Stránka 1 z 1
Hyundai i30 1.4 vs 1.5
Napsal: 09 lis 2020, 19:08
od Ktm124
Zdravím, máte někdo osobní zkušenost a porovnání motorů 1.4 před faceliftem a novou 1.5 atmosféru? Zajímalo by mě porovnání pružnosti, spotřeby atd. Který by jste doporučili? Všem děkuji za zkušenosti a rady.
Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5
Napsal: 09 lis 2020, 19:26
od Axel.Foley
Myslím, že o obou motorech tady bylo napsáno dost, stačí si pročíst jednotlivá témata a zkušenosti uživatelů.
Ad spotřeba: záleží na elementu mezi volantem a sedačkou, profilu a délce tras, četnosti výměny oleje a filtrů, pneumatikách a jejich huštění, obsahu kufru, počasí, atd., atd.
Pružnost: už z podstaty konstrukce bude oturbená 1,4 TGDi pružnější než atmosférická 1,5 DPi.
Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5
Napsal: 09 lis 2020, 19:36
od Mr. HYUNDAI
Myslím, že předmětem srovnání by měly být motory 1,4 MPi a 1,5 DPi
.
Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5
Napsal: 09 lis 2020, 19:38
od Ktm124
Ano, zapomel jsem to dopsat, jde o 1.4 MPI a 1.5 DPI, tudíž oboje atmosféry.
Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5
Napsal: 09 lis 2020, 19:47
od Axel.Foley
Oki, beru zpět.
Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5
Napsal: 09 lis 2020, 20:16
od dibarbora
Objem ničím nenahradíš, takže určite bude z tej 1,5DPi viac muziky ako z 1,4MPI....
https://youtu.be/7NN9VFCnqnk
tu porovnávali 1,6 120k v i30GD.. tá 1,5tka je skôr porovnateľná so starou 1,6kou....
Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5
Napsal: 10 lis 2020, 08:39
od Odjinud
Hlavne i30 s 1.4kou se uz mesice nevyrabi, takze by to musela byt hodne zapadla skladovka (pokud tedy chces nove auto).
Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5
Napsal: 10 lis 2020, 12:10
od Cecil67
Přesně tak...
Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5
Napsal: 11 lis 2020, 20:03
od Chasnik
1.5 DPi je úspornější a výkonnější. Pokud se ti podaří sehnat skladovku nebo předváděčku 1.4, bude levnější. Čili pokud jezdíš málo, tak se ti ta jednačtyřka může vyplatit. Pokud bude něco na skladě, tak většinou s nižší výbavou, obecně se 1.4 MPI objednávaly jako skladovky a předváděčky v levnějších provedeních.
A "zapadlá skladovka", proč ne? Mě se loni pro ségru podařilo sehnat Ceeda 1.4 MPI (JD, ještě předchozí generace), rok starého, stál na showroomu a měl najeto 9 km. Sice rok záruky fuč (tj. u KIA ještě 6 let), ale cenovka příjemná. Jezdí v tom sama, téměř bez zátěže a pro její ježdění (město + občas kratší výlety) dostatečné.
Tedy pokud budeš jezdit sám nebo ve 2, nebudeš mít pořád plný kufr a dopřávat si dlouhé přesuny dálničním tempem, tak ti 1.4 MPI může výkonnově může stačit. Já občas jezdím v manželčiném iksu (ix 20), které má taky 1.4 MPI , navíc podladěné na 66 kW, a dá se to. Prostě musím počítat s delším časem na předjíždění, ale tragédie to není.
Každopádně je potřeba se v autě, které chci, svézt, tvoje pocity a postřehy budou vždycky důležitější než nějaké info na webu, každý jezdíme jinak a proto nám vyhovují jiná auta a jiné motory.
Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5
Napsal: 12 lis 2020, 06:30
od Axel.Foley
Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5
Napsal: 22 dub 2022, 15:18
od cestovatelcasem
Také mám 1,4l MPI (G4LC) v i30 PDE combi a taky to byla poslední skladovka z 2-3/2020, těsně před lockdownem
Vyprodávaly se tehdy jak housky na krámě, musel jsem kvůli ní jet do autoriz. servisu z Plzně do Českých Budějovic, protože už jinde MPI neměli, anebo měli předraženou a jen s červenou barvou..
Ale víte, co mně po delším pátrání na Inetu zaujalo? Že ta 1,4l MPI (G4LC) se dá po střídmém chiptuningu (u známé pražské spol. nyní s provozovnou v Lahovicích) vyhnat na přesně 81kW, zatímco ta novější 1,5l atmosféra má 81kW i bez tuningu
Asi náhoda
Jinak co do spolehlivosti a životnosti se dají najít nějaké info třeba tady (ale pro ne-rusisty nutno někdy přepnout z Rus na Aj; zajímavé je, že se mně Aj verze tohohle webu nějak ztratila...snad ne kvůli tomu konfliktu na Ukr...):
https://gloria-cedric.ru/cs/vaz/dvigate ... adezhnost/
Píšou tam (resp. v původní Aj verzi tohohle článku z 4/2021 psali, viz příloha) k G4LC 1,4l MPI motoru, že výrobcem udávaná životnost je 200tis. km, pravděpodobně až 250tis. km při řádné údržbě, a že je relativně spolehlivý, i když hlučný.
"
With proper maintenance (change the oil after 10,000 km and pour a good one), more than 250,000 km go (this is proven by the operation of the i30 and CEED). By the way, it is now put on the RIO XLine"
Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5
Napsal: 22 dub 2022, 16:40
od sud
pri tychto atmosferach nic nezvycajne, otec jazdi Suzuki 1,5 s 250 000km, ale samozrejme zaklad je udrzba ako pri vsetkom