Dct i30 fb 2020
Napsal: 05 úno 2021, 23:14
Ahoj, mám dotaz k převodovce.
Zatím chápu (a jezdím):
P + ruční El. brzda - parkování rovina i kopce.
D - zařadím jak vyparkuju a dokud znova nezaparkuju, nesahám na to. (křižovatky stojím na brzdě, případně na auto-hold)
R - zpátečka
N - zatím jsem nepoužil, mimo nutný pohyb páky mezi R a D. (v salónu řekli: maximálně na naložení auta, když přijede odtahovka)
Můj dotaz/y:
1) když chci, jako v manuálu, kdy dám neutral + ručku, vylézt z auta s nastartovanym motorem - mám dát neutral + ručku nebo P + ručku (zatím jsem dával P + ručku)
2) pokud to chápu dobře, tak při D a R, pokud stojím naplno na brzdě, tak auto má 'jakoby' zmačklou spojku/je v neutralu - předpokládám, podle doby stání na brzdě a frekvenci přeřazování D a R.
U D se toho dá všimnout při dojíždění do zastavení - už od nějaké rychlosti to vyřadí na neutral, což je vidět na otáčkách + na brzdě, páč auto jakoby míň brzdí/vystřelí vpřed, páč přestane brzdit motorem.
3) Co se vlastně fyzicky děje, pokud jsem na P a stojím na brzdě a co když jsem na P a nestojím na brzdě? Prokluzuje u některé z těchto variant spojka, ale auto stojí kvůli zařazenému P nebo se zařazené P rovná neutralu?
4) P + ruční brzda se týká i startování, startuji P + nožní brzda + ruční brzda, která je od posledního zaparkování. Nastartuji, pustím nožní brzdu, nechám ruční brzdu a zapnu pásy, nastavím si hudbu, navigaci a jedu - je to tak správně? Nebo mám nastartovat, při sešlápnuté brzdě ještě zařadit na N?
Zatím chápu (a jezdím):
P + ruční El. brzda - parkování rovina i kopce.
D - zařadím jak vyparkuju a dokud znova nezaparkuju, nesahám na to. (křižovatky stojím na brzdě, případně na auto-hold)
R - zpátečka
N - zatím jsem nepoužil, mimo nutný pohyb páky mezi R a D. (v salónu řekli: maximálně na naložení auta, když přijede odtahovka)
Můj dotaz/y:
1) když chci, jako v manuálu, kdy dám neutral + ručku, vylézt z auta s nastartovanym motorem - mám dát neutral + ručku nebo P + ručku (zatím jsem dával P + ručku)
2) pokud to chápu dobře, tak při D a R, pokud stojím naplno na brzdě, tak auto má 'jakoby' zmačklou spojku/je v neutralu - předpokládám, podle doby stání na brzdě a frekvenci přeřazování D a R.
U D se toho dá všimnout při dojíždění do zastavení - už od nějaké rychlosti to vyřadí na neutral, což je vidět na otáčkách + na brzdě, páč auto jakoby míň brzdí/vystřelí vpřed, páč přestane brzdit motorem.
3) Co se vlastně fyzicky děje, pokud jsem na P a stojím na brzdě a co když jsem na P a nestojím na brzdě? Prokluzuje u některé z těchto variant spojka, ale auto stojí kvůli zařazenému P nebo se zařazené P rovná neutralu?
4) P + ruční brzda se týká i startování, startuji P + nožní brzda + ruční brzda, která je od posledního zaparkování. Nastartuji, pustím nožní brzdu, nechám ruční brzdu a zapnu pásy, nastavím si hudbu, navigaci a jedu - je to tak správně? Nebo mám nastartovat, při sešlápnuté brzdě ještě zařadit na N?