hrdzavé dvere na strane šoféra
Napsal: 01 zář 2020, 14:51
Po problémoch so zadnými dverami mi teraz pribudol ďalší problém. Spodná hrana šoférových dverí začala hrdzavieť! Auto má štyri roky, je garážované a nie je ani veľmi z vonku dobité od kamienkov.
Pred štvrtou servisnou prehliadkou som si povedal, že auto dokonale očistím, aby som zistil, či niekde nie je problém. Ako tak umývam spodnú hranu dverí, tak sa mi hneď jedno miesto nezdalo a mal som podozrenie na hrdzu. Muselo to tam pod farbou kvitnúť už dlhšie, pretože farba začala teraz veľmi rýchlo opadávať pri čistení handrou. Z obrázkou je zretelne vidieť, že postihnutá je nie len samotná hrana - tak 5 cm, ale taktiež miesto nad, kde je na fotkách vidieť ako keby pomarančovú štruktúru a niečo tam presvitá.
V servise sa čudovali, že ako je možné na tak novom aute, aby to takto prehrdzavelo. Technik, ktorý to spisoval sa iba zamračil, zakrútil hlavou a povedal "fušerská robota". Čo som si nikdy nevšimol a je to vidno hlavne na fotkách, tak je slabší nástrek spodnej hrany dverí. Je to taký schodok a mám to iba na týchto predných. Spodná fotka je po odstránení ochrannej fólie, ktorú som tam mal nalepenú tak tri týždne.
Auto som dal na servisnú prehliadku a keď som si po auto prišiel, tak som bol prekvapený, že už mal technik sám od seba spísanú reklamáciu. Po mojich predchádzajúcich skúsenostiach to bolo dosť prekvapenie. Tento je tam nový a prišiel z iného servisu, nie ako tie dve neskúsené individuá, čo tam pracovali predtým. Popredu mi však povedal, že na základe skúseností tomu veľké šance nedáva, že sa bude Hyundai vykrúcať. Po pár dňoch som mal stanovisko, že sa jedná buď o chybu laku - na čo je v servisnej knižke uvedená záruka 3 roky alebo to muselo byť zavinené mojou chybou a mechanickým poškodením. Písali si, volali, ale Hyundai bol neoblomný. Keďže som to chcel/musel riešiť aj tak, tak sme sa dohodli, že to dám spraviť a cenu mi dajú nižšiu.
Dohodli sme si termín, kedy mám prísť a auto bolo na tretí deň hotové. Tak skoro som s tým ani nerátal. Lakýrnik povedal, že to bolo hodne chytené. Samotný nástrek je spravený na 99,9% a iba ja si môžem všimnúť zblízka malú zastriekanú bodku pod tesnením skla a veľmi tenkú malú čiarku pri spätnom zrkadle. Nevedel som, čo mám od opravy očakávať, ale celkovo som spokojný. Na veľmi dobrom svetle je pri pohľade z uhla vidno rozdiel kvality nástreku, ak človek vie, čo tam má hľadať. Predné dvere po oprave vyzerajú tak, ako by ich mali striekať vo fabrike a zadné sú šetrne nastriekané - fušersky natenko s tou hrbolatou štruktúrou, ktorú má dnes takmer každé auto, bez ohľadu na cenu a značku. Dúfam, že to opravené nejaké roky vydrží a nebudem to musieť v blízkej budúcnosti riešiť znova.
Automobilka si svoje záruky na prehrdzavenie zvnútra môže strčiť za klobúk a pri samotnej výrobe musel byť použitý plech, ktorý asi nebol celkom OK. Toto je ako varovanie pre tých, ktorí naivne skočia automobilke na medové reči o dlhej záruke na prehrdzavenie.
Pred štvrtou servisnou prehliadkou som si povedal, že auto dokonale očistím, aby som zistil, či niekde nie je problém. Ako tak umývam spodnú hranu dverí, tak sa mi hneď jedno miesto nezdalo a mal som podozrenie na hrdzu. Muselo to tam pod farbou kvitnúť už dlhšie, pretože farba začala teraz veľmi rýchlo opadávať pri čistení handrou. Z obrázkou je zretelne vidieť, že postihnutá je nie len samotná hrana - tak 5 cm, ale taktiež miesto nad, kde je na fotkách vidieť ako keby pomarančovú štruktúru a niečo tam presvitá.
V servise sa čudovali, že ako je možné na tak novom aute, aby to takto prehrdzavelo. Technik, ktorý to spisoval sa iba zamračil, zakrútil hlavou a povedal "fušerská robota". Čo som si nikdy nevšimol a je to vidno hlavne na fotkách, tak je slabší nástrek spodnej hrany dverí. Je to taký schodok a mám to iba na týchto predných. Spodná fotka je po odstránení ochrannej fólie, ktorú som tam mal nalepenú tak tri týždne.
Auto som dal na servisnú prehliadku a keď som si po auto prišiel, tak som bol prekvapený, že už mal technik sám od seba spísanú reklamáciu. Po mojich predchádzajúcich skúsenostiach to bolo dosť prekvapenie. Tento je tam nový a prišiel z iného servisu, nie ako tie dve neskúsené individuá, čo tam pracovali predtým. Popredu mi však povedal, že na základe skúseností tomu veľké šance nedáva, že sa bude Hyundai vykrúcať. Po pár dňoch som mal stanovisko, že sa jedná buď o chybu laku - na čo je v servisnej knižke uvedená záruka 3 roky alebo to muselo byť zavinené mojou chybou a mechanickým poškodením. Písali si, volali, ale Hyundai bol neoblomný. Keďže som to chcel/musel riešiť aj tak, tak sme sa dohodli, že to dám spraviť a cenu mi dajú nižšiu.
Dohodli sme si termín, kedy mám prísť a auto bolo na tretí deň hotové. Tak skoro som s tým ani nerátal. Lakýrnik povedal, že to bolo hodne chytené. Samotný nástrek je spravený na 99,9% a iba ja si môžem všimnúť zblízka malú zastriekanú bodku pod tesnením skla a veľmi tenkú malú čiarku pri spätnom zrkadle. Nevedel som, čo mám od opravy očakávať, ale celkovo som spokojný. Na veľmi dobrom svetle je pri pohľade z uhla vidno rozdiel kvality nástreku, ak človek vie, čo tam má hľadať. Predné dvere po oprave vyzerajú tak, ako by ich mali striekať vo fabrike a zadné sú šetrne nastriekané - fušersky natenko s tou hrbolatou štruktúrou, ktorú má dnes takmer každé auto, bez ohľadu na cenu a značku. Dúfam, že to opravené nejaké roky vydrží a nebudem to musieť v blízkej budúcnosti riešiť znova.
Automobilka si svoje záruky na prehrdzavenie zvnútra môže strčiť za klobúk a pri samotnej výrobe musel byť použitý plech, ktorý asi nebol celkom OK. Toto je ako varovanie pre tých, ktorí naivne skočia automobilke na medové reči o dlhej záruke na prehrdzavenie.