Stránka 1 z 1
i30 kombi 1.4 t-gdi style
Napsal: 22 črc 2020, 08:49
od m4rek22
Vyhliadol som si jeden Hyundai i30 1.4 t-gdi kombi s najvyssou vybavou style + full led za 13 800 eur s najazdom 51 000 km + dava k tomu zimne pneu na elektronoch. Kupovany bol na konci roku 2017.
Je to podla vas dobra kupa ? Oplati sa ?
Trochu ma zneistuje, co tu citam na fore o vypadkoch vykonu a nejakom kovovom zvuku z turba.
Jazdime vacsinou na zahradu 7 km niekolkokrat za tyzden, cez vikend bud 70km k rodicom alebo niekam dalej po Slovensku na vylety. Okrem toho po meste ak je vacsi nakup alebo potrebujeme ist niekam s malym synom + obcasne dlhsie vylety mimo SR (teraz asi nie). Rocne najazdime takych 9-10 000km.
Teraz mam Seat Leon 1.2 TSI, no je nam to uz trochu male (kufor) a slabe.
Dakujem za nazory, rozpocet mame 14 000 eur. Radsej by ste brali novsie auto ako 2017 v horsej vybave ?
Re: i30 kombi 1.4 t-gdi style
Napsal: 22 črc 2020, 11:00
od TheCory
Asi se ted dopustím rouhání, ale on i ten i30 kombi není moc velký a pokud je požadavek na prostor prioritou, koupil bych novou Dacii Lodgy 1,3 TCe (96 kW) ve verzi Stepway. Ano, není pěkná, ano, není reprezentativní, ale svou práci odvede... Já bych dnes jako rodinné kupoval toto Lodgy nebo Citroen Berlingo... Funkčnost už u mne jde nad styl
Jinak motor 1,4 T-GDI - záleží, jestli máš ten bez DPF nebo s... (nevím kdy byl ten zlom ve výrobě). Bez tahá lépe a má lepší chod
Já mám na svém najeto 25k km a problémy s turbem jsem nezaznamenal. Jinak za mne papírové hodnoty má motor super, ale reálně dle nich nejede (za vším hledej emise).
Re: i30 kombi 1.4 t-gdi style
Napsal: 22 črc 2020, 11:47
od stefanpilat
Nic proti, ale při tomto způsobu užití a výrazné převaze velmi krátkých tras by ti mohla stačit i základní atmosféra nebo i 1.0 T-GDI jako kompromis. Ta 1.4 T-GDI je možná na ten nízký roční nájezd a krátké trasy zbytečně naddimenzovaná. Ale to je tvoje věc. Tento motor mám, ale model z roku 2020, na nedostatek výkonu si nemůžu stěžovat. Zvládne akceleraci i do prudšího kopce a na dálnici při předjíždění pěkně zrychlí i ze 130. Problémy s turbem se občas u motorů z těchto let objevují, ale je poměrně značná šance, že kdyby tam ten problém byl, tak by se už během těch ujetých 50 000 projevil. Měla by tam snad ještě běžet záruka.
TheCory: je velká škoda, že se motor 1.3 TCE přesal do Dacii dávat (emise). To spoustu lidí odradí. Nově je Lodgy už jen s 85kW naftou. Ale pořád se dají sehnat skladovky nebo zánovní kusy.
Re: i30 kombi 1.4 t-gdi style
Napsal: 22 črc 2020, 16:31
od Axel.Foley
m4rek22: Ohledně ceny neřeknu nic, ceny na Slovensku neznám. Doporučuji jedno: vem rodinu, sedněte do auta ideálně i s kočárem do kufru, svezte se. Za vyzkošení nic nedáš a řekne ti to víc než x stran popsaných zde na fóru. Auto ti musí sednout. Když ne, nemá význam ho kupovat bez ohledu na předpokládaný roční nájezd. Motor 1,4 je skvělý, jede moc hezky a dokáže být i úsporný. Známý má něm najeto 120.000 km za 3 roky bez problémů (má ale DCT, ne manuál).
Re: i30 kombi 1.4 t-gdi style
Napsal: 08 lis 2020, 22:37
od Sauli
Ahoj,
mám i30 III kombi, a i se dvěma dětmi se dá dost pohodlně jezdit, co se velikosti kufru týče.
A jezdí naprosto parádně, ten motor je skvělý, na auto akorát, pokud si občas užiješ sportovnější jízdu
Nko to samozřejmě není
Už jsi pořídil? Protože chci kvůli rodině větší, tak v mezičase taky prodávám
https://www.sbazar.cz/saulibuch2/detail ... -go-bonusy
Sauli
Re: i30 kombi 1.4 t-gdi style
Napsal: 09 lis 2020, 13:18
od PomalyPredek
@m4rek22:
Uz se tu podobne dotazy resily.
Z me vlastni zkusenosti je motor 1.4 T-GDI fajn na delsi cesty, ale nevhodny na kratke; spotreba po prvnich kilometrech ukazuje nepekna cisla a tipuju, ze u studeneho motoru dost benzinu tece do oleje.
Propadu vykonu jsem si zatim nevsiml, ale mozna je to tim, ze se nebojim do kopce vcas radit a motor radeji vice tocim...
Mozna se k tomu vyjadri nekdo povolanejsi...