Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 10 říj 2020, 13:27
Další korejská výměná stráží u Chasníka, v pořadí už čtvrtý Hyundai na dvorku během 9 let, co k tomu dodat. Snad bude spokojenost jako s těmi předchozími. Před 3 lety jsem tu psal: "Něco pěkého se končí, něco pěkného se začíná...". A dnes bych se mohl opakovat.
Stříbrná liška je pohodlý, úsporný a spolehlivý pracant, ale čas a tachometr nezastavíš. Mohl jsem tu obměnu trošku pozdržet, ale asi bych tím nic nezískal: auta se stejně furt zdražují a navíc do nich cpou nesmyslné kraviny, takže pokud jsem plánoval pořídit nové auto, tak lépe dřív než později. Dobře pro nového majitele stříbrňáka, bude mít zachovalejší ojetinu
První rychlé dojmy po cca 100 km. Auto je už od syrova tiché a pružné, zvykám si na několik nových fičur, které si ale musím v klidu projít, hrát si s tím při jízdě na cestě s mi fakt nechtělo, kór, když jsem vezl vzadu dcerky Každopádně parkovací kamera bude užitečný spolupracovník, hned v salonu jsme stáhli AA a spárovali, google maps s databází mých posledních cílů se ihned načetl a fungoval
Pouze budu mít problém s tím, že v USB portu jsem měl flešku s muzikou, a pokud zapojím tlf kvůli AA, tak asi budu muset tu hudbu nacpat do mobilu. Předpokládám, že s USB hubem bude mít auto problémy. Pokud někdo máte v autě prověřený USB hub, tak dejte vědět.
Mám za sebou i noční jízdu a vím, co mi vadí: kontrolka vypnutého systému S/S svítí modře a přestože je vedle palubky, tak se mi občas stalo, že když jsem v zorném poli periferně zaznamenal modrý bod, lekl jsem se, že mám sepnuté dálkové. Buď si zvyknu nebo budu muset tu diodu nějak utlumit...
Pozitivum pro mě je, že mám na neturbo nepřímovstřik atmosféru servisní interval 30 tkm. Čili oproti zamýšlené 1.0 T-GDI mám polovinu garanček, v hrubém ekonomickém přepočtu na palivo má tím aktuální auto "náskok" cca 0,4 l/100 km.
Na hodnocení spotřeby si počkáme, prvotní nástřel se mi ale zamlouvá. První cesta od dealera z Říčan, poskakování po pátečně odpolední Praze a přejezd do vesnice u Líbeznice:
Následoval večerní přesun domů, nebyla to pěkná jízda. Pršelo, dojel jsem několik šneků a za tmy, mokra a s novým autem jsem předjížděl s respektem, takže cesta ubíhala pomaleji. Ale aspoň jsem vyzkoušel automatická dálková.
Až na to nalepím dálniční známku a najedu na své běžné trasy, tak se to asi kousek posune, ale pokud se budu pohybovat mezi 5,5 a 6, tak bude spokojenost.
Snažil jsem se motor držet ve středních otáčkách, ale ve dvou pomalých zatáčkách jsem schválně "zapomněl" trojku a musím říct, že motor se ochotně sbírá už od nějakách 1300 otáček. Samozřejmě zátah pomalý (nedupat na plyn v takových točkách!!), ale plynulý, bez vibrací či jiných pazvuků. Až to bude zajeté, tak budou možné průjezdy obcí na pětku, při jízdě lehce nad limitem i na šestku.
Vůz čeká samozřejmě pár úprav, postupně budu stav aktualizovat
Stříbrná liška je pohodlý, úsporný a spolehlivý pracant, ale čas a tachometr nezastavíš. Mohl jsem tu obměnu trošku pozdržet, ale asi bych tím nic nezískal: auta se stejně furt zdražují a navíc do nich cpou nesmyslné kraviny, takže pokud jsem plánoval pořídit nové auto, tak lépe dřív než později. Dobře pro nového majitele stříbrňáka, bude mít zachovalejší ojetinu
První rychlé dojmy po cca 100 km. Auto je už od syrova tiché a pružné, zvykám si na několik nových fičur, které si ale musím v klidu projít, hrát si s tím při jízdě na cestě s mi fakt nechtělo, kór, když jsem vezl vzadu dcerky Každopádně parkovací kamera bude užitečný spolupracovník, hned v salonu jsme stáhli AA a spárovali, google maps s databází mých posledních cílů se ihned načetl a fungoval
Pouze budu mít problém s tím, že v USB portu jsem měl flešku s muzikou, a pokud zapojím tlf kvůli AA, tak asi budu muset tu hudbu nacpat do mobilu. Předpokládám, že s USB hubem bude mít auto problémy. Pokud někdo máte v autě prověřený USB hub, tak dejte vědět.
Mám za sebou i noční jízdu a vím, co mi vadí: kontrolka vypnutého systému S/S svítí modře a přestože je vedle palubky, tak se mi občas stalo, že když jsem v zorném poli periferně zaznamenal modrý bod, lekl jsem se, že mám sepnuté dálkové. Buď si zvyknu nebo budu muset tu diodu nějak utlumit...
Pozitivum pro mě je, že mám na neturbo nepřímovstřik atmosféru servisní interval 30 tkm. Čili oproti zamýšlené 1.0 T-GDI mám polovinu garanček, v hrubém ekonomickém přepočtu na palivo má tím aktuální auto "náskok" cca 0,4 l/100 km.
Na hodnocení spotřeby si počkáme, prvotní nástřel se mi ale zamlouvá. První cesta od dealera z Říčan, poskakování po pátečně odpolední Praze a přejezd do vesnice u Líbeznice:
Následoval večerní přesun domů, nebyla to pěkná jízda. Pršelo, dojel jsem několik šneků a za tmy, mokra a s novým autem jsem předjížděl s respektem, takže cesta ubíhala pomaleji. Ale aspoň jsem vyzkoušel automatická dálková.
Až na to nalepím dálniční známku a najedu na své běžné trasy, tak se to asi kousek posune, ale pokud se budu pohybovat mezi 5,5 a 6, tak bude spokojenost.
Snažil jsem se motor držet ve středních otáčkách, ale ve dvou pomalých zatáčkách jsem schválně "zapomněl" trojku a musím říct, že motor se ochotně sbírá už od nějakách 1300 otáček. Samozřejmě zátah pomalý (nedupat na plyn v takových točkách!!), ale plynulý, bez vibrací či jiných pazvuků. Až to bude zajeté, tak budou možné průjezdy obcí na pětku, při jízdě lehce nad limitem i na šestku.
Vůz čeká samozřejmě pár úprav, postupně budu stav aktualizovat