Stránka 1 z 1

Aretace klikové hřídele

Napsal: 25 zář 2020, 20:20
od Dapler
Ahoj,
jsem amatér v oblasti servisu automobilů ale rád se učím a zkouším nové věci na vlastní pěst s pomocí internetu. Teď jsem se dostal ale na svém autě k věci, se kterou si nevím rady ani podle internetu. Jakým způsobem se na voze Hyundai Accent 2 r.v. 2003 1.3 12V aretuje kliková hřídel, tak abych mohl povolit kladku, přes kterou se mi nedaří sundat kryt rozvodového řemene? Dočetl jsem se že to bývá na setrvačníku ale nevím jestli to tak je zrovna u tohohle vozu, případně při aretaci přes setrvačník se musí sundat celá převodovka? Nešlo by to třeba vyřešit improvizačně přes zařazení rychlostního stupně a využít toho, že neotočím kolem při zatažení ruční brzdy a tím pádem neotočím motorem? Nebo to je špatná myšlenka, buď nerealizovatelná nebo by mohla způsobit problém?
Předem děkuji za každou radu

Re: Aretace klikové hřídele

Napsal: 25 zář 2020, 22:51
od Venca
Ahoj,
pro sundání řemenicového kola na klikové hřídeli je dobré mít k dispozici ještě jeden pár rukou :D
Jedna osoba pomocí šroubováku (lépe dvou šroubováků zapřených do kříže) zaaretuje ozubené kolo na setrvačníku a druhá povolí šroub na řemenicovém kole. Stačí sundat spodní kryt na setrvačníku, netřeba sundávat převodovku :D
Po sundání řemenicového kola je už dobrý přístup ke spodnímu krytu rozvodového řemene.
Demontáž řemenicového kola na klikové hřídeli.JPG
Demontáž řemenicového kola na klikové hřídeli.JPG (108.44 KiB) Zobrazeno 769 x
Hodně zdaru při opravě,
Venca