Stránka 1 z 5
i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 27 lis 2020, 18:44
od Mr. HYUNDAI
Člověk míní a život mění
. Na konci září jsem předpovídal, že letos už se víkendový test s vícečlenným osazenstvem konat nebude. A povedlo se
.
Po testech různých provedení kombi i30 PDE tu tentokrát máme o třídu menší auto – novou i20 BC3 s tříválcovým motorem o objemu jednoho litru, dopovaný turbem s výkonem rovných 100 koní. Jedná se tedy o verzi bez elektromotoru a s obyčejnou spojkou spolupracující s manuální převodovkou. Výbava Style je vlastně nejvyšší výbavový stupeň (Premium figuruje v ceníku jako paket) a tomu odpovídá i cena testovaného vozu přesahující Kč 460.000,--. To by na úvod stačilo, hurá na obhlídku!
- 1.JPG (107.37 KiB) Zobrazeno 2240 x
- 2.JPG (130.72 KiB) Zobrazeno 2240 x
- 3.JPG (122.4 KiB) Zobrazeno 2240 x
Je jasně patrné, že nová i20 vznikala úplně od začátku, pracuje s některými typickými designovými prvky (např. přední maskou nebo propojením zadních svítilen), přitom je i v rámci modelové řady značky
zcela svébytným a jasně rozpoznatelným modelem. V segmentu B moc prostoru pro nějaká zásadně převratná pojetí není, stále se pohybujeme v rámci dvouprostorových řešení karoserie s pěti dveřmi.
Troufám si tvrdit, že základní tvar je velice povedený a umožňuje poměrně snadno pracovat s různými úrovněmi vnější výbavy a kol bez toho, že by hrozilo, aby nějaké provedení vypadalo lacině.
Designéři též pracovali na detailech. Mně se moc líbí modelové označení ukryté, stejně jako u menší i10, v zadních světlech,
- 5.JPG (69.82 KiB) Zobrazeno 2240 x
ukrytí víčka nádrže na levém zadním blatníku do tvaru zadních svítilen a velice zajímavě jsou tvarovaná vnější zrcátka
- 4.JPG (111.3 KiB) Zobrazeno 2240 x
.
Za sebe si rozhodně umím představit jednoduchou charakteristiku vnějšího vzhledu pouhým konstatováním – je to hezký auto. I v bílé barvě. Ta černá střecha je moc hezký detail
.
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 27 lis 2020, 18:52
od Mr. HYUNDAI
Exteriér jsme si lehce prošli (konec konců jedna fotka vydá za stovky slov), je na čase otevřít dveře a podívat se dovnitř. I tady byla avizována přímo radikální změna. Odehrála se?
Ano, odehrála
. Z modelu GB nám zůstala jen filozofie základního uspořádání ovládacích prvků. Samozřejmě první co v interiéru upoutá je poněkud neobvykle tvarovaný volant, resp. jeho ramena. Na prvních fotkách jsem si nebyl moc jistý tímto pojetím, ale při fyzickém seznámení mi to přišlo vlastně úplně normální. A uspořádání tlačítek na něm je úplně stejné jako v jiných modelech značky, takže si není nutno na nic nového zvykat.
- 7.JPG (98.26 KiB) Zobrazeno 2239 x
Zajímavě je pojata samotná přístrojová deska, podélné žebrování ji ozvlášťnuje a zároveň se v něm moc pěkně schovávají výdechy ventilace. V tomto konkrétním voze je interiér dvoubarevný – v kombinaci černé a šedé. Je to tak zvláštní odstín, že občas působí bíle, občas béžově (jak je to možné netuším).
- 8.JPG (115.09 KiB) Zobrazeno 2239 x
- 10.JPG (99.65 KiB) Zobrazeno 2239 x
Jediné co mě na základním tvaru palubní desky zarazilo je zvláštní prolis téměř u předního skla, kde se obávám problémů s usazováním prachu a poměrně obtížného uklízení
.
- 11.JPG (92.28 KiB) Zobrazeno 2239 x
I středová konzola je řešena tradičně a přestože ovladače automatické klimatizace vypadají poněkud netradičně, funkční jsou skvěle
. V sadě tlačítek za řadící pákou je např. vyhřívání předních sedadel (ovšem vyhřívání volantu je vlevo pod volantem
, spolu s vypínáním S/S), přepínání jízdních módů, zapínání zadní kamery při dopředné jízdě atp…
Naopak na vrcholu trůní plnotučná 10,25‘‘ obrazovka navigace. Grafika je velice slušná, celý systém je stejný jako u dříve zkoušené i30 kombi. Tady jsem si s nastavením mohl hrát trochu víc a kromě BlueLinku, nemá smysl ho kvůli testu „rozcházet“, funguje zcela bez připomínek. A i zde se jeho prostřednictvím nastavují všechny systémy auta – ať už všemožné asistenty, úroveň jasu ambientního osvětlení interiéru nebo grafika digitálního přístrojového štítu.
- 9.JPG (99.88 KiB) Zobrazeno 2239 x
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 27 lis 2020, 18:58
od Mr. HYUNDAI
Na palubní desku navazují velice zajímavě pojaté dveřní výplně, opět jim nechybí žebrování, moc se mi líbí ztvárnění vnitřní kliky, a to jak tvarem, tak barevným provedením.
- 12.JPG (115.5 KiB) Zobrazeno 2240 x
Vepředu je místa rozhodně dostatek, přední sedadla jsou dostatečně rozměrná a mají velmi dobré tvarování a příjemnou tuhost. Zcela pohodlnou pozici jsem si našel prakticky hned.
- 26.jpg (85.29 KiB) Zobrazeno 2240 x
Středová loketní opěrka je přesně tam, kde jí potřebuji.
Ta je mimochodem zezadu vybavena napájením v podobě USB konektoru.
- 13.JPG (71.26 KiB) Zobrazeno 2240 x
A s ohledem na vnější rozměry a segment trhu je vzadu překvapivě hodně místa na nohy – přední sedadlo je nastaveno pro mě.
- 14.JPG (100.64 KiB) Zobrazeno 2240 x
Na výšku už to s takovou rezervou není, ale vejdu se a středně dlouhou trasu bych zvládl zcela v pohodě
.
V rámci prostoru pro posádku ještě jeden detail – vnitřní osvětlení je velice pěkné, obsahuje i tlačítko nouzového volání SOS. Ale zase jen žárovky
.
- 15.JPG (99.19 KiB) Zobrazeno 2240 x
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 27 lis 2020, 19:00
od Mr. HYUNDAI
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 27 lis 2020, 19:03
od Mr. HYUNDAI
A postoupili jsme do kufru. Samozřejmě to není bezedná jeskyně, ale svým objemem odpovídá segmentu do něhož i20 míří, má pravidelný tvar a u jeho řešení někdo skutečně myslel!!!
Podlaha zavazadelníku má nastavitelnou výšku (objem vs. rovná plocha), to ve světě aut není nic převratného, u
s tím občas ale bojují
.
- 16.JPG (71.82 KiB) Zobrazeno 2241 x
- 17.JPG (73.32 KiB) Zobrazeno 2241 x
Ale tady se myslelo i na plato. Můžete ho samozřejmě úplně vyndat, ale pokud jen vezete něco vyššího a přitom nepotřebujete sklápět zadní opěradla, tak plato lze zasunout za opěradlo.
- 18.JPG (92.66 KiB) Zobrazeno 2241 x
- 19.JPG (88.17 KiB) Zobrazeno 2241 x
A to ve vodících kolejničkách.
- 20.JPG (101.35 KiB) Zobrazeno 2241 x
Kufr vyřešený na jedničku s hvězdičkou dvakrát podtrženou
!
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 27 lis 2020, 19:05
od Mr. HYUNDAI
A zde naše statická prohlídka končí. Dala by se nějak stručně shrnout? Samozřejmě dala – i20 BC3 je pěkné auto, na němž je vidět, že u jeho konstrukce někdo myslel.
Jak s tímhle hezkým a promyšleným autem dokáže hýbat tento motor
- 25.JPG (120.55 KiB) Zobrazeno 2241 x
a jak jezdí na těchto hezkých 16'' kolech
- 6.JPG (52.28 KiB) Zobrazeno 2241 x
to pořádně zjistíme zítra, kdy se nás opět několik potká.
Věřím, že o postřehy z tohoto zkoušení se posléze nepodělím jen já
.
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 27 lis 2020, 19:31
od Kamílek
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 27 lis 2020, 19:42
od motorol
Recenze pěkná, ale proč je špatně žárovka v osvětlení interiéru? Ono když spolujezdec hledá něco za jízdy a rozsvítí si v noci, tak s žárovkou vidí řidič ještě i na cestu a on má šanci pomoci světla něco najít. Pokud se tam narve LED, tak je dost nutné zastavit na takovouto kratochvili.
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 27 lis 2020, 19:50
od kyrmon
Mr. : Krásná práce!
motorol: já si třeba dal LEDky do interiéru a vůbec mě neruší.. občas se mi i stane, že něco za jízdy hledám, a pak zapomenu lampičku zhasnout a uvědomím si to až o pár km dál. Asi bude záležet na tom, co si tam kdo nacpe..
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 27 lis 2020, 19:50
od Mr. HYUNDAI
Já mám LEDky všude - v i30 dodané, v Tucsonu z výroby! Takže v 21. století je žárovka, za mě, drobet ostudná
.
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 27 lis 2020, 21:51
od Chasnik
Recenze jako od profíka z automagazínu
Auta z tohoto segmentu moc nesleduji, ale tohle je fakt pěkné auto, zvenku i zevnitř. Akorát ten digitální štít mi nesedí, ale v roce 2020 by mě u nového auta překvapit neměl, uznávám
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 27 lis 2020, 21:55
od Axel.Foley
Hezké autíčko, pěkné detaily (žebrování dveří, žebrování přístrojovky, uložení plata v kufru, detail v zadních světlech).
Zítra si to, kluci, užijte.
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 27 lis 2020, 21:59
od Mr. HYUNDAI
V reálu je čitelnost, ostrost i zastínění naprosto super, tady zkresluje foťák
.
Pro řidiče i30 je větší problém vzájemné prohození rychloměru a otáčkoměru
.
Budeme Tě zítra Axeli v týmu postrádat. Ale nedá se nic dělat
. Tak příště u NX4
.
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 28 lis 2020, 06:36
od Minko
moc krásna, akurát všimol som si dobre že v strope už nemá priehradku na okuliare?
Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style
Napsal: 28 lis 2020, 10:37
od Miroslav 62
Sedel som v tom aute pred troma týždňami chvíločku keď som bol na garančke v žiline a tiež som tú priehradku hladal. Čo som si všimol že ten lavý ofuk na okná na palubovke je osadený lepšie ako na mojom lebo mne sa zdá že sa mi vodičove okno viac rosilo ako spolujazdcove v určitých situáciach preto lebo je inak osadený kvôli prístrojovke.