Getz 1.4i studený start
Napsal: 14 říj 2020, 18:46
Dobrý den ve spolek. Mám problém se studeným startem u Getze 1.4i G4EE (2006)
Našel jsem o tom několik témat, dle kterých jsem usoudil, že je to u tohoto motoru dost častá závada, ale nikde nikdo nepíše řešení. Možná se tak někdo pochlubí, že má po problému, ale nenapíše čím to bylo.
Teď k problému, měl jsem problém s otáčkama u auta, kdy si auto přidávalo otáčky jak chtělo. Takže jsem přijel k přechodu, pouštím lidi a najednou otáčky přes 2000 a lidí koukají, že je chci přejet. Přijedu k baráku, že budu couvat, jak zastavím tak otáčky zas nahoru. Vypadám jak trotl co neumí s autem
Dočetl jsem se a bylo mi i řečeno, ať vyčistím regulační ventil volnoběhu. Koupil jsem tedy sprej na čištění škrtící klapky, vyčistil ventil a přitom jsem za chodu motoru nastříkal něco i do klapky. Poté jsem také odpojil baterku, aby se udělal reset řídící jednotky.
Volnoběh se uklidnil a už chodí tak jak má. Každopadně ale jeden problém přetrval!
Když nastartuji studený motor, tak otáčky vylétnou ke 2000 a postupně klesají až pod volnoběh na nějakých 500 a méně. Motor se dusí škube sebou a někdy se i zadusí. Když nastartuji podruhé, tak je vše v přádku, jak kdyby žádný problém nebyl. V letě tento problém není, pouze te'd jak je chladnějí. Nejdřív to bylo jednou za 5 startů, teď skoro každé nastartování.
Kde muže být problém? Mám vyndat klapku a vyčistit jí pořádně? Nebo volnoběžný ventil KO? Co lambda sondy?
Kolega z práce měl ten samý problém na Fabii a jemu to dělalo čidlo teploty. Našel jsem temata kde to řešili u vozů r.v. 2007 a někteří psali, že šlo o SF chybu. Někdo zase, že jím pak přidávali regulační ventil. Probém se vyskytoval i u Accentu u tohoto motoru. Nikde ale žádné řešení.
Děkuji za případné odpovědi
Našel jsem o tom několik témat, dle kterých jsem usoudil, že je to u tohoto motoru dost častá závada, ale nikde nikdo nepíše řešení. Možná se tak někdo pochlubí, že má po problému, ale nenapíše čím to bylo.
Teď k problému, měl jsem problém s otáčkama u auta, kdy si auto přidávalo otáčky jak chtělo. Takže jsem přijel k přechodu, pouštím lidi a najednou otáčky přes 2000 a lidí koukají, že je chci přejet. Přijedu k baráku, že budu couvat, jak zastavím tak otáčky zas nahoru. Vypadám jak trotl co neumí s autem
Dočetl jsem se a bylo mi i řečeno, ať vyčistím regulační ventil volnoběhu. Koupil jsem tedy sprej na čištění škrtící klapky, vyčistil ventil a přitom jsem za chodu motoru nastříkal něco i do klapky. Poté jsem také odpojil baterku, aby se udělal reset řídící jednotky.
Volnoběh se uklidnil a už chodí tak jak má. Každopadně ale jeden problém přetrval!
Když nastartuji studený motor, tak otáčky vylétnou ke 2000 a postupně klesají až pod volnoběh na nějakých 500 a méně. Motor se dusí škube sebou a někdy se i zadusí. Když nastartuji podruhé, tak je vše v přádku, jak kdyby žádný problém nebyl. V letě tento problém není, pouze te'd jak je chladnějí. Nejdřív to bylo jednou za 5 startů, teď skoro každé nastartování.
Kde muže být problém? Mám vyndat klapku a vyčistit jí pořádně? Nebo volnoběžný ventil KO? Co lambda sondy?
Kolega z práce měl ten samý problém na Fabii a jemu to dělalo čidlo teploty. Našel jsem temata kde to řešili u vozů r.v. 2007 a někteří psali, že šlo o SF chybu. Někdo zase, že jím pak přidávali regulační ventil. Probém se vyskytoval i u Accentu u tohoto motoru. Nikde ale žádné řešení.
Děkuji za případné odpovědi