Stránka 1 z 1
Cukání spojky
Napsal: 30 pro 2020, 14:01
od Vítězslav
Cukání spojky u Hyundai je asi časté. Mám najeto 800 km_ je tedy nové a spojka cuká. Není dost dobře možné aby byl na víně setrvačník a asi to nebude ani přítlačný talíř. Výměna by pomohla v případě jiného složení obložení spojky. Jenže kde ho vzít? V servise H vám dají jen špatný originál. Nechám si potvrdit závadu a počkám až to bude neúnosné. Pokud máte po záruce dejte tam neoriginální díl. Tedy pokud je vpořádku ostatní. Octavii jse prodával s 310000s původní spojkou, jezdila i tisíce km v Alpách.
Re: Cukání spojky
Napsal: 30 pro 2020, 14:33
od dibarbora
Hyundai nemá všeobecne vyladené rozbehové adaptácie RJ motora + pomerne rýchla jednotka z toho vyplývajú vyššie nároky na obsluhu. Určite za to spojka nemôže, chce to len cibriť šoférske zručnosti..
Re: Cukání spojky
Napsal: 30 pro 2020, 15:49
od Sanchez
Ale nekecaj.
KIA CEED 1,6 gdi - cukanie za studena, hroza
KIA RIO 1,25 mpi - cukanie za studena, uplne tragedia, asi najhorsie
HYUNDAI i30 HB 1,0 tgdi - cukanie za studena, katastrofa
HYUNDAI i30 FB 1,6 crdi - absolutne nic
Bude to v benzinoch
Re: Cukání spojky
Napsal: 30 pro 2020, 17:45
od dibarbora
Ja mám 1,4TGdi.... chcelo to chvíľu "ošahať" spojku a nie je problém..... a hlavne na studenom motore nestáť ako lopate.....
Holt ste chlapci zabudli a niektorí možno ani nezažili také zázraky ako škoda 105/120 s pôvodnou pružinovou spojkou..
.
A treba si priznať, že aj šoférovanie je potrebné zdokonaľovať....
Re: Cukání spojky
Napsal: 30 pro 2020, 18:42
od ozzy56
já pamatuju nejen S 120, ale i staré oktávky a tudory,
, když to srovnám, tak dnešní talířové pružiny v přítlačáku jsou bezesporu lepší, ale problém u všech značek je, že dnešní spojky jsou poddimenzované, tomu kdo dělal na dílně nemusím nic vysvětlovat, když rozeberu dnes spojku, lamela je jak nová, ale přítlačák je vyhřátý, prostě KO a spojka klouže, nebo stačí abys dal chip a spojka točivý moment nepřenese, a to se výkon a točák zvedne o pár procent..., jinak když ti přijede mladá holka s cukající spojkou, řekneš si má levou nohu kopyto, ale co když přijede chlap, co jezdí 40 let ??
Re: Cukání spojky
Napsal: 30 pro 2020, 18:58
od dibarbora
Nerobím si ilúzie o predimenzovanosti spojky na modernom aute... ale hlavná príčina je niekde inde... väčšinou nadmieru rýchla(ťažká) jednotka v kombinácii s maloobjemovým turbomotorom. Motor tesne nad voľnobehom má mizerný krútiaci moment,
tomu nepomáha ani nejakou extra dobrou rozbehovou adaptáciou, takže zvlášť v kopci je potrebné na to s citom. A to sme zase pri zručnostiach, to že má niekto vodičák 30 rokov, ešte neznamená, že má(získal) cit k technike.
Aj pri mojom aute sa mi občas stane, že pri náročnom manévri sa spojka ozve aj "voňavým efektom"... stačí parkovanie v kopci alebo vychádzanie na obrubník. Ak niekomu spojka smrdí po každom pohnutí v križovatke, tak ju holt dá do "smútku" rýchlo....
Re: Cukání spojky
Napsal: 30 pro 2020, 19:13
od dibarbora
ozzy56 píše: ↑30 pro 2020, 18:42
já pamatuju nejen S 120, ale i staré oktávky a tudory,
, když to srovnám, tak dnešní talířové pružiny v přítlačáku jsou bezesporu lepší, ale problém u všech značek je, že dnešní spojky jsou poddimenzované, tomu kdo dělal na dílně nemusím nic vysvětlovat, když rozeberu dnes spojku, lamela je jak nová, ale přítlačák je vyhřátý, prostě KO a spojka klouže, nebo stačí abys dal chip a spojka točivý moment nepřenese, a to se výkon a točák zvedne o pár procent..., jinak když ti přijede mladá holka s cukající spojkou, řekneš si má levou nohu kopyto, ale co když přijede chlap, co jezdí 40 let ??
Ešte, čo sa tu spomína cukanie za studena, tak to so spojkou asi nebude mať veľa spoločné.... tu je hlavný problém manažment motora, ktorý bojuje s emisiami za studena... ťažko sa hľadá kompromis medzi užívateľským prejavom a emisiami....
Re: Cukání spojky
Napsal: 30 pro 2020, 19:30
od Boryš
Mně spojka cuká za studena víc než za tepla. Motorem to není, to bych slyšel, motor jde pravidelně a ochotně do otáček. Asi to bude změnou součinitele tření v závislosti na teplotě setrvačníku a lamely. A taky smrdí, třeba i při delší jízdě do kopce bez řazení.
Před tím než jsem to pokakal vlastní vinou necukala a nesmrděla. Jsem věřil, že to co jsem udělal spojce neublíží... Ublížilo. Nyní cuká a smrdí i po dvou opravách u odborníků.
Re: Cukání spojky
Napsal: 30 pro 2020, 19:49
od Sanchez
dibarbora píše: ↑30 pro 2020, 19:13
ozzy56 píše: ↑30 pro 2020, 18:42
já pamatuju nejen S 120, ale i staré oktávky a tudory,
, když to srovnám, tak dnešní talířové pružiny v přítlačáku jsou bezesporu lepší, ale problém u všech značek je, že dnešní spojky jsou poddimenzované, tomu kdo dělal na dílně nemusím nic vysvětlovat, když rozeberu dnes spojku, lamela je jak nová, ale přítlačák je vyhřátý, prostě KO a spojka klouže, nebo stačí abys dal chip a spojka točivý moment nepřenese, a to se výkon a točák zvedne o pár procent..., jinak když ti přijede mladá holka s cukající spojkou, řekneš si má levou nohu kopyto, ale co když přijede chlap, co jezdí 40 let ??
Ešte, čo sa tu spomína cukanie za studena, tak to so spojkou asi nebude mať veľa spoločné.... tu je hlavný problém manažment motora, ktorý bojuje s emisiami za studena... ťažko sa hľadá kompromis medzi užívateľským prejavom a emisiami....
Ano to som myslel, ospravedlnujem sa za dezinformacie.
Diky za opakovane potvrdenie. Len skoda, ze to robia len benziny.