Stránka 1 z 1

i30 FL 1.5 T-GDI MH - maximální hmotnost přívěsu

Napsal: 16 lis 2020, 22:12
od vita12
Ahoj všem,
mohl bych poprosit ty co vlastní novou i30 po FL 1.5 T-GDI Mildhybrid s tažným zařízením v CZ, jakou mají v TP uvedenu maximální hmotnost přívěsu?
Jedná se mi o to, že dle katalogu v CZ by to mělo být 500kg pro nebržděný přívěs a 1410kg pro přívěs bržděný, přitom před FL to bylo 600/1410kg u motoru 1.4 T-GDI. Navíc jsem zjistil, že na slovenských a německých stránkách Hyundai je v katalogu pro 1.5 T-GDI uvedeno pro nebržděný přívěs 600kg, proto přemýšlím jestli není v CZ katalogu jen chyba.

Proč to zjišťuji? Zvažuji koupi, ale potřebuji občas tahat nebržděný vlek zrovna těch 600kg.

Předem moc děkuji všem, kteří tomuto tématu věnují svůj čas a mrknou do TP.

Víťa

Re: i30 FL 1.5 T-GDI MH - maximální hmotnost přívěsu

Napsal: 18 lis 2020, 13:43
od vita12
Ahoj všem, jen upřesním, že je jedno jaká karosářská varianta a mělo by to být ve velkým TP zapsáno i bez tažného.

Najde se jeden ochotný se mi mrknout? Díky Víťa

Re: i30 FL 1.5 T-GDI MH - maximální hmotnost přívěsu

Napsal: 18 lis 2020, 19:06
od Chasnik
Zkus napsat SZ těm, co mají 1.5 MH, moc jich podle mě není. Z hlavy mě tuším napadá polarka27.

Re: i30 FL 1.5 T-GDI MH - maximální hmotnost přívěsu

Napsal: 20 lis 2020, 01:00
od vita12
Ahoj, moc díky. Mezitím jsem kontaktoval Hyundai Infocentrum a dostal jsem odpověď, že je v katalogu opravdu chyba. Kdyby to někdo potřeboval, tak skutečnost je 600kg nebržděný a 1410kg bržděný vlek.

Re: i30 FL 1.5 T-GDI MH - maximální hmotnost přívěsu

Napsal: 20 lis 2020, 07:17
od Mexican
ak potrebujes tahat nieco " obcas" tak si zo 100kg fakt netreba robit vrasky. Cajti ta nezvazia. A autu to nijak neuskodi. Staval som barak a casto mi tam hodili vyrazne viac. Maximom bola tona na prives s nosnostou 590kg.

Re: i30 FL 1.5 T-GDI MH - maximální hmotnost přívěsu

Napsal: 20 lis 2020, 08:12
od dibarbora
Pokiaľ nevezieš cement alebo niečo iné vrecované... ;-) .

Re: i30 FL 1.5 T-GDI MH - maximální hmotnost přívěsu

Napsal: 20 lis 2020, 08:54
od vita12
Nejde o skutečnou váhu vleku, pro auto to problém není. Jde o techničákové hodnoty (jsou zapsány i malým TP), k tomu tě nepotřebují vážit nebo počítat pytle.
I když je vlek prázdný a má celkovou hmotnost 600kg, tak jej nemůžeš táhnout za autem s maximem 500kg v TP. U nás je to na flastr a body, v zahraničí Tě odstaví.
Pozor na to, zvlášť starší nebržděné vozíky mývaly celkovou 750kg (nad 750kg už musí mít brzdu), ale dnes abys pohledal auto, který může 750kg nebržděnku tahat a je úplně jedno, že bržděný vlek může do 1400kg nebo že je vozík prázdný.

Re: i30 FL 1.5 T-GDI MH - maximální hmotnost přívěsu

Napsal: 20 lis 2020, 09:14
od vita12
Ahoj, díky za potvrzení.

Re: i30 FL 1.5 T-GDI MH - maximální hmotnost přívěsu

Napsal: 20 lis 2020, 09:23
od dibarbora
vita12 píše: 20 lis 2020, 08:54 Nejde o skutečnou váhu vleku, pro auto to problém není. Jde o techničákové hodnoty (jsou zapsány i malým TP), k tomu tě nepotřebují vážit nebo počítat pytle.
I když je vlek prázdný a má celkovou hmotnost 600kg, tak jej nemůžeš táhnout za autem s maximem 500kg v TP. U nás je to na flastr a body, v zahraničí Tě odstaví.
Pozor na to, zvlášť starší nebržděné vozíky mývaly celkovou 750kg (nad 750kg už musí mít brzdu), ale dnes abys pohledal auto, který může 750kg nebržděnku tahat a je úplně jedno, že bržděný vlek může do 1400kg nebo že je vozík prázdný.
Dovolím s tebou nesúhlasiť.... po harmonizácii predpisov EU je vždy riešená okamžitá hmotnosť prípojného vozidla. Takže môžeš pokojne ťahať aj papierovo ťažší príves, len ho nemôžeš naložiť na max nosnosť... citujem:
"Vzhľadom na bezpečnosť premávky za motorové (ťažné) vozidlo môže byť zapojené prípojné vozidlo príslušnej kategórie, ktorého okamžitá hmotnosť (súčet prevádzkovej hmotnosti a hmotnosti nákladu, príp. pomocných zariadení) neprevyšuje najväčšiu prípustnú hmotnosť prípojného vozidla uvedenú v osvedčení o evidencii motorového (ťažného) vozidla a ktorého okamžitá hmotnosť v bode spojenia neprevyšuje najväčšiu prípustnú hmotnosť v bode spojenia uvedenú v osvedčení o evidencii motorového (ťažného) vozidla. Najväčšia prípustná celková hmotnosť prípojného vozidla ako aj najväčšia prípustná hmotnosť v bode spojenia uvedená v osvedčení o evidencii prípojného vozidla môže byť pritom vyššia, ako je uvedené v osvedčení o evidencii motorového (ťažného) vozidla."
zdroj:
http://www.agados.sk/infobox/potvrdenie

v CZ je to to isté:

https://www.auto.cz/tazeni-privesu-co-z ... ost-134358

Re: i30 FL 1.5 T-GDI MH - maximální hmotnost přívěsu

Napsal: 20 lis 2020, 10:22
od Chasnik
dibarbora: tak tomu konečně dali logiku, před pár lety to bylo jinak a pěkně složité: u nebržďáků se posuzovala aktuální hmotnost a u bržděných celková možná, řešili jsme to před lety v půjčovně přívěsů.

Re: i30 FL 1.5 T-GDI MH - maximální hmotnost přívěsu

Napsal: 20 lis 2020, 12:49
od dibarbora
V tomto smere dala EU do poriadku viac vecí nie len hmotnosti. S vodičským oprávnením je to teraz celkom logické a rozumné. Neprekročíš celkovú hmotnosť súpravy 3500kg.. stačí Ti B-čko bez ohľadu na použitý príves. Do 4250kg celkovo Ti stačí B-čko prinajhoršom harmonizovaný kód "96" (teda doškolenie). Až nakoniec je treba riešiť BE.. vodičák na vlečku.

viď nižšie..

https://www.taznezariadenia.sk/content/ ... esny-vozik