Klepání/cvakání motoru (nevím jak to nazvat)
Napsal: 09 lis 2020, 20:39
Zdravím dámy a pánové zkusím to i zde, už mi dochází síla na pátrání po zvucích a zjišťování toho všeho na googlu a jde mi z toho hlava kolem.
Najde se tu někdo, kdo zná motory 2,0 CRDi a dokázal by podle zvuku lépe definovat kde by mohl být problém? Předem prosím rádoby pasované samo-automechaniky, nepište k tomuto tématu za každou cenu názor pokud nevíte, nehledám názory typu babicova kuchyně-když to není tohle,tak je to tam to a když to není toto tak je to tadyto atd atd atd... takových názorů i ze servisů mám posbíraných X a mě se jedná spíš zda to řešit nebo nechat docvakat...
K věci-Cvaká mi něco v motoru, pravděpodobně to vychází směr od 3tího válce. nicméně při průjezdu zavřeným terénem-mezi patníky,svodidly domy se to ozývá a od kol a odráží se to, jakoby to šlo odspod motoru. To samé na místě , když jdu třeba dozadu auta, je to slyšet jakovy i odspod. Při studeném motoru to je slabší hlasitosti,čím víc je motor ohřátý tím je zvuk silnější (na videu je to v hlasitosti, která již nezesiluje). cvakavý zvuk přirovnám k relátku, samozřejmě frekvence cvakání je úměrná výši otáček, při cca 2500-3000 otáček již motor přeřve tento zvuk.
Co mám za poznatky a co je uděláno?
1) Údajně při koupi v bazaru bylo řečeno že cvaká vstřik- u 3. válce skutečně bylo u vstřiku i mokro, auto bylo v servise na výměnu rozvodů,spojky atd, přičemž byl tento vstřik demontován, zkontrolováno těsnění, údajně je lehoučce nahryzlé,ale není ve stavu kdyby netěsnil vstřik a podfukoval. Dále byly změřeny korekce vstřiků a vysokotlakého čerpadla, vše je v normě. v autě nesvítí kontrolka motoru, auto se projevem výkonu chová normálně ,,letí to jak utrhnutý kameň ´´, vetší kouřivost není žádná.
2) Klepající hydroštely , ventily atd. bohužel jak jsem chtěl tak mechanik prý radši nerozdělával vrch motoru-víko ventilů, přestože od výměny rozvodů k tomu je tak blíííízko..... nicméně jak jsem již psal auto se neprojevuje výkonově slabé ani nijak skrze kontrolku motoru. Údajně by mohlo klepání hydroštelů 3tího válce být i ucpaným mazacím kanálem k nim.
Dále byl i názor že to nemusí být hydra ale snad pružina ventilů nebo nedej bože klepání ventilů o píst. Jak dlouho to klepe nevím, nicméně myslím že v případě klepání a podpalování ventilů by se to již projevilo během 2 000 km.
3) Odřená vačka-nerozděláváno neprověřeno stejně tak šálky na vačici.
4) Ložisko ojnice na 3 válci-může mít vůli (motor jde do destrukce), ojniční čep
5) Šál/y na klice, samotná klika -mazací tlak neměřen,únik oleje žádný, problikávání mazaní ani nic podobného.
6) Natažený blok motoru.
Jak vidíte poznatků z FaceBook skupiny Hyundai Santa FE mám plno, poznatků z Ytube k identifikaci zvuku taky. nicméně vše jsem taky ověřoval i skrze servisáka mého, dále pak pře generálkovnu motorů-AVIA,ZETOR,DAEWOO,KIA kde shodou okolností dělali i tento motor. Právě po telefonu + zasláním videa se zvukem závady mi byly řečeny typy závady 4-6, přičemž na hlavě údajně ty závady jsou malá pravděpodobnost a tipuje to spíše na kliku. nicméně mi nejde do hlavy že by cvakání a destrukce motoru trvala tak dlouho a za tu dobu by se již klika neprotočila nebo nepraskla nebo bych neměl díru v bloku motoru.
další poznatek-Auto bylo servisováno do 75 000 km v autorizovaném servise Hyundai (doloženo serviskou), poté asi taky. Olej byl měněn pravidelně-Castrol Magnatec 10W40 A3/B4 (dle štítku asi stabilně). Po mojí koupi byl olej vyměněn za Liqui moly 10W40 A3/B4 což předepisuje i výrobce dle normy ACEA B4-nebo vyšší. motor má najeto cca 196 000 Km koupeno při cca 193 900Km.
Jedná se o vozidlo: HYUNDAI SANTA FE SM 2,0 CRDi; D4EA ; 92KW ; 4X4; VGT; 2004
Najde se tu prosím někdo s dobrýma znalostma a ušima?Vypadá to na generálku motoru,ale nevím zda do toho jít na pas blink,protože cena může být od 20 až po 100 tisíc a to se asi nevyplatí ty vrchní hranice a třeba mi tu někdo řekne že to skutečně je jen GO hlavy za 20. Přidávám odkaz na YTube video, prosím nevšímat si toho šelestu rušivého, teklo servo, tak pravděpodobně to bude slyšet že šlo zrovna na prázno, jedná se o zvuk klepání/cvakání. Předem děkuji za ODBORNĚJŠÍ či přesnější lokalizaci závady a ne typu babica tamto a když ne to, tak tamto a když......
Odkaz na Ytube: https://www.youtube.com/watch?v=v5-qgzd3s1c
Najde se tu někdo, kdo zná motory 2,0 CRDi a dokázal by podle zvuku lépe definovat kde by mohl být problém? Předem prosím rádoby pasované samo-automechaniky, nepište k tomuto tématu za každou cenu názor pokud nevíte, nehledám názory typu babicova kuchyně-když to není tohle,tak je to tam to a když to není toto tak je to tadyto atd atd atd... takových názorů i ze servisů mám posbíraných X a mě se jedná spíš zda to řešit nebo nechat docvakat...
K věci-Cvaká mi něco v motoru, pravděpodobně to vychází směr od 3tího válce. nicméně při průjezdu zavřeným terénem-mezi patníky,svodidly domy se to ozývá a od kol a odráží se to, jakoby to šlo odspod motoru. To samé na místě , když jdu třeba dozadu auta, je to slyšet jakovy i odspod. Při studeném motoru to je slabší hlasitosti,čím víc je motor ohřátý tím je zvuk silnější (na videu je to v hlasitosti, která již nezesiluje). cvakavý zvuk přirovnám k relátku, samozřejmě frekvence cvakání je úměrná výši otáček, při cca 2500-3000 otáček již motor přeřve tento zvuk.
Co mám za poznatky a co je uděláno?
1) Údajně při koupi v bazaru bylo řečeno že cvaká vstřik- u 3. válce skutečně bylo u vstřiku i mokro, auto bylo v servise na výměnu rozvodů,spojky atd, přičemž byl tento vstřik demontován, zkontrolováno těsnění, údajně je lehoučce nahryzlé,ale není ve stavu kdyby netěsnil vstřik a podfukoval. Dále byly změřeny korekce vstřiků a vysokotlakého čerpadla, vše je v normě. v autě nesvítí kontrolka motoru, auto se projevem výkonu chová normálně ,,letí to jak utrhnutý kameň ´´, vetší kouřivost není žádná.
2) Klepající hydroštely , ventily atd. bohužel jak jsem chtěl tak mechanik prý radši nerozdělával vrch motoru-víko ventilů, přestože od výměny rozvodů k tomu je tak blíííízko..... nicméně jak jsem již psal auto se neprojevuje výkonově slabé ani nijak skrze kontrolku motoru. Údajně by mohlo klepání hydroštelů 3tího válce být i ucpaným mazacím kanálem k nim.
Dále byl i názor že to nemusí být hydra ale snad pružina ventilů nebo nedej bože klepání ventilů o píst. Jak dlouho to klepe nevím, nicméně myslím že v případě klepání a podpalování ventilů by se to již projevilo během 2 000 km.
3) Odřená vačka-nerozděláváno neprověřeno stejně tak šálky na vačici.
4) Ložisko ojnice na 3 válci-může mít vůli (motor jde do destrukce), ojniční čep
5) Šál/y na klice, samotná klika -mazací tlak neměřen,únik oleje žádný, problikávání mazaní ani nic podobného.
6) Natažený blok motoru.
Jak vidíte poznatků z FaceBook skupiny Hyundai Santa FE mám plno, poznatků z Ytube k identifikaci zvuku taky. nicméně vše jsem taky ověřoval i skrze servisáka mého, dále pak pře generálkovnu motorů-AVIA,ZETOR,DAEWOO,KIA kde shodou okolností dělali i tento motor. Právě po telefonu + zasláním videa se zvukem závady mi byly řečeny typy závady 4-6, přičemž na hlavě údajně ty závady jsou malá pravděpodobnost a tipuje to spíše na kliku. nicméně mi nejde do hlavy že by cvakání a destrukce motoru trvala tak dlouho a za tu dobu by se již klika neprotočila nebo nepraskla nebo bych neměl díru v bloku motoru.
další poznatek-Auto bylo servisováno do 75 000 km v autorizovaném servise Hyundai (doloženo serviskou), poté asi taky. Olej byl měněn pravidelně-Castrol Magnatec 10W40 A3/B4 (dle štítku asi stabilně). Po mojí koupi byl olej vyměněn za Liqui moly 10W40 A3/B4 což předepisuje i výrobce dle normy ACEA B4-nebo vyšší. motor má najeto cca 196 000 Km koupeno při cca 193 900Km.
Jedná se o vozidlo: HYUNDAI SANTA FE SM 2,0 CRDi; D4EA ; 92KW ; 4X4; VGT; 2004
Najde se tu prosím někdo s dobrýma znalostma a ušima?Vypadá to na generálku motoru,ale nevím zda do toho jít na pas blink,protože cena může být od 20 až po 100 tisíc a to se asi nevyplatí ty vrchní hranice a třeba mi tu někdo řekne že to skutečně je jen GO hlavy za 20. Přidávám odkaz na YTube video, prosím nevšímat si toho šelestu rušivého, teklo servo, tak pravděpodobně to bude slyšet že šlo zrovna na prázno, jedná se o zvuk klepání/cvakání. Předem děkuji za ODBORNĚJŠÍ či přesnější lokalizaci závady a ne typu babica tamto a když ne to, tak tamto a když......
Odkaz na Ytube: https://www.youtube.com/watch?v=v5-qgzd3s1c