Stránka 1 z 1

zhasnutí motoru za jízdy

Napsal: 24 led 2021, 13:51
od dafi190
Zdravím všechny Matrixáky :D , pořídil jsem si taky Matrix 1,5 CRDi, 2008. Měl jsem vyhlídnuté jiné auto, ale když jsem se svezl v "Metráčkovi", bylo rozhodnuto. Jízda lux, vysoké, děti jásaly, že krásně vidí ven, je po prvním majiteli a asi se opravdu staral. Jsem úplně pryč z toho, že se mne ptá tolik lidí jak jsem s autem spokojený, že se jim líbí nebo o něm uvažují. Takový zájem o Matrixe bych v životě nečekal... Kufr příjemně překvapil a prvotní obavy, že se v zatáčce převrátím, hned zmizely. Ale má to pár much: Jak píšete, kontrolka ABS po překročení 100 km/h a teď bych řekl, že i dřív, ale žádné omezení nepociťuji. Koroze lemů. Horší je, že při ujetí cca 60 - 70 km auto zacuká a zhasne motor. Při předjíždění kamionu hrozná situace, zvlášť, když je za vámi nalepený bavorák a bliká na vás už co vás uviděl. Zastavím, vypnu motor, po 30 s nastartuji a jedu úplně v pohodě dalších 60 - 70 km bez problému než zase motor zhasne. CO TO JE? Máte někdo s tímto zkušenost? Rozsvítí se kontrolka s auta s klíčkem. Slyšel jsem, že je to vada rozdělovače, ale ta se nepotvrdila. Zkusil jsem i za jízdy vypnout motor a hned nastartovat, ale auto jede bez výkonu až zase zhasne po přidání plynu. Nebýt této vady, nestěžuji si. Za 30000 Kč Metráček vypadal jako nový, vedená servisní knížka, na STK pochválili, že je opravdu fit, prostě jsem nadšený a mám najeto za 4 měsíce 24000 km. Jen to zhasínání motoru... Dokážete někdo poradit? Děkuji

Re: zhasnutí motoru za jízdy

Napsal: 24 led 2021, 16:30
od Richard555
No
1. kontrolka ABS se (ač to nepíšeš) zřejmě rozsvítí kolem 100km/h - na 90% je prasklý nebo zkorodovaný nějaký kroužek ABS Takový ozubený kroužek a z něj čidlo bere informace o otáčení kol. Vpředu je na vnějším kloubu poloosy, vzadu na náboji. S tím si nehraj, klidně se může stát, že nezastavíš ABS vyhodnotí že kolo blokuje a uvolní brzdy tedy ani ty moc nebrzdíš :wink: Je třeba kroužek očistit, pokud je prasklý zavařit a obrousit do zubatého původního tvaru, nejlépe vyměnit, ale opravdu to řeš :!: Není to drahý cca 300,- /kus
2. Jestli se ti to stává v okamžiku, kdy chceš od motoru nějaký výkon, dáš plyn na podlahu - předjíždíš , tak nejspíš půjde o nízký tlak v railu. Je možné že nedává tlak čerpadlo, nebo je nějaký vstřik vadný. Nám to na Santovi dělal vstřik, pokud se jelo piánko vše OK, jakmile se požadoval výkon, vstřik otevřel zůstal viset otevřený, do motoru nestříkala ale tekla nafta a klesl tlak v railu a ř.j. motor stopla. Pomohla repase-oprava vstřiků.
Snad ti tohle pomůže. No a jestli máš nějakou čínskou diagnostiku za 200,- tak ta nám psala nějakou poruchu U..... tedy poruchu sběrnice CAN

Re: zhasnutí motoru za jízdy

Napsal: 24 led 2021, 16:42
od Mr. HYUNDAI
Kdy byl měněný palivový filtr?

Re: zhasnutí motoru za jízdy

Napsal: 24 led 2021, 20:59
od dafi190
Richard555 píše: 24 led 2021, 16:30 No
1. kontrolka ABS se (ač to nepíšeš) zřejmě rozsvítí kolem 100km/h - na 90% je prasklý nebo zkorodovaný nějaký kroužek ABS Takový ozubený kroužek a z něj čidlo bere informace o otáčení kol. Vpředu je na vnějším kloubu poloosy, vzadu na náboji. S tím si nehraj, klidně se může stát, že nezastavíš ABS vyhodnotí že kolo blokuje a uvolní brzdy tedy ani ty moc nebrzdíš :wink: Je třeba kroužek očistit, pokud je prasklý zavařit a obrousit do zubatého původního tvaru, nejlépe vyměnit, ale opravdu to řeš :!: Není to drahý cca 300,- /kus
2. Jestli se ti to stává v okamžiku, kdy chceš od motoru nějaký výkon, dáš plyn na podlahu - předjíždíš , tak nejspíš půjde o nízký tlak v railu. Je možné že nedává tlak čerpadlo, nebo je nějaký vstřik vadný. Nám to na Santovi dělal vstřik, pokud se jelo piánko vše OK, jakmile se požadoval výkon, vstřik otevřel zůstal viset otevřený, do motoru nestříkala ale tekla nafta a klesl tlak v railu a ř.j. motor stopla. Pomohla repase-oprava vstřiků.
Snad ti tohle pomůže. No a jestli máš nějakou čínskou diagnostiku za 200,- tak ta nám psala nějakou poruchu U..... tedy poruchu sběrnice CAN
Děkuji Richard555, souhlasím, že ABS musím řešit, to je už hazard se zdravím a jezdí se mnou děti... U druhého bodu: Metráček jede úplně v pohodě, reaguje na plyn, vše je jak má být. Ale jak ujedu 60 - 70 km, tak auto prostě zhasne, ať jedu jak jedu, bez varování, jen v něm mírně zaškube, 1-2 sekundy a konec. Vyšlápnu spojku a rozsvítí se všechny kontrolky, motor zhasl. Zastavím, nastartuji a auto jede jakoby nic. Zase reakce na výkon ok, prostě vše jak má být. Ujedu zase 60 - 70 km (už to mám vysledované) a konec. Když to chci ukázat automechanikovi, tak po 5 minutách konstatuje, že auto jede a neví co by to mohlo být. Nikdo se mnou nechce jezdit 70 km :roll: . Chápu :D . Jenže takhle s tím nic neudělám. Já už to mám tak vysledované, že po 60 km, stavím na pumpě, vypnu motor a startuji. Kladno - Brno + 10 min. na tyto restarty. Ale byl bych šťastný, kdybych to dokázal nějak vyřešit. Metráček je prostě fajn a ještě udělá spoustu parády.

Re: zhasnutí motoru za jízdy

Napsal: 24 led 2021, 21:01
od dafi190
Mr. HYUNDAI píše: 24 led 2021, 16:42 Kdy byl měněný palivový filtr?
Zdravím Mr. HYUNDAI, to netuším, nemám ho tak dlouho a v servisce jsem to nenašel.

Re: zhasnutí motoru za jízdy

Napsal: 24 led 2021, 21:25
od idam.i
Filter by som vymenil určite.Zvlášt v zime starý zanesený filter robí takéto psie kusy.

Re: zhasnutí motoru za jízdy

Napsal: 24 led 2021, 21:34
od Mr. HYUNDAI
Já to v Matrixovi absolvoval v pondělí. Příznaky velmi podobné. Po víc jak 10 letech byl hodně "fuj"...
V tomhle případě to bylo znásobené letní naftou :roll: ...

Re: zhasnutí motoru za jízdy

Napsal: 04 pro 2021, 00:45
od Petan
Fíha, to jste docela hazardéři. Palivový filtr máte měnit každých 60 tisíc km a u nafťáku každých 30 tisíc. Nepodceňujte údržbu, ty prachy za ní se vyplatí, jestli chcete, aby vám mazlík dlouho vydržel.