Aretace klikové hřídele
Napsal: 25 zář 2020, 20:20
Ahoj,
jsem amatér v oblasti servisu automobilů ale rád se učím a zkouším nové věci na vlastní pěst s pomocí internetu. Teď jsem se dostal ale na svém autě k věci, se kterou si nevím rady ani podle internetu. Jakým způsobem se na voze Hyundai Accent 2 r.v. 2003 1.3 12V aretuje kliková hřídel, tak abych mohl povolit kladku, přes kterou se mi nedaří sundat kryt rozvodového řemene? Dočetl jsem se že to bývá na setrvačníku ale nevím jestli to tak je zrovna u tohohle vozu, případně při aretaci přes setrvačník se musí sundat celá převodovka? Nešlo by to třeba vyřešit improvizačně přes zařazení rychlostního stupně a využít toho, že neotočím kolem při zatažení ruční brzdy a tím pádem neotočím motorem? Nebo to je špatná myšlenka, buď nerealizovatelná nebo by mohla způsobit problém?
Předem děkuji za každou radu
jsem amatér v oblasti servisu automobilů ale rád se učím a zkouším nové věci na vlastní pěst s pomocí internetu. Teď jsem se dostal ale na svém autě k věci, se kterou si nevím rady ani podle internetu. Jakým způsobem se na voze Hyundai Accent 2 r.v. 2003 1.3 12V aretuje kliková hřídel, tak abych mohl povolit kladku, přes kterou se mi nedaří sundat kryt rozvodového řemene? Dočetl jsem se že to bývá na setrvačníku ale nevím jestli to tak je zrovna u tohohle vozu, případně při aretaci přes setrvačník se musí sundat celá převodovka? Nešlo by to třeba vyřešit improvizačně přes zařazení rychlostního stupně a využít toho, že neotočím kolem při zatažení ruční brzdy a tím pádem neotočím motorem? Nebo to je špatná myšlenka, buď nerealizovatelná nebo by mohla způsobit problém?
Předem děkuji za každou radu