Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
Unijní pohádka o Popelákovi….
Povím Vám pohádku, pohádku modernizovanou, pohádku ekologicko unijní, pohádku s koncem otevřeným a nevím, jestli dobrým, nebo špatným. Pohádku o … Ono je to vlastně jedno, jak ji nazveme. Jedno je společné. Není to pohádka o štěstí, svobodě a pohodě, bohužel. A sakra mohla být!!! Kdyby. Ale o tom dále.
Je to zhruba dva měsíce, co si naše paní účetní s partnerem dovezli ze salonu novou Octavii.
Už v den kdy s ní přijela do práce, vnukla mi myšlenku, že aniž bych o koupi tohoto modelu a typu vozu uvažoval, bych ji rád vyzkoušel. Vyzkoušel myslím ne na pár desítek minut, ale na třeba dva- tři dny v mém klasickém pracovně osobním režimu.
No a v srpnu, po návratu dotyčné z dovolené v Chorvatsku se tato záležitost realizovala. Dostala k dispozici mého milovaného Méďu a já si osedlal šedivou krásku. A co že jsem to vlastně osedlal za kobylku? Nebo kobylu?
Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW a 7.stupňová DSG převodovka- s cenovkou bratru lidskou a to 858 tis. po slevě. Nevím jaké, ale po slevě údajně dealera. Vzhledem k přání majitelky abych nezveřejňoval žádné fotografie jejich auta- respektuju a bude tady řada fotografií, které stejně všichni dobře znáte z materiálů škody auto a mají naprostou vypovídací hodnotu. To auto tak opravdu přesně vypadá.
Tak a přejděme k vlastnímu testu.
Ve vozidle jsem strávil dva a půl dne a celkově cca 930 km. Cesty to byly pracovní převážně tentokrát po Moravě a v naprosto plném spektru silnic. Od dálnic až po silnice třetích tříd. Od brzkých ranních hodin do pozdních večerních hodin. Po celou dobu jsem měl v kufru servisní a kalibrační výbavu cca 80kg. Plus nějaké drobnosti, převlečení atd. Při převzetí vozidla měla kobyla na tachometru najeto přes 3tis. km- cesta na Istrii a zpět a asi nějaké další projížďky. Takže už ne úplně syrové auto, ale do zajetého ještě kus chybí.
Začněme pohledem z venku. To auto JE obrovské. Je a opravdu. Boubelaté i hranaté zároveň a zadní část za koly je přímo obří. Čiší z něj bytelnost a tak trochu s prominutím chalupářské češství, jinak si až opravdu obří rozměry neumím vysvětlit. Prostě mámo na chalupu tu skříň odvezeme a hotovo. Nicméně to kupodivu tentokrát není na úkor vkusu a image. Tentokrát mi ta krabice přijde taková zajímavá a vyvážená.
Přicházíte-li zepředu, upoutá zajímavý pohled masky ve spojení se světly a tupým nosem Rypouše sloního, orámované stříbrným rámem kolem grilu a také zajímavou stříbrnou linkou spojující mlhovky. Hezký je i světelný podpis předních full led světel- ne matrix.
Z boku je zajímavá linka vedoucí od hrany předních světel až po hranu zadních světel a pokračující přes páté dveře i prolis na boku dveří. A taky je patrné větší sklopení předního okna.
Pohled zezadu je jeden z nejhezčích v poslední době u vozidel Škoda. Led světla jsou zajímavá, nevšední a pojetí pátých dveří se mi opravdu líbí.
Ještě se vrátím k pohledu z boku. Co jsem měl možnost vidět první Octavie combi na 17“ discích- tak se mi zaprvé ty disky vůbec nelíbily a zadruhé mě ty kola přišly v tom obrovském monstru s velkými přesahy utopená. Což ovšem už neplatí o 18“ discích Perseus. Ty jsou na tohle auto jak dělané, co se originálních kol týká a sedí k němu jako prdel na wc desku. Jen náchylnost na podření bude asi dost velká díky jejich tvaru.
Když to jednoduše shrnu, tak za mě subjektivně, na nové octávce se mi těžko hledají nějaké chyby, co se vzhledu týká. Jsou tu diskutabilní věci, jako tupý čumák a pro mnohé zaryté odpůrce Škodovky spousta jiných, ale objektivně nová Octavia je podle mě sakra povedené auto, co se exteriéru týká. Pojďme do interiéru.
Po otevření dveří-Kessy systém a sakra lepší než na našich miláčcích z Korey, Moravy a Slovenska se před vámi otevře doslova obývák na kolech. Ten dojem umocňuje i dekor textilie na palubní desce, za mě trochu diskutabilní, co se údržby a její jednoduchosti týká, ale opticky je to zajímavé a takové hebky měkké co do pohledu i omaku. Materiály v interiéru jsou na velmi solidní úrovni, nikde nic nevrže a hlavně nesmrdí. Jen toho stříbra mohli ubrat. První co upoutá a praští do oka je volant, naprosto nevšedním tvarem dvou ramen a jakési bradavice místo třetího ramene. Chvilku trvá, než si člověk zvykne, ale zvykne si a hodně rychle, nic jiného se mu totiž vytknout nedá. Zajímavý je pohled přes volant na nohy na pedálech-nezvyklý. V ovladačích na volantu chvilku člověk tápe, ale je to jen o zvyku a jinak jsou na vynikající úrovni, obzvlášť ty rolovací. Audi to sice ještě není, ale blížíme se.
Další věcí, která praští do očí je absence voliče převodovky v klasickém podání fofrklacku, ale jeho nahrazení voličem shift by wire. Takže vlastně tlačítko. Zvyknout si na tohle mi trvalo asi nejdéle. Nějak se s tímto stylem sžít zatím neumím. Kaplička digitálního přístrojového panelu- ten je opravdu vynikající a návykový, hlavně tím vším co a jak perfektně zobrazuje- je orámována stříbrnou lištou a toho idiota který tohle vymyslel, bych chtěl potkat a nechat jej jezdit ve slunných krajích, nebo v noci. Hodně rychle by pochopil proč!! Nastavování zobrazení na panelu je trochu složitější, ale během pár jízd si člověk zvykne, je toho prostě jen hodně. Dále hodně zarazí absence všech možných hardwarových tlačítek, včetně vypnutí SS a jejich přemístění do Columbus infotainmentu „televize“, který konečně našel, řekl bych správné místo v interiéru, kdy oči nemusí přeostřovat do nitra palubovky, ale je v zorném poli. Infotainment je jedním slovem vynikající, ale zároveň hodně složitý a je potřeba jej ještě opravdu doladit a při, nebo spíše po koupi vozidla mu věnovat několik hodin nastavování a personalizace. Třeba Seat si s celou touto anabází poradil, řekl bych příkladně pro tuhle kategorii. O Audi MMS nemá cenu psát. Ale zobrazení, kvalita-i reprodukce jsou na výborné úrovni. Navigaci bych uvítal pokud možno jednodušší a možnosti připojení k internetu a spárování telefonů na poprvé taktéž. O tomhle Columbu by se dalo psát dlouho, ale víte co? Vyzkoušejte sami.
A teď k jedněm z mála věcí, které mě opravdu vadí a přijdou mi mírně řečeno opravdu nedotažené.
A to jsou střední výdechy topení a klimatizace. To je opravdu alespoň pro mě dost velký problém. Vím, je přepracovaný celý interiér k lepšímu, vzdušnějšímu a hodnotnějšímu a nezvyklému. Ale za celou dobu co jsem měl možnost používat tuhle kobylu, jsem nenašel ideální polohu ventilace, aby mi buď nemrzla pravá ruka, rameno, nebo čelo a v zimě to myslím, bude opačně. A co se s tímhle dá dělat opravdu nevím, vypnout výdechy nepomůže, protože to je kontraproduktivní a pak by tam neměly smysl a je vám buď vedro, potažmo zima. A s tím související tvrdý materiál tunelu u pravé nohy, kur.. jak ten tlačí!!! Všude je spousta měkčeného plastu, tak proč ne tady???
Pak je to hlasová asistentka Laura. Ta by toho měla umět, ale po pár akcích jsem trpělivě zastavoval a klikal ručně, než abych ji poslal do prdele. Stejně by tomu nerozuměla! Ale myslím, že tohle se podaří časem doladit a zdokonalit.
No a na závěr negativ jsem si nechal sedadla. Ty jsou, alespoň ve mnou zkoušené verzi neštěstí. To, že jsou manuální, by mi vadilo nejmíň. Ale neplní to základní, co od sedadel čekám a to je pohodlné sezení i na delší vzdálenosti. Po 100 km jsem musel pravidelně zastavovat a vystoupit a rovnat se. A nebylo to jen mou nekomfortní postavou, jednou byl se mnou kolega a trpěl jako spolujezdec úplně stejně. Sedadla jsou poměrně tvrdá, zejména opěradla. To se mi líbí, mám rád pevnější oporu. Ale tvarování se opravdu moc nepovedlo. Boční vedení je parádní, proč je ale celkový tvar opěrné části dost prohnutý naprosto opačným směrem, než je pro zdravé a normální sezení žádoucí?? Řidič a spolujezdec tak prakticky nemají jinou možnost, než sedět ohnutí dopředu, a to navíc dle mě, podporuje nízko umístěná bederní opěrka. To ale není všechno, protože v oblasti ramen je sedák tvarovaný způsobem, který tlačí ramena a lopatky k sobě. Takže si připadáte, pokud máte trochu ramena, jako tak trochu v železné panně. Opravdu jsem se po necelých třech dnech těšil díky tomuhle zpátky do svého Méďy. Představa cesty, třeba do Chorvatska, nebo nedej bože dál, by mě opravdu děsila.
Povím Vám pohádku, pohádku modernizovanou, pohádku ekologicko unijní, pohádku s koncem otevřeným a nevím, jestli dobrým, nebo špatným. Pohádku o … Ono je to vlastně jedno, jak ji nazveme. Jedno je společné. Není to pohádka o štěstí, svobodě a pohodě, bohužel. A sakra mohla být!!! Kdyby. Ale o tom dále.
Je to zhruba dva měsíce, co si naše paní účetní s partnerem dovezli ze salonu novou Octavii.
Už v den kdy s ní přijela do práce, vnukla mi myšlenku, že aniž bych o koupi tohoto modelu a typu vozu uvažoval, bych ji rád vyzkoušel. Vyzkoušel myslím ne na pár desítek minut, ale na třeba dva- tři dny v mém klasickém pracovně osobním režimu.
No a v srpnu, po návratu dotyčné z dovolené v Chorvatsku se tato záležitost realizovala. Dostala k dispozici mého milovaného Méďu a já si osedlal šedivou krásku. A co že jsem to vlastně osedlal za kobylku? Nebo kobylu?
Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW a 7.stupňová DSG převodovka- s cenovkou bratru lidskou a to 858 tis. po slevě. Nevím jaké, ale po slevě údajně dealera. Vzhledem k přání majitelky abych nezveřejňoval žádné fotografie jejich auta- respektuju a bude tady řada fotografií, které stejně všichni dobře znáte z materiálů škody auto a mají naprostou vypovídací hodnotu. To auto tak opravdu přesně vypadá.
Tak a přejděme k vlastnímu testu.
Ve vozidle jsem strávil dva a půl dne a celkově cca 930 km. Cesty to byly pracovní převážně tentokrát po Moravě a v naprosto plném spektru silnic. Od dálnic až po silnice třetích tříd. Od brzkých ranních hodin do pozdních večerních hodin. Po celou dobu jsem měl v kufru servisní a kalibrační výbavu cca 80kg. Plus nějaké drobnosti, převlečení atd. Při převzetí vozidla měla kobyla na tachometru najeto přes 3tis. km- cesta na Istrii a zpět a asi nějaké další projížďky. Takže už ne úplně syrové auto, ale do zajetého ještě kus chybí.
Začněme pohledem z venku. To auto JE obrovské. Je a opravdu. Boubelaté i hranaté zároveň a zadní část za koly je přímo obří. Čiší z něj bytelnost a tak trochu s prominutím chalupářské češství, jinak si až opravdu obří rozměry neumím vysvětlit. Prostě mámo na chalupu tu skříň odvezeme a hotovo. Nicméně to kupodivu tentokrát není na úkor vkusu a image. Tentokrát mi ta krabice přijde taková zajímavá a vyvážená.
Přicházíte-li zepředu, upoutá zajímavý pohled masky ve spojení se světly a tupým nosem Rypouše sloního, orámované stříbrným rámem kolem grilu a také zajímavou stříbrnou linkou spojující mlhovky. Hezký je i světelný podpis předních full led světel- ne matrix.
Z boku je zajímavá linka vedoucí od hrany předních světel až po hranu zadních světel a pokračující přes páté dveře i prolis na boku dveří. A taky je patrné větší sklopení předního okna.
Pohled zezadu je jeden z nejhezčích v poslední době u vozidel Škoda. Led světla jsou zajímavá, nevšední a pojetí pátých dveří se mi opravdu líbí.
Ještě se vrátím k pohledu z boku. Co jsem měl možnost vidět první Octavie combi na 17“ discích- tak se mi zaprvé ty disky vůbec nelíbily a zadruhé mě ty kola přišly v tom obrovském monstru s velkými přesahy utopená. Což ovšem už neplatí o 18“ discích Perseus. Ty jsou na tohle auto jak dělané, co se originálních kol týká a sedí k němu jako prdel na wc desku. Jen náchylnost na podření bude asi dost velká díky jejich tvaru.
Když to jednoduše shrnu, tak za mě subjektivně, na nové octávce se mi těžko hledají nějaké chyby, co se vzhledu týká. Jsou tu diskutabilní věci, jako tupý čumák a pro mnohé zaryté odpůrce Škodovky spousta jiných, ale objektivně nová Octavia je podle mě sakra povedené auto, co se exteriéru týká. Pojďme do interiéru.
Po otevření dveří-Kessy systém a sakra lepší než na našich miláčcích z Korey, Moravy a Slovenska se před vámi otevře doslova obývák na kolech. Ten dojem umocňuje i dekor textilie na palubní desce, za mě trochu diskutabilní, co se údržby a její jednoduchosti týká, ale opticky je to zajímavé a takové hebky měkké co do pohledu i omaku. Materiály v interiéru jsou na velmi solidní úrovni, nikde nic nevrže a hlavně nesmrdí. Jen toho stříbra mohli ubrat. První co upoutá a praští do oka je volant, naprosto nevšedním tvarem dvou ramen a jakési bradavice místo třetího ramene. Chvilku trvá, než si člověk zvykne, ale zvykne si a hodně rychle, nic jiného se mu totiž vytknout nedá. Zajímavý je pohled přes volant na nohy na pedálech-nezvyklý. V ovladačích na volantu chvilku člověk tápe, ale je to jen o zvyku a jinak jsou na vynikající úrovni, obzvlášť ty rolovací. Audi to sice ještě není, ale blížíme se.
Další věcí, která praští do očí je absence voliče převodovky v klasickém podání fofrklacku, ale jeho nahrazení voličem shift by wire. Takže vlastně tlačítko. Zvyknout si na tohle mi trvalo asi nejdéle. Nějak se s tímto stylem sžít zatím neumím. Kaplička digitálního přístrojového panelu- ten je opravdu vynikající a návykový, hlavně tím vším co a jak perfektně zobrazuje- je orámována stříbrnou lištou a toho idiota který tohle vymyslel, bych chtěl potkat a nechat jej jezdit ve slunných krajích, nebo v noci. Hodně rychle by pochopil proč!! Nastavování zobrazení na panelu je trochu složitější, ale během pár jízd si člověk zvykne, je toho prostě jen hodně. Dále hodně zarazí absence všech možných hardwarových tlačítek, včetně vypnutí SS a jejich přemístění do Columbus infotainmentu „televize“, který konečně našel, řekl bych správné místo v interiéru, kdy oči nemusí přeostřovat do nitra palubovky, ale je v zorném poli. Infotainment je jedním slovem vynikající, ale zároveň hodně složitý a je potřeba jej ještě opravdu doladit a při, nebo spíše po koupi vozidla mu věnovat několik hodin nastavování a personalizace. Třeba Seat si s celou touto anabází poradil, řekl bych příkladně pro tuhle kategorii. O Audi MMS nemá cenu psát. Ale zobrazení, kvalita-i reprodukce jsou na výborné úrovni. Navigaci bych uvítal pokud možno jednodušší a možnosti připojení k internetu a spárování telefonů na poprvé taktéž. O tomhle Columbu by se dalo psát dlouho, ale víte co? Vyzkoušejte sami.
A teď k jedněm z mála věcí, které mě opravdu vadí a přijdou mi mírně řečeno opravdu nedotažené.
A to jsou střední výdechy topení a klimatizace. To je opravdu alespoň pro mě dost velký problém. Vím, je přepracovaný celý interiér k lepšímu, vzdušnějšímu a hodnotnějšímu a nezvyklému. Ale za celou dobu co jsem měl možnost používat tuhle kobylu, jsem nenašel ideální polohu ventilace, aby mi buď nemrzla pravá ruka, rameno, nebo čelo a v zimě to myslím, bude opačně. A co se s tímhle dá dělat opravdu nevím, vypnout výdechy nepomůže, protože to je kontraproduktivní a pak by tam neměly smysl a je vám buď vedro, potažmo zima. A s tím související tvrdý materiál tunelu u pravé nohy, kur.. jak ten tlačí!!! Všude je spousta měkčeného plastu, tak proč ne tady???
Pak je to hlasová asistentka Laura. Ta by toho měla umět, ale po pár akcích jsem trpělivě zastavoval a klikal ručně, než abych ji poslal do prdele. Stejně by tomu nerozuměla! Ale myslím, že tohle se podaří časem doladit a zdokonalit.
No a na závěr negativ jsem si nechal sedadla. Ty jsou, alespoň ve mnou zkoušené verzi neštěstí. To, že jsou manuální, by mi vadilo nejmíň. Ale neplní to základní, co od sedadel čekám a to je pohodlné sezení i na delší vzdálenosti. Po 100 km jsem musel pravidelně zastavovat a vystoupit a rovnat se. A nebylo to jen mou nekomfortní postavou, jednou byl se mnou kolega a trpěl jako spolujezdec úplně stejně. Sedadla jsou poměrně tvrdá, zejména opěradla. To se mi líbí, mám rád pevnější oporu. Ale tvarování se opravdu moc nepovedlo. Boční vedení je parádní, proč je ale celkový tvar opěrné části dost prohnutý naprosto opačným směrem, než je pro zdravé a normální sezení žádoucí?? Řidič a spolujezdec tak prakticky nemají jinou možnost, než sedět ohnutí dopředu, a to navíc dle mě, podporuje nízko umístěná bederní opěrka. To ale není všechno, protože v oblasti ramen je sedák tvarovaný způsobem, který tlačí ramena a lopatky k sobě. Takže si připadáte, pokud máte trochu ramena, jako tak trochu v železné panně. Opravdu jsem se po necelých třech dnech těšil díky tomuhle zpátky do svého Méďy. Představa cesty, třeba do Chorvatska, nebo nedej bože dál, by mě opravdu děsila.
Naposledy upravil(a) petzl62 dne 27 zář 2020, 02:08, celkem upraveno 1 x.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Reklama
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
No a co mě vlastně nadchlo?
Jednoznačně MOTOR 2,0TDI EVO. Po zkušenostech s předchozími jednotkami jsem upřímně řečeno nevěřil, že by se mohlo technikům vyrobit v dieslu něco tak kultivovaného, jako je tento celohliníkový nový motor. Ta kultivovanost je až neuvěřitelná a projev motoru, alespoň s DSG převodovkou je přesně takový, jaký bych si já jako uživatel tohoto vozu představoval. Dělá přesně to, co chci a tak jak chci, velký rozdíl oproti 3. generaci. Je výborně utlumený a v interiéru je na diesel až překvapivé ticho a nulové jakékoliv vibrace. Tady je odvedený obrovský kus kvalitní práce a za to patří konstruktérům pomyslný klobouk dolů. Jízda s tímhle autem je velmi příjemná a jasně čitelná. Podvozek pracuje velmi dobře na všech površích a je velmi solidně odhlučněn. I přes délku auta a přesahy se auto nijak nadměrně nehoupe a drží i na hraně velmi dobře. Příjemným bonusem je pak spotřeba paliva u této pohonné jednotky. Za celou dobu jsem jezdil s průměrnou spotřebou 5,4l nafty/100km.Nejnižší spotřeba které jsem dosáhl na cestě z Hodonína do Opavy bez dálnice byla 3,6l, nejvyšší na cestě z Břeclavi do Opavy po dálnici 6,3l a to jsem se fakt neloudal.
No a pak je to kufr a jeho řešení. To co potřebuju ke své práci kufr spolkl jako nic a ještě zůstalo spousta místa na spaní pro velkého psa, kdybych ho měl. Spousta věcí se dá uložit do mezipodlahy, bez jakéhokoliv hluku po cestě. Jo tohle řešení je povedené a simply clever ptákoviny jsou milý bonus.
Takže co napsat jako závěr.
Nová Octavia je podle mě hodně dobré a povedené auto. Jen trochu uspěchané a nedotažené. Ve více směrech, ale všechny se za mě podepisují na nepohodě toho hlavního, a to je řidič. A proč tomu tak je? No na jednu stranu to teď už víme. Jakýsi vnitro boj ve skupině VW, která se tak trochu požírá navzájem, takže se podle mě tak trochu spěchalo. Pak taky nesmyslné utahování limitů CO2 a nutnost různých kompromisů a nových konstrukcí mororů- spolehlivosti neznámé. A ty budoucí majiteli(lko) Popeláku, nebo Popelko. Mlč a buď rád, že máš možná poslední výkřik českého rozumu a umu i když nedotaženého pro normální smrtelníky. Protože Enyaq už pro normální a normálně myslící a pracující lidi i za volanty není a nebude. To je jen plnítko emisí! I když sakra hezké!!
Takže já po třech dnech jako Popelák vzkazuju. Udělali jste dobrou- „DOBROU“ práci vážení. Ale. Ale já jako Popelák nemám víc jak 1 000 000 .- korun českých na to, abych si koupil tohle auto ve výbavě, ve které bych měl třeba- snad mě vyhovující sedadla a za DOBROU práci mi to fakt přijde docela no docela hodně v porovnání třeba se Subaru Levorq, Toyotou, Mazdou atd. atd.
Jednoznačně MOTOR 2,0TDI EVO. Po zkušenostech s předchozími jednotkami jsem upřímně řečeno nevěřil, že by se mohlo technikům vyrobit v dieslu něco tak kultivovaného, jako je tento celohliníkový nový motor. Ta kultivovanost je až neuvěřitelná a projev motoru, alespoň s DSG převodovkou je přesně takový, jaký bych si já jako uživatel tohoto vozu představoval. Dělá přesně to, co chci a tak jak chci, velký rozdíl oproti 3. generaci. Je výborně utlumený a v interiéru je na diesel až překvapivé ticho a nulové jakékoliv vibrace. Tady je odvedený obrovský kus kvalitní práce a za to patří konstruktérům pomyslný klobouk dolů. Jízda s tímhle autem je velmi příjemná a jasně čitelná. Podvozek pracuje velmi dobře na všech površích a je velmi solidně odhlučněn. I přes délku auta a přesahy se auto nijak nadměrně nehoupe a drží i na hraně velmi dobře. Příjemným bonusem je pak spotřeba paliva u této pohonné jednotky. Za celou dobu jsem jezdil s průměrnou spotřebou 5,4l nafty/100km.Nejnižší spotřeba které jsem dosáhl na cestě z Hodonína do Opavy bez dálnice byla 3,6l, nejvyšší na cestě z Břeclavi do Opavy po dálnici 6,3l a to jsem se fakt neloudal.
No a pak je to kufr a jeho řešení. To co potřebuju ke své práci kufr spolkl jako nic a ještě zůstalo spousta místa na spaní pro velkého psa, kdybych ho měl. Spousta věcí se dá uložit do mezipodlahy, bez jakéhokoliv hluku po cestě. Jo tohle řešení je povedené a simply clever ptákoviny jsou milý bonus.
Takže co napsat jako závěr.
Nová Octavia je podle mě hodně dobré a povedené auto. Jen trochu uspěchané a nedotažené. Ve více směrech, ale všechny se za mě podepisují na nepohodě toho hlavního, a to je řidič. A proč tomu tak je? No na jednu stranu to teď už víme. Jakýsi vnitro boj ve skupině VW, která se tak trochu požírá navzájem, takže se podle mě tak trochu spěchalo. Pak taky nesmyslné utahování limitů CO2 a nutnost různých kompromisů a nových konstrukcí mororů- spolehlivosti neznámé. A ty budoucí majiteli(lko) Popeláku, nebo Popelko. Mlč a buď rád, že máš možná poslední výkřik českého rozumu a umu i když nedotaženého pro normální smrtelníky. Protože Enyaq už pro normální a normálně myslící a pracující lidi i za volanty není a nebude. To je jen plnítko emisí! I když sakra hezké!!
Takže já po třech dnech jako Popelák vzkazuju. Udělali jste dobrou- „DOBROU“ práci vážení. Ale. Ale já jako Popelák nemám víc jak 1 000 000 .- korun českých na to, abych si koupil tohle auto ve výbavě, ve které bych měl třeba- snad mě vyhovující sedadla a za DOBROU práci mi to fakt přijde docela no docela hodně v porovnání třeba se Subaru Levorq, Toyotou, Mazdou atd. atd.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
tak škodovka stagnuje a ostatní - korejci ju už dobehli. Za mňa bežný človek ktorý si auto kupuje na x rokov ako smrteľník za zdanené peniaze o tomto ani neuvažuje. Niežeby to bolo zlé auto, také už dnes asi nie sú ale pomer výkon/cena je inde. Hlavne ak ide o dopravný prostriedok pre nájazd max.15-20 000km ročne. Za tú cenu si kúpim 2 iné autá ktoré splnia potrebu rovnako.
K motorom len toľko - pointa je v tom kto to bude servisovať. Ja už používam slogan že k modernému dízlu potrebuješ kúpiť aj machanika-diagnostika. Zatiaľ čo wagen sa pýši diagnostikou kde si môžeš pozrieť milion parametrov a na analýzu potrebuješ vysokú školu iné automobilky - hlavne šikmooké nič také nepotrebujú. Prečo asi. K spotrebe - takú spotrebu mi urobí už aj benzín takže kde je vlastne prínos drahšieho a komplikovaného nafťáku?
K motorom len toľko - pointa je v tom kto to bude servisovať. Ja už používam slogan že k modernému dízlu potrebuješ kúpiť aj machanika-diagnostika. Zatiaľ čo wagen sa pýši diagnostikou kde si môžeš pozrieť milion parametrov a na analýzu potrebuješ vysokú školu iné automobilky - hlavne šikmooké nič také nepotrebujú. Prečo asi. K spotrebe - takú spotrebu mi urobí už aj benzín takže kde je vlastne prínos drahšieho a komplikovaného nafťáku?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
S tým servisom súhlas..... kompletná nálož ... CR, EGR, DPF s oxy catom, 2xSCR + 2x distribúcia adblue.... pri patričnom nábehu to môže byť diagnosticko servisná výzva už pri prvej stk/ek po 4 rokoch...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
V tomhle naprosto souhlasím a ta diagnosticko-servisní výzva to bude dřív, jak po čtyřech letech. Tím jsem si jist. I s ohledem na dvě Audi ve firmě. Jedna půjde do světa, jako auto, se kterým si ani servismani- diagnostici neví rady a druhé... zatím s nájezdem 70tis. km drží s pomocí servisu.
V tom že Škodovka stagnuje- to tedy nesouhlasím Těch inovací, za poslední rok např. bylo docela dost. A zdařilých. Jde o to co a jak matka koncernu dovolí
V tom že Škodovka stagnuje- to tedy nesouhlasím Těch inovací, za poslední rok např. bylo docela dost. A zdařilých. Jde o to co a jak matka koncernu dovolí
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8132
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
pekna recenzia. Na tie blyskave cingrlatka za stazuje mnoho recenzentov. ja uz (2 roky) premyslam nad novym autom ale viem, ze dat milion za takuto stodolu je proste uplne mimo. Pekne auto to je, ale ta cenovka je fakt hroziva
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
A co říkala paní účetní na tvojí i30 v porovnání se svojí Octávií ?
Ono by se to asi ani nemělo porovnávat, protože za jednu Octu by se daly koupit skoro dvě i30 v podobné výbavě. A to je důvod proč jsem nekoupil Škodu. Uráží mě že domácí výrobce je tak drahej a také že má nebezpečný ovládání (na infotainmentu) základních věcí, ale jinak nemám výhrady.
Ono by se to asi ani nemělo porovnávat, protože za jednu Octu by se daly koupit skoro dvě i30 v podobné výbavě. A to je důvod proč jsem nekoupil Škodu. Uráží mě že domácí výrobce je tak drahej a také že má nebezpečný ovládání (na infotainmentu) základních věcí, ale jinak nemám výhrady.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
Na tenhle test jsem se dlouho těšil! A bylo na co se těšit - napsané je to skvěle !!!
Poněkud smutnější je "obsah sám". To kam nám svět aut nabral směr je k ...
Mně tedy tato generace Octavie vzhledově neoslovuje (na rozdíl od původního vzhledu generace třetí), ani interiér není dle mého vkusu, ale uznávám její prostorové a motorické kvality. Ona, teď už pověstná, nedotaženost vývoje a brutální cena to auto pro soukromé osoby zbytečně zabíjí.
Poněkud smutnější je "obsah sám". To kam nám svět aut nabral směr je k ...
Mně tedy tato generace Octavie vzhledově neoslovuje (na rozdíl od původního vzhledu generace třetí), ani interiér není dle mého vkusu, ale uznávám její prostorové a motorické kvality. Ona, teď už pověstná, nedotaženost vývoje a brutální cena to auto pro soukromé osoby zbytečně zabíjí.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
No, jak to napsat kulantně. On se ten vývoj aut i za ty tři roky co i30 mám trochu posunul. Jestli k lepšímu je otázkouPjotr1 píše: ↑27 zář 2020, 09:06 A co říkala paní účetní na tvojí i30 v porovnání se svojí Octávií ?
Ono by se to asi ani nemělo porovnávat, protože za jednu Octu by se daly koupit skoro dvě i30 v podobné výbavě. A to je důvod proč jsem nekoupil Škodu. Uráží mě že domácí výrobce je tak drahej a také že má nebezpečný ovládání (na infotainmentu) základních věcí, ale jinak nemám výhrady.
Jsem opravdu šťastný a vděčný za to, že jsem neváhal a po tehdy ještě možném - důkladném vyzkoušení, jsem do i30 hatch šel a nezaváhal. A co říkala ona dotyčná? No jde to vyjádřit lehce. Moc se jí nelíbilo, co a jak jsem o Octavii napsal, ale po chvilce přemýšlení řekla s ohledem na používání mého auta: "Ale vlastně jsi napsal pravdu. No, možná jsme udělali chybu. Ale chtěli jsme Škodovku." V Hyundai se chvilku hledala, ale druhý den už mi volala na cesty a jezdilo se jí v něm výborně. O tom svědčí i její přezdívka pro méďu, říkala mu po třech dnech mazlík. Jen barva se jí nelíbila, ale to mi žíly netrhá
Já jen prostě nedokážu pochopit uvažování dvou dospělých lidí v mém věku(asi mě zabije, je o 5 let mladší) s odrostlými dětmi, postavenými do života. A s jezevčíkem. Na dojíždění do práce 10km si koupí tohle auto a hlavně s tímhle motorem To mi prostě hlava nebere a nebere mi to ani rozum prodejce, který jim to nerozmluví. A ani by nemusel moc argumentovat. A za ty peníze No každý svého štěstí strůjcem.
Ještě jsem zapomněl na poděkování. Tímto ještě jednou MOC děkuji naší paní Ivetce a Luďanovi, za možnost se v tomhle autě povozit a docela důkladně je otestovat.
V dohledné době plánuju ještě dva testíky. První bude krátký odpolední: Tesla model S. A druhý kolegův: Subaru Levorq 1,6T - a na ten se moc a moc těším No a zítra již zde avizovaný i30 Nline 1,5TGDi s manu álem- a na ten se taky moc těším
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
Tvoja úvaha o predajcovi,ma fakt pobavila.
Tak skúsený chlap a kladie si otázku prečo predajca neodhovoril zákaznika od kúpy diesela na 5km trasy.
Prečo asi.
Sorry,ale inak super čítanie.Keď pôjdeš okolo môžeš tesnúť Elu,kým ju ešte mám.
P.S. Subaru je super,ale na Teslu sa fakt teším.
Tak skúsený chlap a kladie si otázku prečo predajca neodhovoril zákaznika od kúpy diesela na 5km trasy.
Prečo asi.
Sorry,ale inak super čítanie.Keď pôjdeš okolo môžeš tesnúť Elu,kým ju ešte mám.
P.S. Subaru je super,ale na Teslu sa fakt teším.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
Pěkná recenze a těším se na ty další! Že oktávka není levná, je negativní pro jednotlivce, co by si ji chtěl koupit, ale to, že škodovky nemusí být levné, a přesto se dobře prodávají, je jednoznačně pozitivní pro českou ekonomiku. I jako majitel Hyundaje Škodě fandím, je důležité pro nás pro všechny, aby se jí dařilo. Naštěstí jsou tu pořád ještě možnosti i pro nás, co jen tak nemůžeme vypláznout mega za auto. Doufám, že to tak zůstane. Kvalitní konkurenční prostředí svědčí všem.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
Hlavne aby sa Octavia páčila aj inde okrem CZ a SK lebo predaje v našich krajinách neuživia žiadnu automobilku.
Zatial sa zdá,že sa páči,len nech vychytajú tie pôrodné problémy,lebo sa to môže vypomstiť.
Zatial sa zdá,že sa páči,len nech vychytajú tie pôrodné problémy,lebo sa to môže vypomstiť.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
koncern stagnuje v otázke kvality a životnosti výrobku. Dizajn sa okuká, konektivita bude za dva tri roky za zenitom zato na debilných sedačkách bude majiteľ sedieť denne a stále, motor? no posledný kvalitný motor od VW bol snáď tdi s rotačným čerpadlom, potom prišla celá rada nepodarkov ktoré dobre slúžia prvé roky prvému majiteľovi, potom nech si hľadá radu kto chce kde chce.
Golf už postupne opúšťa "tron", keď sa koncern nezobudí skončí ako nissan.
Ano škoda stále ťaží z kupcov ala tá pani - stačila by jej dacia na polovicu či tretinu ceny ale ona chce škodu, ani nevie prečo, asi hlavne prestíž... kým sú takí zákazníci škoda bude OK. Večne to ale nebude.
Golf už postupne opúšťa "tron", keď sa koncern nezobudí skončí ako nissan.
Ano škoda stále ťaží z kupcov ala tá pani - stačila by jej dacia na polovicu či tretinu ceny ale ona chce škodu, ani nevie prečo, asi hlavne prestíž... kým sú takí zákazníci škoda bude OK. Večne to ale nebude.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20283
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Škoda Octavia Combi Style 2,0TDI 110kW, DSG
petzl: Děkuji za hezké a příjemné počtení.
Paní účetní si na Méďu celkem rychle zvykla A máš pravdu, vývoj ve světě aut se za 3 roky opravdu posunul, svědčí o tom i přímá zkušenost s Tucsonem - moje původní verze vs. facelift. Na druhou stranu, auto může být sebelíp vybaveno a vypadat tak, že na něm všichni oči nechají, ale když nevyhovují sedačky a za volantem se necítím dobře (proto dnes nejezdím v Nissan Qashqai ) Musím ale uznat, že kombinace tvaru, barvy a kol je povedená
Paní účetní si na Méďu celkem rychle zvykla A máš pravdu, vývoj ve světě aut se za 3 roky opravdu posunul, svědčí o tom i přímá zkušenost s Tucsonem - moje původní verze vs. facelift. Na druhou stranu, auto může být sebelíp vybaveno a vypadat tak, že na něm všichni oči nechají, ale když nevyhovují sedačky a za volantem se necítím dobře (proto dnes nejezdím v Nissan Qashqai ) Musím ale uznat, že kombinace tvaru, barvy a kol je povedená
Naposledy upravil(a) Axel.Foley dne 27 zář 2020, 11:55, celkem upraveno 1 x.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek