Koupil jsem new accent 1.5 crdi
Napsal: 31 kvě 2020, 09:23
Zdravím všechny. Chtěl bych se podělit o radost z nového/starého accenta. Na úvod začnu tím, že jsem accent nikdy nechtěl. Po pořízení fastbacku pro sebe, jsem začal manželku tlačit k tomu, že by měla taky vyměnit svoje dosluhující, přírodě škodící naftový cosi. /new beetle tdi/. Hlavně z obav o její bezpečnost a o moje nervy z vidiny blížících a hromadících se oprav. Po několika mých návrzích na auto jsem byl natvrdo nasměrován: Výkonný diesel v malém autě - potřebuje cítit sílu motoru, kvůli rozjezdům do kopce Manuál - protože automat je prej pro ty co neumí řídit Malé auto, se kterým se dobře parkuje, má 4/5 dveří a kufr . Dále bez DPF - jezdí do práce a zpátky 2 km denně, pro filtr okamžitá smrt. Já si k tomu přidal nenáročnost servisu a malý nájezd. A teď babo raď, existuje takové auto? Po několika nocích, probdělých u internetu, jsem si vzpomněl na kamárada, který si kdysi koupil nový accent crdi a zarputile bránil jeho skvělý a výkonný motor proti nám, majitelům nejlepších a nejrychlejších nafťáků na světě - TDI. Po krátkém hledání jsem si našel asi nejdražší accent v ČR z celé inzerce,který ale na fotkách vypadal jako nový. R.V. 2010, nájezd 87000, původ ČR, autorizovaný servis. Vzhledem k tomu, že se jednalo o bazar z Kladna s dost masivní reklamou, nečekal jsem žádné zázraky. Ale mají taky zastoupení Hyundai, kde jsem byl na servisce a měl jsem z něj vlastně positivní zkušenost. Tak co, vzal jsem manželku a jeli jsme se tam prostě podívat. Čekal jsem zabitej den, ale fastback řídim rád, tak se aspoň projedu, říkal jsem si. Rozhodně jsem tam nevolal, aby mi auto předem neohřáli. Musim říct, že už od začátku jednání v bazaru hodně příjemný. Auto ve stavu, že mi spadla brada. 10 let starý auto bez známek opotřebení jsem ještě neviděl. Původní gumy z výroby, nesjeté. Původní zimáky, DOT 2011 - nesjeté (oboje zřejmě vyměním, jen kvůli stáří). Odřený růžek - asi 3 cm na předním nárazníku a dál nic. Nikde nic. Nejetá rezerva, originál dělící síť do kufru byla v nerozbaleném pytlíku s korejskými nálepkami... Lak ve stavu garáž 24/7.
Jen bych shrnul pocity z auta, které nejspíš úplně odpovídá novému kousku: Auto je z papíru:-). Před fastbackem jsem měl A6 a ten zvuk zavření dveří u accenta, to je pokaždé k smíchu. Působí neskutečně lehké, i když není ani zvenku úplně malé - 4,28m. Uvnitř je opravdu dost místa, na zadních sedačkách hodně podobně fastbacku. Vše je hodně skromné, výbava je komfort s klimou a el. zadními okny vzadu. Podvozek je taky skromný, zvlášť malá 14 palcová kola zapadnou do každé díry. Tady na fóru se řešily nekvalitní tlumiče, to bude odpovídat. Jeden přední mi rosí, ale funguje. Časem asi zkusím vyměnit za nějaké monroe, třeba budou jízdní vlastnosti lepší.
Motor je hlučnější, ale táhne jako kůň. Tabulkové hodnoty zrychlení nedokážou vystihnout perfektní zátah v nejpoužívanějších otáčkách. Pětka má dost někde ve 170, být tam šestka, jede se vesele dál... Spotřeba u manželky, když jsme si udělali cvičnou vyjížďku po okreskách, byla podle PC 4,5 litru. Od kol je slyšet doooost velký hluk, který se mění podle druhu asfaltu, podběhy jsou naprosto neisolované - vpředu plast, vzadu nic:-).
Tímto bych rád poděkoval panu M.O. z Velvar, za to že dokázal zachovat naprosto perfektní stav auta za 10 let provozu. Velmi rád bych se dostal na tuto "astrální" úroveň a hodně si takových lidí vážím. Zkusím ho aspoň napodobit s fastbackem.
Taky stojí za zmínku jednání bazaru Štěpánek Kladno, kde jsem se setkal s nebývale zákaznicky orientovaným chováním, zvlášť když jsem po týdnu řešil závadu nefunkčního spínače na spojkovém pedálu - auto celé poskakovalo na 2. rychlostní stupeň, vyřešeno kompenzací v ceně nového dílu. A taky Hyundai Štěpánek, kam jsem přijel a kde mi bylo sděleno, že předchozí majitel auto servisoval a že pokud jsem vyměnil olej, tak to auto žádnou další údržbu nepotřebuje a jednalo by se o zbytečný výdaj /chtěl jsem po nich vyměnit palivák:-) Tak mám snad na dalších 5 let od aut svatý klid. Díky všem, kteří dočetli až sem.
Jen bych shrnul pocity z auta, které nejspíš úplně odpovídá novému kousku: Auto je z papíru:-). Před fastbackem jsem měl A6 a ten zvuk zavření dveří u accenta, to je pokaždé k smíchu. Působí neskutečně lehké, i když není ani zvenku úplně malé - 4,28m. Uvnitř je opravdu dost místa, na zadních sedačkách hodně podobně fastbacku. Vše je hodně skromné, výbava je komfort s klimou a el. zadními okny vzadu. Podvozek je taky skromný, zvlášť malá 14 palcová kola zapadnou do každé díry. Tady na fóru se řešily nekvalitní tlumiče, to bude odpovídat. Jeden přední mi rosí, ale funguje. Časem asi zkusím vyměnit za nějaké monroe, třeba budou jízdní vlastnosti lepší.
Motor je hlučnější, ale táhne jako kůň. Tabulkové hodnoty zrychlení nedokážou vystihnout perfektní zátah v nejpoužívanějších otáčkách. Pětka má dost někde ve 170, být tam šestka, jede se vesele dál... Spotřeba u manželky, když jsme si udělali cvičnou vyjížďku po okreskách, byla podle PC 4,5 litru. Od kol je slyšet doooost velký hluk, který se mění podle druhu asfaltu, podběhy jsou naprosto neisolované - vpředu plast, vzadu nic:-).
Tímto bych rád poděkoval panu M.O. z Velvar, za to že dokázal zachovat naprosto perfektní stav auta za 10 let provozu. Velmi rád bych se dostal na tuto "astrální" úroveň a hodně si takových lidí vážím. Zkusím ho aspoň napodobit s fastbackem.
Taky stojí za zmínku jednání bazaru Štěpánek Kladno, kde jsem se setkal s nebývale zákaznicky orientovaným chováním, zvlášť když jsem po týdnu řešil závadu nefunkčního spínače na spojkovém pedálu - auto celé poskakovalo na 2. rychlostní stupeň, vyřešeno kompenzací v ceně nového dílu. A taky Hyundai Štěpánek, kam jsem přijel a kde mi bylo sděleno, že předchozí majitel auto servisoval a že pokud jsem vyměnil olej, tak to auto žádnou další údržbu nepotřebuje a jednalo by se o zbytečný výdaj /chtěl jsem po nich vyměnit palivák:-) Tak mám snad na dalších 5 let od aut svatý klid. Díky všem, kteří dočetli až sem.