Kona 1,6 GDi HEV Mystic
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Kona 1,6 GDi HEV Mystic
Měl jsem možnost si na 24 hodin vyzkoušet hybridní Konu. Zkušenost s Konou 1,0 T-GDi jsem udělal už v únoru 2018, s hybridním IONIQem na podzim 2017. A ani jedno z těch aut jsem zrovna nechválil (hodně eufemisticky řečeno). Dává tedy smysl zrovna v mém případě zkoušet Konu s hybridním ústrojím, ještě v době, kdy už se představilo modernizované provedení? Každá zkušenost je dobrá, tak proč ne .
Zcela záměrně se vyhnu nějakým rozsáhlým hodnocením a komentování vnějšího vzhledu. Kona se mi prostě nelíbí, základní tvar karoserie je pěkný, mnohé nápady zaslouží ocenění, ale celkové ztvárnění mi prostě nesedí. Svůj názor nikomu nevnucuji, chápu ty, kterým se expresivita tohoto provedení líbí, já jsem jen o něco konzervativnější . Názor si každý může udělat sám. Konu hybrid zvenku poznáte jen podle podle drobného chromovaného nápisu na pravé straně víka kufru a moc krásný, specifických, šestnáctkových kol: .
Jestliže exteriér Kony u mě zrovna neboduje, interiér je jiná káva . Současná výbava Mystic, kterou nějak detailně nemá smysl rozebírat, je vlastně stále stejná konfigurace jako kdysi Best of Kona. Najdete zde vyhřívané přední sedačky a volant, interiérový designový paket s barevnými rámečky, bezpečnostními pásy a prošíváním sedadel čalouněných kombinací látky a kůže, mnou milovanou černou stropnici, vnitřní kliky lakované klavírním lakem atd. Spalováky mají kola 17'', hybridy zmíněné 16'', hybrid si může užívat elektronické parkovací brzdy. S čím v konfiguraci Kony já osobně celou dobu "bojuji" je absence integrované navigace, LED světel a bezklíčového vstupu v nějaké nižší výbavě než je "plná palba". Nesnáším v autě kůži, a tak se Kona, i kdybych překonal její vzhled, vždy z výběru vyřadila nesprávnou konfigurací výbavy.
Ale ani výbavové faily nic nemění na tom, že interiér Kony je hezký, výborně funkční, přiměřeně prostorný. Sedadla jsou sice menší, ale stále dostatečně velká a pohodlná. Logika ovládání a uspořádání jednotlivých ovladačů a jejich celků odpovídá tomu na co jsme zvyklí i z ostatních modelů značky. Kdo s nějakým z poslední doby jezdil si prostě jen sedne a může vyrazit.
Zcela záměrně se vyhnu nějakým rozsáhlým hodnocením a komentování vnějšího vzhledu. Kona se mi prostě nelíbí, základní tvar karoserie je pěkný, mnohé nápady zaslouží ocenění, ale celkové ztvárnění mi prostě nesedí. Svůj názor nikomu nevnucuji, chápu ty, kterým se expresivita tohoto provedení líbí, já jsem jen o něco konzervativnější . Názor si každý může udělat sám. Konu hybrid zvenku poznáte jen podle podle drobného chromovaného nápisu na pravé straně víka kufru a moc krásný, specifických, šestnáctkových kol: .
Jestliže exteriér Kony u mě zrovna neboduje, interiér je jiná káva . Současná výbava Mystic, kterou nějak detailně nemá smysl rozebírat, je vlastně stále stejná konfigurace jako kdysi Best of Kona. Najdete zde vyhřívané přední sedačky a volant, interiérový designový paket s barevnými rámečky, bezpečnostními pásy a prošíváním sedadel čalouněných kombinací látky a kůže, mnou milovanou černou stropnici, vnitřní kliky lakované klavírním lakem atd. Spalováky mají kola 17'', hybridy zmíněné 16'', hybrid si může užívat elektronické parkovací brzdy. S čím v konfiguraci Kony já osobně celou dobu "bojuji" je absence integrované navigace, LED světel a bezklíčového vstupu v nějaké nižší výbavě než je "plná palba". Nesnáším v autě kůži, a tak se Kona, i kdybych překonal její vzhled, vždy z výběru vyřadila nesprávnou konfigurací výbavy.
Ale ani výbavové faily nic nemění na tom, že interiér Kony je hezký, výborně funkční, přiměřeně prostorný. Sedadla jsou sice menší, ale stále dostatečně velká a pohodlná. Logika ovládání a uspořádání jednotlivých ovladačů a jejich celků odpovídá tomu na co jsme zvyklí i z ostatních modelů značky. Kdo s nějakým z poslední doby jezdil si prostě jen sedne a může vyrazit.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
Pod kapotou hybridní Kony jsou hned dva motory - spalovací jednotky zda zastupuje atmosférická 1,6 GDi s přímým vstřikem benzínu pracující v Atkinsonově cyklu a mající výkon 105 koní s níž spolupracuje synchronní elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 44 koní, který kooperuje s Lithium polymerovou baterií o kapacitě 1,56 kWh. Systémový výkon této soustavy je 141 kůň.
Teorie říká, že pokud je baterie dostatečně nabitá a požadavek na výkon je minimální, pak se Kona pohybuje výhradně na elektriku. Spalovací motor je využíván jak při potřebě dodání většího množství výkonu (při jízdě do kopce, na dálnici, při zrychlení atp.) nebo dobíjení baterie, která se ovšem primárně dobíjí při setrvačné jízdě nebo brzdění rekuperací. Zhasínání či startování spalovacího motoru nemá řidič možnost přímo ovlivnit. Mimochodem, hybridní Kona má vyloženě prťavou nádrž na benzín - pouhých 38 litrů .
Na papíře to vypadá jako celkem schopný systém. A co praxe?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: :hyu: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
Dosť mi to pripomína pohon Kia Niro hybrid.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
Než vyrazíme, podíváme se pod kapotu jak to tam vypadá a jak se tam celá ta aparatura poskládala...
Tak hurá za volant, ať se taky dozvíme jak to jezdí .
Přivítá vás modifikovaný přístrojový štít kde je otáčkoměr nahrazen jakýmsi ekonoměrem, který vás informuje o tom zda sytém zrovna dobíjí, zda jedete dostatečně EKO nebo jestli tomu dáváte za uši . Všimněte si, že v tomto ekonoměru není vložen teploměr chladící kapaliny, ale "palivoměr" stavu nabití baterie. Konstruktéři, ale u práce na tomto autě mysleli a teploměr chladící kapaliny vložili do menu PP stejně jako teplotu převodovky DCT !
Tak - klíček do spínací skříňky, otočit na start a .... nic. Kdy se spalovací motor nastartuje a kdy ne, o tom rozhoduje řídící jednotka, ne klíček v zapalování. Prostě se na displayi PP dozvíte, že vozidlo je připraveno k jízdě. Takže dám "D" a pustím brzdu. A stále ticho, pojíždění po parkovišti se odehrává čistě na elektřinu. Až výjezd z parkoviště, který je lehce do kopce probouzí k životu i spalovací motor. V obrazovce MMS jsem objevil ikonu "Hybrid", zobrazuje jak teče energie. Kdy dobíjíte, kdy spotřebováváte energii z baterie, kdy spalovací motor běží pokud běží, tak jestli pohání pouze kola nebo i dobíjí baterii. Je to celkem zábavné koukání, jen je potřeba taky koukat kam člověk jede.
Když jsem na podzim 2017 testoval prvního IONIQa hybrid, byl jsem dost otrávený z hlučnosti spalovacího motoru a z toho, jak je celý systém nedoladěný a hrubiánský. Každé nastartování motoru i jeho "chcípnutí" bylo poznat jak dle zvuku, tak vibrací. Obrovský problém představovalo zpomalování - je normální, že hybridy při sundání nohy z plynu rekuperují, je běžné že i v první části chodu brzdového pedálu vlastně nebrzdíte, ale zvyšujete úroveň rekuperace. Ale IONIQ nedokázal plynule přejít z rekuperace na skutečně brzdy, dělal to rázově a bez možnosti plynule dávkovat práci se zpomalením. A Kona? Ta je o světelné roky jinde. Pokud se na to vyloženě nesoustředíte, tak podle zvuku nepoznáte kdy spalovací motor žije a kdy je vypnutý (podle vibrací zcela bez šance - žádné nejsou). A i když se soustředíte, poznáte těch změn možná polovinu, bez grafiky jste docela bez šance. A přechod z rekuperace na brzdy? Velmi, ale opravdu velmi dobré ! Nevěřil bych, že za vlastně 2 roky je možné udělat takovou porci práce na odladění systému.
S tímhle hybridem můžete jezdit jako s úplně běžným autem s automatem a nebude to pro vás představovat žádné uživatelské omezení. Pokud si rádi hrajete a máte dostatečně citlivou pravou nohu, pak ve spolupráci se zmíněnou grafikou dokážete poslat spalovací motor na mnohem více přestávek a ušetřit znatelné množství benzínu. Za oněch 24 hodin si troufám tvrdit, že jsem se celkem naučil co se dá.
Připouštím, že pokud na plyn šlápnete vskutku razantně, tak motor jednak uslyšíte, jednak vám jaksi nebudou sedět otáčky k rychlosti. Nikde jsem nenašel jak přesně má být systém "seskládán", ale podle grafiky toku energií to souvisí s tím, že motor se rovnou vrhne do otáček maximálního výkonu a následně sladí otáčky a rychlost s pomocí elektromotoru. Zní to složitě, ale během pár kilometrů to přestanete vnímat.
Z pohledu naladění podvozku (má vzadu víceprvek, i když to po přejezdu jednoho retardéru vypadalo na vlečku ) je to normální Kona. Zadní náprava by mohla být vyladěnější, ale rozhodně to není vůbec špatné. Drtvivou většinu nerovností, i díky 16'' kolům, zvládá plavně a s přiměřeným hlukem. V zatáčkách je nezáludná, krásně drží stopu a když už to přeženete, jde po tečně ven. Ale to už musíte jet opravdu jako cvok, na takové řádění tohle auto stavěné prostě není . Se ctí se poprala i s mým testovacím úsekem - žádný odskok na nerovnosti v zatáčce se nekonal . Na dálnici je stabilní a LKA je naladěné velmi příjemně, hezky drží auto mezi čárami a nereaguje splašeně.
Řízení je mrtvé a umělé jako u všech aut dnešní doby. Moc vám toho neřekne, ale jste-li zvyklí, víte jak reagovat.
Měl tedy tento test pro mě smysl? Rozhodně měl. Kona hybrid je naladěním svého pohonného ústrojí tam, kde měl být IONIQ už při svém uvedení na trh. Funguje zcela plynule, nijak uživatele nezatěžuje a přitom hračičkům umožňuje zkoušet co se za jakých okolností dá ještě dosáhnout. Jsem více než mile překvapen tím co tohle auto umí.
Odpustil bych tomuhle autu, s ohledem na jeho technické schopnosti, jeho vzhled? ANO, odpustil. Přežil bych i absenci bezklíčového vstupu a vestavěné navigace (i když to už je na hraně). Ale absenci LED světel nezvládám. Po skoro 4 letech s LED světly jsem včera večer vyloženě trpěl. Přitom halogeny na i30 PDe stačily. Kona byla už od svého příchodu na trh pro výkon halogenů kritizována a po včerejšku musím přiznat, že právem . Ale to je asi jediná piha na kráse tohoto auta.
Dnes ráno jsem cestou do práce chytil kolonu. Ve svém autě v kolonách trpím, zejména lituju spojky DCT. V Koně hybrid to byla naprostá pohoda, spalovák spal a celých 15 minut jsme se posouvali na elektriku. Spotřeba nula, opotřebení spojek nula...
Jsem zapřísáhly petrolhead, ale musím uznat, že právě tohle řešení, takhle provedené, mi dává smysl. Spalovák funguje jen když je potřeba a v ideálních podmínkách, elektromotor se stará o "poskakování" a kdyžtak pomůže se zrychlením. Před třemi lety jsem IONIQ hybrid odstřelil jako řešení špatné po všech stránkách. Kona hybrid je technicky skvělá, ekonomickou stránku si pak každý musí spočítat sám. Já jsem Konu vracel se spotřebou dle PP 4,1 litru naturalu 95, a to jsme s ní prováděli i dynamické testy a jezdili jsme po dálnici. Troufám si tvrdit, že pokud bych s ní jezdil každý den a tankoval do ní Vervu 100, tak se spotřeba bude pohybovat kolem 3,7 litru.
Pokud se cena hybridu po faceliftu udrží zhruba tam kde je teď a výbava se víc přiblíží mé představě, pak si skutečně umím představit, že v naší garáži doplní příští rok naftového Tucsona právě Kona hybrid...
Filtr chladící kapaliny elektrického okruhu mě fakt dostal:
A zde nápověda pro hasiče kde stříhnout :
Zcela otevřeně přiznávám, že tohle je taková změť kabelů, řídících jednotek, hadic atd., že jsem si to prohlédl, žasl jsem až se divil a zase jsem kapotu zavřel. Tady více než kde jinde platí, že uživatele zajímá kde dolít ostřikovače a kde zkontrolovat hladinu oleje ve spalovacím motoru. A ŠLUS!Tak hurá za volant, ať se taky dozvíme jak to jezdí .
Přivítá vás modifikovaný přístrojový štít kde je otáčkoměr nahrazen jakýmsi ekonoměrem, který vás informuje o tom zda sytém zrovna dobíjí, zda jedete dostatečně EKO nebo jestli tomu dáváte za uši . Všimněte si, že v tomto ekonoměru není vložen teploměr chladící kapaliny, ale "palivoměr" stavu nabití baterie. Konstruktéři, ale u práce na tomto autě mysleli a teploměr chladící kapaliny vložili do menu PP stejně jako teplotu převodovky DCT !
Tak - klíček do spínací skříňky, otočit na start a .... nic. Kdy se spalovací motor nastartuje a kdy ne, o tom rozhoduje řídící jednotka, ne klíček v zapalování. Prostě se na displayi PP dozvíte, že vozidlo je připraveno k jízdě. Takže dám "D" a pustím brzdu. A stále ticho, pojíždění po parkovišti se odehrává čistě na elektřinu. Až výjezd z parkoviště, který je lehce do kopce probouzí k životu i spalovací motor. V obrazovce MMS jsem objevil ikonu "Hybrid", zobrazuje jak teče energie. Kdy dobíjíte, kdy spotřebováváte energii z baterie, kdy spalovací motor běží pokud běží, tak jestli pohání pouze kola nebo i dobíjí baterii. Je to celkem zábavné koukání, jen je potřeba taky koukat kam člověk jede.
Když jsem na podzim 2017 testoval prvního IONIQa hybrid, byl jsem dost otrávený z hlučnosti spalovacího motoru a z toho, jak je celý systém nedoladěný a hrubiánský. Každé nastartování motoru i jeho "chcípnutí" bylo poznat jak dle zvuku, tak vibrací. Obrovský problém představovalo zpomalování - je normální, že hybridy při sundání nohy z plynu rekuperují, je běžné že i v první části chodu brzdového pedálu vlastně nebrzdíte, ale zvyšujete úroveň rekuperace. Ale IONIQ nedokázal plynule přejít z rekuperace na skutečně brzdy, dělal to rázově a bez možnosti plynule dávkovat práci se zpomalením. A Kona? Ta je o světelné roky jinde. Pokud se na to vyloženě nesoustředíte, tak podle zvuku nepoznáte kdy spalovací motor žije a kdy je vypnutý (podle vibrací zcela bez šance - žádné nejsou). A i když se soustředíte, poznáte těch změn možná polovinu, bez grafiky jste docela bez šance. A přechod z rekuperace na brzdy? Velmi, ale opravdu velmi dobré ! Nevěřil bych, že za vlastně 2 roky je možné udělat takovou porci práce na odladění systému.
S tímhle hybridem můžete jezdit jako s úplně běžným autem s automatem a nebude to pro vás představovat žádné uživatelské omezení. Pokud si rádi hrajete a máte dostatečně citlivou pravou nohu, pak ve spolupráci se zmíněnou grafikou dokážete poslat spalovací motor na mnohem více přestávek a ušetřit znatelné množství benzínu. Za oněch 24 hodin si troufám tvrdit, že jsem se celkem naučil co se dá.
Připouštím, že pokud na plyn šlápnete vskutku razantně, tak motor jednak uslyšíte, jednak vám jaksi nebudou sedět otáčky k rychlosti. Nikde jsem nenašel jak přesně má být systém "seskládán", ale podle grafiky toku energií to souvisí s tím, že motor se rovnou vrhne do otáček maximálního výkonu a následně sladí otáčky a rychlost s pomocí elektromotoru. Zní to složitě, ale během pár kilometrů to přestanete vnímat.
Z pohledu naladění podvozku (má vzadu víceprvek, i když to po přejezdu jednoho retardéru vypadalo na vlečku ) je to normální Kona. Zadní náprava by mohla být vyladěnější, ale rozhodně to není vůbec špatné. Drtvivou většinu nerovností, i díky 16'' kolům, zvládá plavně a s přiměřeným hlukem. V zatáčkách je nezáludná, krásně drží stopu a když už to přeženete, jde po tečně ven. Ale to už musíte jet opravdu jako cvok, na takové řádění tohle auto stavěné prostě není . Se ctí se poprala i s mým testovacím úsekem - žádný odskok na nerovnosti v zatáčce se nekonal . Na dálnici je stabilní a LKA je naladěné velmi příjemně, hezky drží auto mezi čárami a nereaguje splašeně.
Řízení je mrtvé a umělé jako u všech aut dnešní doby. Moc vám toho neřekne, ale jste-li zvyklí, víte jak reagovat.
Měl tedy tento test pro mě smysl? Rozhodně měl. Kona hybrid je naladěním svého pohonného ústrojí tam, kde měl být IONIQ už při svém uvedení na trh. Funguje zcela plynule, nijak uživatele nezatěžuje a přitom hračičkům umožňuje zkoušet co se za jakých okolností dá ještě dosáhnout. Jsem více než mile překvapen tím co tohle auto umí.
Odpustil bych tomuhle autu, s ohledem na jeho technické schopnosti, jeho vzhled? ANO, odpustil. Přežil bych i absenci bezklíčového vstupu a vestavěné navigace (i když to už je na hraně). Ale absenci LED světel nezvládám. Po skoro 4 letech s LED světly jsem včera večer vyloženě trpěl. Přitom halogeny na i30 PDe stačily. Kona byla už od svého příchodu na trh pro výkon halogenů kritizována a po včerejšku musím přiznat, že právem . Ale to je asi jediná piha na kráse tohoto auta.
Dnes ráno jsem cestou do práce chytil kolonu. Ve svém autě v kolonách trpím, zejména lituju spojky DCT. V Koně hybrid to byla naprostá pohoda, spalovák spal a celých 15 minut jsme se posouvali na elektriku. Spotřeba nula, opotřebení spojek nula...
Jsem zapřísáhly petrolhead, ale musím uznat, že právě tohle řešení, takhle provedené, mi dává smysl. Spalovák funguje jen když je potřeba a v ideálních podmínkách, elektromotor se stará o "poskakování" a kdyžtak pomůže se zrychlením. Před třemi lety jsem IONIQ hybrid odstřelil jako řešení špatné po všech stránkách. Kona hybrid je technicky skvělá, ekonomickou stránku si pak každý musí spočítat sám. Já jsem Konu vracel se spotřebou dle PP 4,1 litru naturalu 95, a to jsme s ní prováděli i dynamické testy a jezdili jsme po dálnici. Troufám si tvrdit, že pokud bych s ní jezdil každý den a tankoval do ní Vervu 100, tak se spotřeba bude pohybovat kolem 3,7 litru.
Pokud se cena hybridu po faceliftu udrží zhruba tam kde je teď a výbava se víc přiblíží mé představě, pak si skutečně umím představit, že v naší garáži doplní příští rok naftového Tucsona právě Kona hybrid...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
P.S. Za tímto testem stojí ještě tento faktor z vlákna "i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort" :
A opět se sluší poděkovat Hyundai Centru Praha za zapůjčení auta k testu.Axel.Foley píše: ↑24 srp 2020, 13:13 Mr. : Ad spotřeba - hybrida si nezasloužíš, u něj se ti bude kazit benzín v nádrží kazit stářím
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
to Axel : jemu sa benzívový motor ani nezapne.Stihne dobiť baterku s rekuperácie.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
Hezky napsaný postřehy, díky za sdílení
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20283
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
Děkuji Mr. za včerejší svezení.
Sice jsem s tímto autem ujel jen asi 5 km, nedá mi nenapsat, že mě uchvátilo TICHO po nastartování. I když... nastartování... spíš jen po otočení klíčku do té "správné" polohy, aby řídící jednotka zjistila, že se člověk chce rozjet. Poprvé to byl šok Děje se vůbec něco? Nebýt nápisu na PP "Připraveno k jízdě" a rozsvícené kontrolky u voliče převodovky, nevím, že se auto po zařazení "D" a sundání nohy z brzdy rozjede. Žádné vibrace, vůbec nic. Následně se rituál opakuje na parkovišti CČM. Ještě větší překvapení je, kolik auto dokáže s lehkou nohou ujet jenom na elektřinu. Celkem dost... Navíc přepínání pohonu mezi čistě elektrickou jízdou a s pomocí spalovacího motoru je absolutně neznatelné. Nebýt grafiky na displeji MMS, nevím, kdy který režim využívám. I benzínový motor pod kapotou je tak tichý a tak dokonale utlumený, že jeho chod není vůbec znát. Snad jen ve vyšších otáčkách uši zachytí nějaký ten zvuk značící chod benzínového motoru. Spojení hnacího ústrojí s převodovkou je také skvělé, převodovka odvádí úžasnou práci a změny rychlostních stupňů se konají bez cukání.
Další překvapení se schovává pod kapotou. Elektrárna. Atomová. Chlazen je spalovací motor, tak i baterka elektromotoru. Hafo kabelů, hadic, několik řídících jednotek. Vše viz obrázek od Mr. . A jak píše - filtr chladící kapaliny tomu dal korunu
Celkem nemile mě překvapil kopanec od zadní nápravy na retardéru. Na druhou stranu, trochu jsem to přehnal v nájezdu na dálnici a Kona, ač obuta do pneu s relativně velkým profilovým číslem, to hezky ustála
Na nějaké hodnocení to nebude, najel jsem toho hodně málo. Smysl tohto auta vidím jako městské nebo příměstské přibližovadlo, spíš ale jako druhé auto do rodiny. Mít možnost vyzkoušet si pohon na nějaké dlouhé trase, asi by z toho vypadla i nějaká slušná spotřeba benzínu.
Sice jsem s tímto autem ujel jen asi 5 km, nedá mi nenapsat, že mě uchvátilo TICHO po nastartování. I když... nastartování... spíš jen po otočení klíčku do té "správné" polohy, aby řídící jednotka zjistila, že se člověk chce rozjet. Poprvé to byl šok Děje se vůbec něco? Nebýt nápisu na PP "Připraveno k jízdě" a rozsvícené kontrolky u voliče převodovky, nevím, že se auto po zařazení "D" a sundání nohy z brzdy rozjede. Žádné vibrace, vůbec nic. Následně se rituál opakuje na parkovišti CČM. Ještě větší překvapení je, kolik auto dokáže s lehkou nohou ujet jenom na elektřinu. Celkem dost... Navíc přepínání pohonu mezi čistě elektrickou jízdou a s pomocí spalovacího motoru je absolutně neznatelné. Nebýt grafiky na displeji MMS, nevím, kdy který režim využívám. I benzínový motor pod kapotou je tak tichý a tak dokonale utlumený, že jeho chod není vůbec znát. Snad jen ve vyšších otáčkách uši zachytí nějaký ten zvuk značící chod benzínového motoru. Spojení hnacího ústrojí s převodovkou je také skvělé, převodovka odvádí úžasnou práci a změny rychlostních stupňů se konají bez cukání.
Další překvapení se schovává pod kapotou. Elektrárna. Atomová. Chlazen je spalovací motor, tak i baterka elektromotoru. Hafo kabelů, hadic, několik řídících jednotek. Vše viz obrázek od Mr. . A jak píše - filtr chladící kapaliny tomu dal korunu
Celkem nemile mě překvapil kopanec od zadní nápravy na retardéru. Na druhou stranu, trochu jsem to přehnal v nájezdu na dálnici a Kona, ač obuta do pneu s relativně velkým profilovým číslem, to hezky ustála
Na nějaké hodnocení to nebude, najel jsem toho hodně málo. Smysl tohto auta vidím jako městské nebo příměstské přibližovadlo, spíš ale jako druhé auto do rodiny. Mít možnost vyzkoušet si pohon na nějaké dlouhé trase, asi by z toho vypadla i nějaká slušná spotřeba benzínu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
Měli jsme míň času sedět u kafe a víc toho najezdit . Tak holt příště .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20283
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
Kafe bodlo. A jsem rád i za to krátké svezení.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
Ešte by si z toho spravil perpetuum mobile... to by v Bruseli neprežili .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
Zaujímavé,že tvrdosť podvozku bola aj na Nire.Pripisoval som to veľkým kolám,no možná je to pre vyššiu váhu.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
Budu se muset svézt v nějáký i30tce, já si totiž na až na tak výrazné kopance stěžovat nemůžu, podvozek je naladěnej "pevněji" , proto taky jak píšeš i tak velké auto drží výborně stopu a je s ním radost jezdit i po okreskách a přitom to není žádný "drncal" ! Jezdím na sedmnáckách, hodně často i D1 a i na staré panelovce v pohodě. Možná to bude chtít víc rozhýbat delším zajetím, kolik to mělo najeto?
PS: To Mr.Hyundai: Dáša se tu mračí kvůli tomu tvému popisu exteriéru, prý není typ co se musí za každou cenu líbit každému .
Mě se líbí pořád čím dál tím víc .
PS: To Mr.Hyundai: Dáša se tu mračí kvůli tomu tvému popisu exteriéru, prý není typ co se musí za každou cenu líbit každému .
Mě se líbí pořád čím dál tím víc .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic
U i30 ale záleží jestli HB (ten byl vzadu s víceprvkem taky poněkud tvrdší) nebo kombíček a tam záleží zda víceprvek nebo torzka. A pak taky jaký kola na tom budou. Těch proměnných je tam strašně moc.
Ta zadní náprava "kopla" jen na tom jednom retardéru (i když ani to není přesné označení, byly to takové ty velké "knoflíky"). Je klidně možné, že se prostě jen blbě poskládala stopa. Osobně bych si uměl představit tak o cca 5-7% měkčí naladění zadní nápravy a byl bych absolutně spokojený. Jenže nevím s jakou zátěží zadní nápravy kalkulovali, je klidně možné, že se snažili vyhnout efektu, který se projevoval u kombíků druhé generace i30 (GD), kdy si dozadu sedl jeden dospělý a zadní kola zmizela v podbězích .
Dášence se omlouvám, zejména když má tak krásné jméno, ale prostě se mi to auto nelíbí (a raději nepátrej po mých vyjádřeních na vzhled exteriéru po představení tady na fóru ). Jestli se líbí mně není důležité, důležité je, aby se líbila těm, kdo si jí pořídili !!!
Ta zadní náprava "kopla" jen na tom jednom retardéru (i když ani to není přesné označení, byly to takové ty velké "knoflíky"). Je klidně možné, že se prostě jen blbě poskládala stopa. Osobně bych si uměl představit tak o cca 5-7% měkčí naladění zadní nápravy a byl bych absolutně spokojený. Jenže nevím s jakou zátěží zadní nápravy kalkulovali, je klidně možné, že se snažili vyhnout efektu, který se projevoval u kombíků druhé generace i30 (GD), kdy si dozadu sedl jeden dospělý a zadní kola zmizela v podbězích .
Dášence se omlouvám, zejména když má tak krásné jméno, ale prostě se mi to auto nelíbí (a raději nepátrej po mých vyjádřeních na vzhled exteriéru po představení tady na fóru ). Jestli se líbí mně není důležité, důležité je, aby se líbila těm, kdo si jí pořídili !!!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate