Stránka 1 z 2
výměna baterie
Napsal: 02 čer 2020, 16:32
od Jura2
i30 II - 1,4 - 73kW - 99PS - GD - 2014
Nazdar borci - potřebuji vyměnit baterii, ale co jsem četl za články
že se musí baterie zálohovat aby se nepoškodila řídící jednotka, aktivovat ji v ř. j., spousta věcí nebude správně fungovat
copak to je Maserati?
Že se pak musí znovu naladit radio je jasný, co se ještě jiného rozladí? Dle mého nic, určitě tu baterku spousta lidí měnila.
Dík za odpověď
Jura
Re: výměna baterie
Napsal: 02 čer 2020, 17:20
od Richard555
Už jsem tu někde o baterce psal, dával jsem úplně jinou baterku do Kia ceed 1,4 80Kw a nic jsem neřešil, vzal baterku a dal tam jinou.... samo pc se vynulovalo, radio taky, ale nic jiného se nestalo....... je ale možné že novější auta jsou nějak závislé na elektrice a díky ISG se musí baterka s řídící jednotkou nějak spárovat, ale zatím tohle u aut v rodině řešit naštěstí nemusím.....
Re: výměna baterie
Napsal: 03 čer 2020, 12:20
od Axel.Foley
Nevím o tom, že by byla atmosférická 1,4 v i30 II spárována se start-stop systémem, tudíž by tam neměl být ani ADM akumulátor. Ten se u některých značek s autem opravdu musí spárovat. V tomto případě by to mělo být stejné, jak psal přede mnou Richard.
Re: výměna baterie
Napsal: 05 čer 2020, 17:27
od Jura2
auto je 6 let staré, ISG to nemá, ale když si někdo přečte třeba toto, co dělat při nákupu nové:
https://www.garaz.cz/clanek/nakup-autobaterie-21003937
tak začne pochybovat, ale myslím že se nic nestane, takže ji normálně vyměním
Re: výměna baterie
Napsal: 06 čer 2020, 17:33
od Axel.Foley
Ten článek mi příjde jako agitka typu "lidi, jste nesvéprávní trotlové, svěřte to servisu"
Re: výměna baterie
Napsal: 06 čer 2020, 19:06
od dibarbora
- ibs.png (177.17 KiB) Zobrazeno 7310 x
Tu je pomoc jednoduchá, pokiaľ je na zápornom póle akumulátora niečo viac ako klasické oko(svorka). T.j. je tam aj krabička do ktorej ide nejaký tenký káblový zväzok, v takomto prípade je žiadúce aby bola na vozidle urobená adaptácia nového akumulátora cez diagnostiku (vymazané prevádzkové hodnoty starého AKU). Ak bol použitý akumulátor s výrazne odlišnou kapacitou, tak je potrebné novú kapacitu do RJ aj nakódovať.
Toto je vec ktorá platí už roky bez ohľadu na použitý typ akumulátora (AGM, EFB, Klasika), pričom auto vôbec nemusí mať rekuperačné nabíjanie. Jeden príklad za všetky.. moje bývalé BMW E91 (2006) bolo osadené klasickým akumulátorom, nemalo rekuperačné dobíjanie, nemalo štart stop systém ale malo implementovaný senzor na akumulátore. Nabíjanie optimalizovalo pre životnosť akumulátora, pri výmene aku bolo potrebné túto zmenu do RJ zapísať..
Re: výměna baterie
Napsal: 06 čer 2020, 20:00
od Axel.Foley
A co by se stalo v případě, že akumulátory jenom přehodíš bez kódování do řj?
Re: výměna baterie
Napsal: 06 čer 2020, 20:51
od dibarbora
Predpokladám úpravu hraničných nabíjacích napätí. Na BMW som postrehol, že napätie v palubnej sieti bolo iné v lete a iné v zime...nebol tam ale veľký rozdiel max 1V - faktom je to, že pôvodný akumulátor som preventívne menil po 7 rokoch a potom ešte min 4 roky štartoval traktor, takže systém sa o akumulátor príkladne staral. Dielenská dokumentácia deklarovala, že RJ si počíta dodaný a odobratý náboj do/z akumulátora.. čo logiku dávalo. Vplyv samotného kódovania na presnú hodnotu napätia som nesledoval, diagnostiku som mal po ruke, takže po výmene aku som zmazal adaptačné hodnoty a bolo hotovo.
Pri autách s rekuperačným nabíjaním by som videl hlavne riziko, že systém drží akumulátor hlavne na suchu aby bola rezerva valiť prúd pri brzdení motorom. Tu je riziko, že neadaptovaný systém po výmene akumulátora pustí nový akumulátor do zbytočne hlbokého vybitia v rámci "aktívneho" sledovania jeho aktuálnej kondície.
Re: výměna baterie
Napsal: 29 pro 2020, 12:30
od KamZehr
Ahoj, já vím, že můj dotaz je pro mě předčasný, ale chci zeptat, zda někdo u Tucsona již svépomocí měnil autobaterii. Já u Sportage to dělal bez problémů, baterii jsem měnil po 8 letech. U Tucsona je nad baterií takový plastový chobot ... a určitě se musí vyjmout .. nemá někdo zkušenost jak na to ? Díky a přeji hezký den a hodně zdravíčka do nového roku.
Re: výměna baterie
Napsal: 29 pro 2020, 12:36
od Axel.Foley
Ten plastový chobot je sání. Když si dobře pamatuji z hlavy, jsou tam dva kolíky s hlavou jako šrouby. Stačí je plochým šroubovákem vytáhnout vzhůru a následně sání vytáhneš. Když vydržíš, udělám obrázek k sobě do vlákna. Tady jsi na nesprávném místě.
Re: výměna baterie
Napsal: 29 pro 2020, 13:27
od Axel.Foley
Re: výměna baterie
Napsal: 27 úno 2021, 09:52
od vašo i30
Zdravím chlapi.
Zase idem otravovať. Začína mi pomaly ale isto odchádzať batéria ešte pôvodná Varta od výroby toto bude asi jej posledná zima. Keďže som sa dočítal že pokiaľ mám na - póle batérie ešte pridaný tenký modrý vodič tak je po výmene batérie nutné ísť do servisu na nakódovanie novej batérie do RJ auta. Preto sa chcem Vás znalých opýtať či už niekto batériu menil s tým že bolo treba ísť do servisu prípadne či sa to dá spraviť aj bez. Podotýkam že auto mám viď popis bez štart-stop systému a batéria je tam 45 Ah. Ďakujem za odpoveď.
Re: výměna baterie
Napsal: 27 úno 2021, 14:49
od Axel.Foley
Sice mám Tucson se Stop-Start, ale po výměně baterie žádné kódování nutné nebylo.
Re: výměna baterie
Napsal: 27 úno 2021, 16:34
od Richard555
Já bych to nehrotil, je spousta článků (garáž, autozine aj.) které děsí, ale 1,6MPI z roku 2013 dle mě ví prd co tam je za baterku. Vyměnil bych baterku za podobnou klidně i s malinko větší kapacitou, když se vejde a má správně kontakty a neřešil to.
Re: výměna baterie
Napsal: 27 úno 2021, 23:05
od vašo i30
Ďakujem. Ešte by som sa chcel opýtať akú značku batérie by ste mi podľa vašich skúseností doporučili aj keď mi je jasné že to čo vidržala tá Varta už žiadna nedá.