Vypínání turba - pokles výkonu
Napsal: 04 pro 2020, 15:07
Zdravím všechny,
jsem majitelem nového Hyundai Tucson 1.6 TGDI, r.v. 2019 4*4. Jezdím celkem svižně trasy po 40km především mimo město, řadím nad 3 tis a pod 2 tis nejdu. Zajížděl jsem opravdu poctivě. Protáhnu to občas 2-5 kvalt na 5tis ot. Motor parádní pružný - fakt to od 1500ot tahá jako kůň. Mám najeto 10 tis km a mám následující problém. V létě asi při 7tis km, se mi objevil při jízdě do kopce pokles výkonu - jako když vypne turbo. Měl jsem 1.9 TDI, tam to byl klasický nouzák. Žádná kontrolka neblikla, nesvítí a po každodenně opakované týdenním jízdě na 5 nebo 6 kvalt 100km/h po přidání plynu auto pocukává i po rovině. Když to bylo studené, motor do zahřátí celkem hlučný - jak dýzl. Byl jsem v autorizovaném servisu, ale ten den to zrovna nezlobilo, ať jsem dělal cokoli. Diagnostika neukázala žádnou chybu. Prý špatný benzin. Tak beru jen Vervu a přidávám VIF...chvíli to vypadalo, že to nezlobí. Teď jedu v týdnu delší trasu v noci v mrazu a když vyjíždím z obce do táhlého kopce zase se to zakuckává na 4,5,6 kvalt na rovině to nejede víc než 120km/h. Když jsem přidal plyn až na podlahu, jak to pocukává tak se ozvalo z motoru divné kovové zapraskání/zacvakání. Jinak ale motor po startu běhá normálně - trvale nic nerachotí (občas zakolísá volnoběh). Jsem z toho zoufalý/proto jsem si nové auto nekupoval, nemám to jak prokázat, ale náhodně to prostě netáhne a motor pocukává. Mám jít na 1. garančku, ale nechci dopadnout jako posledně ( kdy ani po 30 minutách jízdy se nic zvláštního nestalo, jen to subjektivně míň jede a netáhne v celém spektru otáček/především ve spodních po přidání plynu).
Jestli máte nějaké doporučení nebo typ jak to prokázat budu rád.
napadá mě vada svíčky/váha vzduchu/turbo/motorky časování - kde to bude nejlépe na diagnostice vidět ? Tím, že vypíšou chybové kódy nic nenajdou.
Díky.
jsem majitelem nového Hyundai Tucson 1.6 TGDI, r.v. 2019 4*4. Jezdím celkem svižně trasy po 40km především mimo město, řadím nad 3 tis a pod 2 tis nejdu. Zajížděl jsem opravdu poctivě. Protáhnu to občas 2-5 kvalt na 5tis ot. Motor parádní pružný - fakt to od 1500ot tahá jako kůň. Mám najeto 10 tis km a mám následující problém. V létě asi při 7tis km, se mi objevil při jízdě do kopce pokles výkonu - jako když vypne turbo. Měl jsem 1.9 TDI, tam to byl klasický nouzák. Žádná kontrolka neblikla, nesvítí a po každodenně opakované týdenním jízdě na 5 nebo 6 kvalt 100km/h po přidání plynu auto pocukává i po rovině. Když to bylo studené, motor do zahřátí celkem hlučný - jak dýzl. Byl jsem v autorizovaném servisu, ale ten den to zrovna nezlobilo, ať jsem dělal cokoli. Diagnostika neukázala žádnou chybu. Prý špatný benzin. Tak beru jen Vervu a přidávám VIF...chvíli to vypadalo, že to nezlobí. Teď jedu v týdnu delší trasu v noci v mrazu a když vyjíždím z obce do táhlého kopce zase se to zakuckává na 4,5,6 kvalt na rovině to nejede víc než 120km/h. Když jsem přidal plyn až na podlahu, jak to pocukává tak se ozvalo z motoru divné kovové zapraskání/zacvakání. Jinak ale motor po startu běhá normálně - trvale nic nerachotí (občas zakolísá volnoběh). Jsem z toho zoufalý/proto jsem si nové auto nekupoval, nemám to jak prokázat, ale náhodně to prostě netáhne a motor pocukává. Mám jít na 1. garančku, ale nechci dopadnout jako posledně ( kdy ani po 30 minutách jízdy se nic zvláštního nestalo, jen to subjektivně míň jede a netáhne v celém spektru otáček/především ve spodních po přidání plynu).
Jestli máte nějaké doporučení nebo typ jak to prokázat budu rád.
napadá mě vada svíčky/váha vzduchu/turbo/motorky časování - kde to bude nejlépe na diagnostice vidět ? Tím, že vypíšou chybové kódy nic nenajdou.
Díky.