Stránka 1 z 4

Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 14 kvě 2020, 16:19
od serak
Tak se hlásím do klubu. Do rodiny přibyl nový stříbrný Tucson 1.6T-GDI 4x4 s manuálem ve výbavě IceBreaker.
Motor jsem zvolil s ohledem na předpokládaný nízký roční nájezd (kolem 10.000km), tak snad mě ta spotřeba nedostane do bankrotu.
Dneska jsem ho dostal na značky, tak se o víkendu konečně trochu projedeme.

Zatím první poznatky:
1. Na jiné ovládání na volantu oproti mé i30 si bude potřeba zvyknout.
2. Absence DAB v roce 2020? Né, že by mi to vzhledem k minimu stanic na moravě nějak vadilo, ale zaujalo.
3. Proti i30 chybí přední boční senzory, které hlídají boky při couvání. To mi bude chybět.
4. Chybějící Bluetooth hlasové vytáčení mi bude chybět ještě víc. Díky nutnosti propojit mobil kabelem kvůli aktivnímu android auto,
to nebudu moc často používat (asi jen kvůli Navi) a tím ani hlasové ovládání přes android. Mimochodem, cíl jsem ve waze hlasově zvládl,
ale vytočit jakýkoliv kontakt hlasem se mi nedaří. Vůbec nepochopí, co po něm chci. Samozřejmě to zkouším anglicky. Asi mám švédský akcent.
5. Proti i30 hill asistent konečně funguje smysluplně.
6. rezerva není plnohodnotná, ale dojezdovka. Nějak jsem měl za to, že tam dávají u T-GDI plnohodnotné kolo. Ale tady mě to spíš nevadí.
Za uplynulých deset let jsem ani jednou nepíchl a možnost snížit si podlahu a získat tak zajímavý objem se hodí.
7. Nechal jsem si zrovna nainstalovat odnímatelné vertikální tažné + nosič na 4 kola. V rámci akce s poloviční slevou.
Cena i tak šílená, ale sundané tažné je neviditelné a nárazník neporušený. Za mě palec nahoru.

Jelikož mám najeto jen 100km, a navíc stylem "záběh" tak zatím spotřebu neřeším. Pokud ale nebude postupně klesat, tak jsem rád za vysokou střechu, protože se tam vejdu i se zježenými vlasy.

Sotva jsem dojel poprvé domů, hned jsem provedl první servisní zákrok, když jsem v mírném kopečku na zahradě zatáhl ruční brzdu a očekávaný efekt se jakžtakž dostavil až na 12 zubu, kdy se ručka už opírala o loketní opěrku. Podle manuálu už by to mělo držet od šestého zubu a to bych to snad roztlačil i na rovince. Tohle bylo fakt nebezpečné. Co sakra dělá výstupní kontrola. Na druhou stranu bod pro Hyundai za perfektní přístup k nastavení. Na straně ruční brzdy stačilo vyloupnout jednu záslepku a dotáhnout. Akce na 5min. Vím, že správnější by to bylo nejdřív přímo na brzdiči, ale to už by byla větší akce a to bych asi nedal. Teď zabírá na cca 6 zubu. Díky za ty kombinované brzdiče.

Ještě perlička na závěr. Když jsem vyjel z autosalonu, na nejbližší benzínce (cca 4km) jsem natankoval 62 litrů a to jsem šel jen do prvního cvaknutí.
Kruci aspoň tu rezervu tam mohli mít. Hned jedna z prvních stran manuálu jasně říká, že není dobré vyjíždět auto do minima, že vás můžou potahovat na záruce, pokud se něco přihodí. A takhle jedete už od prodejce na výpary.

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 14 kvě 2020, 16:22
od serak
Mimochodem, z výroby olej na značce max. Tak uvidíme, jak se to bude hýbat.

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 14 kvě 2020, 17:00
od 09fredse
Mohu se zeptat na ten způsob regulace ruční brzdy? Když jsem byl na dvoulété prohlídce tak jsem na to zapomněl a servis na to nepřišel......
Dík.

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 14 kvě 2020, 17:23
od serak
Otevřeš přihrádku pod loketní opěrkou, vyndáš filc ze dna a uvidíš záslepku která se táhne zespodu na bok. Horní část záslepky má vybrání pro šroubovák. Opatrně vyloupneš a uvidíš přímo na matici, kterou je potřeba patřičně přitáhnout. Je zapotřebí trubkový nástrčák, protože moc prostoru tam není. Hlavně bacha, ať ti tam nic nespadne nebo to už nevytáhneš :-)
Já jsem tu matici měl z výroby úplně na kraji, takže prostor pro dotáhnutí tam byl značný.

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 14 kvě 2020, 17:25
od serak
Nevím ale, jestli i dieselové varianty mají vzadu stejné kombinované brzdy. Pokud by měly čistě kotoučové, tak máš smolíka. Hydraulické mají samoštely.

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 14 kvě 2020, 17:38
od milosh
Parádní popis a ohledně té ručky, nechceš udělat foto návod? Určitě by se pár lidem hodil jak na to....

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 14 kvě 2020, 17:59
od Kamílek
Blahopřeju k novýmu vozítku, ať slouží a přináší jen radost :)

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 14 kvě 2020, 18:30
od 09fredse
serak píše: 14 kvě 2020, 17:23 Otevřeš přihrádku pod loketní opěrkou, vyndáš filc ze dna a uvidíš záslepku která se táhne zespodu na bok. Horní část záslepky má vybrání pro šroubovák. Opatrně vyloupneš a uvidíš přímo na matici, kterou je potřeba patřičně přitáhnout. Je zapotřebí trubkový nástrčák, protože moc prostoru tam není. Hlavně bacha, ať ti tam nic nespadne nebo to už nevytáhneš :-)
Já jsem tu matici měl z výroby úplně na kraji, takže prostor pro dotáhnutí tam byl značný.
Díky, zítra vyzkouším zda to platí i pro diesel a dám vedet

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 14 kvě 2020, 19:16
od idam.i
Gratulujem a prajem veľa spokojných kilometrov.

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 14 kvě 2020, 20:43
od jarik65
Gratulace a mnoho šťastných km a co foto, bylo by?

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 15 kvě 2020, 06:39
od Axel.Foley
serak: Přeji hodně šťastných a spokojených kilometrů. Jsem zvědavý, co bude dělat olej :-k Poznámka k podlaze: co jsem viděl o víkendu u nafty, dojezdovka je položená na podlaze, ne ve "vaně", jak u předFL. Jestliže je to u T-GDI stejné (předpokládám, že ano), podlahu lze dát do nižší polohy až po vybrání rezervy. Vyzkoušeno.

09fredse: Jsou dva způsoby nastavení ručky: první výše popisovaný a druhý přímo na kolech. Na bubnech je záslepka, tu vyloupneš a šroubovákem pošteluješ. V tomto případě ale musí zadní kola dolů.

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 15 kvě 2020, 07:44
od cernymotyl
Gratuluju. =D>
Spotřeba ti bude klesat jako mně, ale úsporný motor 1,6 T-GDI nikdy nebude. :-k

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 15 kvě 2020, 09:23
od kyrmon
serak: Přeji spoustu spokojených kilometrů ;)


Axel.Foley: u nafty to tak je ale jen kvůli nádrží na adblue ne? Můžeme doufat, že benzín má příliš, když nádrž chybí ;)

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 15 kvě 2020, 09:57
od serak
Díky všem za gratulace. Foto časem asi nějaké přidám, ale řekl bych, že nic co, by jste už neviděli :-)

Axel: Stejné jak u nafty to tím pádem nebude, protože jsem tu podlahu zkusmo bez potíží zasunul i do nižší polohy. I tak bylo kolem kola dost místa na to, abych tam kromě základního vercajku dostal i spoustu dalších věcí.
Mimochodem, zajímalo by mě, kolik Hyundai ušetří nákladů za absenci rozumných háčku na tašky v kufru.

Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň

Napsal: 15 kvě 2020, 11:27
od Axel.Foley
serak: Když to jde, tak super. Kvůli výrobním nákladům jsem čekal, že to bude stejné. Alespoň jsem zase moudřejší 8)