Stránka 1 z 2
Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 08 zář 2020, 13:00
od ZK1
Da se u EV modelu 2018 limitovat nabiti akumulatoru napriklad na 80% (pri pouziti standardne dodavane 1F nabijecky)? Diky. Z
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 08 zář 2020, 13:17
od Georges
Nevím, co je to "limitovat nabití akumulátoru". Pokud máš jen jednofázovou nabíječku, nabíjej pokud možno do 100 %. Nabíječka si vezme 10 až 20 ampér, což by neměl být žádný problém.
Pokud ale chceš v poledne mít nabito, musíš ráno brzo vstávat. Nicméně, proti elektromobilitě nic nemám ...
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 08 zář 2020, 13:54
od ZK1
Georgesi - dik za rychlou reakci. Limitaci jsem mel na mysli ukonceni nabijeni pri dosazeni urcite urovne. U novejsich EV je mozno uroven pozadovaneho nabiti baterie nastavit primo ve vozidle, ale u Ioniq z roku 2018 jsem tuto moznost nenasel.
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 27 led 2021, 09:12
od DanielP
Zdravim,
Hyundai by mel mit Bluelink kde by to mohlo jit nastavit. Jestli to jeste neni vyresene, zkus navstivit autorizak a pozadat o aktualizaci SW s BlueLinkem.
Kazdopadne nechapu proc chces nabijeni zastavovat na 80%. To ma smysl jen pri delsim cestovani necekat do 100%, ale doma bych to nechal nabit naplno.
Ono naucit baterii kapacitne do 80% neni uplne rozumne.
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 27 led 2021, 10:05
od ZK1
Ahoj Danieli - diky za doporuceni. Myslis, ze Ionic 2018 ma moznost zminovane aktivace BlueLinku? Bylo by to super. Poptam se. Jinak tech 80% jsem vystrachal na ruznych forech, kde bylo receno, ze pro zivotnost baterie je optimalni rozmezi 20-80%. Myslis tedy, ze hnat nabijeni a vybijeni do extremu nevadi a baterce je to jedno? Diky. Zdenek
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 27 led 2021, 10:07
od stanKon
Taky jsem v odborných článcích všude četl o optimálním dobíjení na 80%. Auta by to snad měla ale mít elektronicky ošetřeno..tedy asi jak které.
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 27 led 2021, 12:54
od ZK1
Presne tak StanKon - bohuze muj “starsi Ioniq 2018” nema moznost tohoto nastaveni (oproti novejsim typum) - z toho vychazel muj iniciacni dotaz. Budu tedy verit, ze konstrukteri vse domysleli a logika nabijeni u Ioniq 2018 je optimalizovana z pohledu zivotnosti baterie bez nutnosti uzivatelskeho zasahu. Zdenek
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 27 led 2021, 13:00
od stanKon
Tohle je na dotaz na
, ale mělo by to být i v uživatelské příručce...
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 27 led 2021, 15:24
od stefanpilat
Těch 80% platí pro DC rychlonabíječky, protože nad 80% se už rychlost nabíjení začne prudce snižovat, jinak by hrozilo přehřátí baterie. Při domácím AC nabíjení se může klidně až do 100% (reálně je to méně, vždy je tam nějaká rezerva), ale nemělo by se pak auto nechat s plně nabitou baterií dlouho stát.
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 27 led 2021, 15:46
od ZK1
Diky za objasneni Stefane. Zdenek
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 24 črc 2021, 13:52
od rlexus
Také to tak dělám.
Před delší jízdou klidně nabiju do plna.
Ale když vím, že auto nechám několik dní v garáži (mám ji bez elektriky) , tak nabíjím jen tolik, aby auto stálo s nabitím max. 80% (ideálně 40-60%)
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 24 črc 2021, 15:53
od willy50
Ano, správně!
Optimální "skladovací" kapacita lithiového AKU je 70%
(+- trolejbus)
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 29 bře 2022, 09:13
od Jan gg
- IMG_20220323_125454 (2).jpg (79.98 KiB) Zobrazeno 1161 x
- IMG_20220323_125416 (2).jpg (81.12 KiB) Zobrazeno 1161 x
Dobrý den..
Idem si k Vám pre radu.
Na ionic plug in po pripojení naíijačky bud nenabehne nabíjanie,alebo nabehne normálne ,ale po niekoľkých minútach skonči.
čím to môže byť?
Dakujem
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 30 bře 2022, 12:31
od rlexus
Tento problém máš pouze s vlastní nabíječkou 230 V, nebo auto nenabíjí ani např. ze stanice u Kauflandu?
Může být problém pouze s nabíječkou 230V (zkusit vyzkoušet jinou - půjčit).
Nebo má problém auto a to bude řešení pouze v servisu.
Re: Ioniq 2018 nabijeni
Napsal: 30 bře 2022, 21:49
od Jan gg
Na velkej nabijačke som to neskúšal,ale som už objednaný na servis tak uvidím,