i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Napsal: 29 říj 2020, 13:08
Říká se, že vše zlé je pro něco dobré. Na dnešek jsem měl jasný plán - ráno odvézt mámu na metro, doletět se Sněhurkou na počkání na přezutí a hned se zase vydat pro mámu a odvézt ji domů, abych se mohl posléze v klidu věnovat své práci. Jenže když jsem se v úterý navečer vracel z nákupu domů podařilo se mi vletět do neskutečného "příkopu". Na vydrolenou spáru jsem na tom mostě zvyklý, ale za posledních zhruba 10 dní se z toho stal regulérní příkop, který N Linovým kolům fakt nevoní. Sice jsem jel asi 30 km/hod a ještě jsem na poslední chvíli brzdil, ale stejně to byla rána, že jsem měl pocit, že jsem tam nechal přední nápravu. Takže když už jedu ráno do servisu, chce to nápravu zkontrolovat a udělat geometrii. Jenže tím se rozpadne pečlivě připravený časový plán ... . Hned na parkovišti jsem potkal šéfa prodeje, vylíčil mu můj "problém" a poprosil jsem o nějakou předváděčku, jen abych mámu mohl hodit do toho našeho zapadákova. Pan šéf situaci zhodnotil slovy "žádný problém" a vydali jsme se do jeho kanceláře. Otevřel šuplík s doklady a klíči a pečlivě hledal. A podal mi klíče právě od tohohle auta se slovy "Tohle jste ještě nezkoušel.". Musím říct, že potěšil !
Ani samotný interiér není zásadně změněn. Ano, jsou tady sedadla v kůži (kterou tedy nemusím) - jsou velmi pohodlná a pevná - jako vždy . V tomto konkrétním autě stojí z interiéru za zmínku vlastně 3 věci.
1. Ono záhadné tlačítko s kamerou, které zabralo pozici původně používanou S/S. Zapíná se jím obraz parkovací kamery na displayi MMS při dopředné jízdě. Bylo to fakt zvláštní koukat na obraz za autem ve 100 km/hod na dálnici. Moc smyslu v tom nevidím, kromě možnosti zkontrolovat tažné (nebo držák s koly na něm). Primárně se domnívám, že to je předpříprava na zobrazování obrazu kolem celého auta, až bude pro i30 k dispozici.
2. Velký tablet, tady MMS s úhlopříčkou 10,25''. Na první pohled je pro uživatele stávajícího MMS s navigací poněkud složitý a méně přehledný. Ale je to jen o zvyku, jde promíchávat zobrazování ve větší levé a menší pravé části, prostřednictvím MMS se v tomto provedení nastavuje většina systémů auta včetně těch bezpečnostních (reakce adaptivního tempomatu, hlídání mrtvého úhlu atd....). Vlastně se sem přesunulo prakticky vše z položky nastavení PP. Netuším jestli to tak je vždy nebo jestli je důvodem digitální přístrojový štít.
3. A právě digitální přístrojový štít je tou třetí novou položkou. Opět je tu mnoho různých zobrazovatelných údajů. Štít mění použitou grafiku a podbarvení podle zvoleného jízdního režimu. I tady jsou 3:
ECO: NORMAL: SPORT: A stejně jako u N Linu se stejným motorem se charakter auta mění. Rozdíly jsou pravda poněkud menší. Ale i tady platí, že ECO je defaultně nastavené po nastartování a auto je v něm jaksi "bez chuti a zápachu" - jede, ale velice neochotně a tupě, zjevně se snaží spálit minimum benzínu a i tady při sundání nohy z plynu plachtí.
NORMAL udělá z tohoto kombíku velice příjemně obyčejné auto, které reaguje na vše naprosto plynule, pokud si nezapnete grafiku toku elektřiny, tak nepoznáte kdy elektromotor pomáhá a kdy ne a tak je to správně. Elektromotor vykrývá "turbodíru" a funguje tak, aby nerušil. A stejně tak umí jemně brzdit motorem a tím rekuperovat.
Ve SPORTu se opět elektromotor přidává velmi důrazně a charakter posouvá k levelu hračka. Vydatně pomáhá při zrychlení a vydatně rekuperuje.
Kdybych měl projev této civilní verze přirovnat k testovanému N Linu, pak režim NORMAL je prakticky stejný, režim ECO je překvapivě trochu méně otupělý a režim SPORT je "méně výbušný" tak o 10%.
To vše samozřejmě ovlivňuje i sladění s vynikající převodovkou DCT, která plynulosti a jakési sametovosti projevu velice pomáhá.
Když srovnám tohoto kombíka s naší bývalou Karkulkou, tak je to pořád praktický kombík, ale pohonné ústrojí se posunulo o neskutečný kus dopředu. Samotný motor se velice povedl, je výborně odhlučněný a má dostatek síly. V kombinaci s elektromotorem má skvělý nástup síly a přitom dokáže být velice úsporný.
I tady platí značný posun v odhlučnění kabiny, zejména od podvozku. Protože jsem nechtěl auto vrátit s blátem až na střeše, byl jsem nucen obvyklé testovací úseky nepoužít (na polích kolem nich probíhá řepná kampaň - děs), ale mám i náhradní místečka . Věřím tomu, že podvozek kombíkového N Linu je stejný jako u běžných kombíků - rozdíl mezi 17'' a 18'' koly není tak velký a chování podvozku bylo prakticky identické - držení stopy i zvládání nerovností rozhodně na jedničku!
Brzdy i řízení jsou pořád stejné - řízení toho moc neřekne a brzdy mají rychlý nástup, dají se dobře dávkovat a v běžném provozu se utahat nedají.
Jaká tedy tahle nečekaná a poměrně krátká zkušenost byla? Velmi příjemná a pomohla mi dotvořit si poměrně ucelený pohled na faceliftovanou i30 PDE. Kombinace Mild Hybridu s DCT je stejně skvělá jako s iMT, to je pro mě hlavní poznatek z této krátké zkušenosti.
Mně se nicméně přeci jen víc líbí N Line zvenku (maska) i zevnitř (černý strop a famózní sedačky), takže z těch dvou naposledy testovaných kombíků nakonec asi udělám jeden - už avizovaný N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium .
P.S. Geometrie Sněhurky byla po té ráně skutečně trochu hnutá, takže její udělání a vynucené otestování tohoto kombíku měly smysl .
Nového kombíka i30 jsme tu měli už dvakrát. Rozebírat nějak detailně jeho vnější vzhled je tedy zbytečné. Musím uznat, že lakovaná maska vypadá mnohem lépe než surový plast, ale její (ne)funkčnost to bohužel nemění. Moc pěkná jsou 17'' kola.Ani samotný interiér není zásadně změněn. Ano, jsou tady sedadla v kůži (kterou tedy nemusím) - jsou velmi pohodlná a pevná - jako vždy . V tomto konkrétním autě stojí z interiéru za zmínku vlastně 3 věci.
1. Ono záhadné tlačítko s kamerou, které zabralo pozici původně používanou S/S. Zapíná se jím obraz parkovací kamery na displayi MMS při dopředné jízdě. Bylo to fakt zvláštní koukat na obraz za autem ve 100 km/hod na dálnici. Moc smyslu v tom nevidím, kromě možnosti zkontrolovat tažné (nebo držák s koly na něm). Primárně se domnívám, že to je předpříprava na zobrazování obrazu kolem celého auta, až bude pro i30 k dispozici.
2. Velký tablet, tady MMS s úhlopříčkou 10,25''. Na první pohled je pro uživatele stávajícího MMS s navigací poněkud složitý a méně přehledný. Ale je to jen o zvyku, jde promíchávat zobrazování ve větší levé a menší pravé části, prostřednictvím MMS se v tomto provedení nastavuje většina systémů auta včetně těch bezpečnostních (reakce adaptivního tempomatu, hlídání mrtvého úhlu atd....). Vlastně se sem přesunulo prakticky vše z položky nastavení PP. Netuším jestli to tak je vždy nebo jestli je důvodem digitální přístrojový štít.
3. A právě digitální přístrojový štít je tou třetí novou položkou. Opět je tu mnoho různých zobrazovatelných údajů. Štít mění použitou grafiku a podbarvení podle zvoleného jízdního režimu. I tady jsou 3:
ECO: NORMAL: SPORT: A stejně jako u N Linu se stejným motorem se charakter auta mění. Rozdíly jsou pravda poněkud menší. Ale i tady platí, že ECO je defaultně nastavené po nastartování a auto je v něm jaksi "bez chuti a zápachu" - jede, ale velice neochotně a tupě, zjevně se snaží spálit minimum benzínu a i tady při sundání nohy z plynu plachtí.
NORMAL udělá z tohoto kombíku velice příjemně obyčejné auto, které reaguje na vše naprosto plynule, pokud si nezapnete grafiku toku elektřiny, tak nepoznáte kdy elektromotor pomáhá a kdy ne a tak je to správně. Elektromotor vykrývá "turbodíru" a funguje tak, aby nerušil. A stejně tak umí jemně brzdit motorem a tím rekuperovat.
Ve SPORTu se opět elektromotor přidává velmi důrazně a charakter posouvá k levelu hračka. Vydatně pomáhá při zrychlení a vydatně rekuperuje.
Kdybych měl projev této civilní verze přirovnat k testovanému N Linu, pak režim NORMAL je prakticky stejný, režim ECO je překvapivě trochu méně otupělý a režim SPORT je "méně výbušný" tak o 10%.
To vše samozřejmě ovlivňuje i sladění s vynikající převodovkou DCT, která plynulosti a jakési sametovosti projevu velice pomáhá.
Když srovnám tohoto kombíka s naší bývalou Karkulkou, tak je to pořád praktický kombík, ale pohonné ústrojí se posunulo o neskutečný kus dopředu. Samotný motor se velice povedl, je výborně odhlučněný a má dostatek síly. V kombinaci s elektromotorem má skvělý nástup síly a přitom dokáže být velice úsporný.
I tady platí značný posun v odhlučnění kabiny, zejména od podvozku. Protože jsem nechtěl auto vrátit s blátem až na střeše, byl jsem nucen obvyklé testovací úseky nepoužít (na polích kolem nich probíhá řepná kampaň - děs), ale mám i náhradní místečka . Věřím tomu, že podvozek kombíkového N Linu je stejný jako u běžných kombíků - rozdíl mezi 17'' a 18'' koly není tak velký a chování podvozku bylo prakticky identické - držení stopy i zvládání nerovností rozhodně na jedničku!
Brzdy i řízení jsou pořád stejné - řízení toho moc neřekne a brzdy mají rychlý nástup, dají se dobře dávkovat a v běžném provozu se utahat nedají.
Jaká tedy tahle nečekaná a poměrně krátká zkušenost byla? Velmi příjemná a pomohla mi dotvořit si poměrně ucelený pohled na faceliftovanou i30 PDE. Kombinace Mild Hybridu s DCT je stejně skvělá jako s iMT, to je pro mě hlavní poznatek z této krátké zkušenosti.
Mně se nicméně přeci jen víc líbí N Line zvenku (maska) i zevnitř (černý strop a famózní sedačky), takže z těch dvou naposledy testovaných kombíků nakonec asi udělám jeden - už avizovaný N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium .
P.S. Geometrie Sněhurky byla po té ráně skutečně trochu hnutá, takže její udělání a vynucené otestování tohoto kombíku měly smysl .