Poistková skrinka pri motore
Napsal: 22 úno 2021, 15:20
Zdravím, rozoberal niekedy niekto z vás poistkovú skrinku v motorovom priestore? Potrebujem sa do nej pozrieť, skúšal som to teraz vonku rozobrať a je to urobené fakt zložito, zvlášť jeden kábel čo je zboku neviem ako odpojiť.
Trápim sa už nejakú dobu s vyššími voľnobežnými otáčkami, za pomoci multimetra som zistil, že dochádza k poklesu napätia, ktorého počiatok som vysledoval práve v poistkovej skrini a funguje to nejako takto: Skočím s ľavým kolesom do výtlku, či menšej nerovnosti - následne mám pokles napätia a zvýšenie otáčok. Skočím do druhej nerovnosti - otáčky aj napätie sa stabilizujú. Samozrejme to nereaguje na všetky nerovnosti, musí to byť trošku väčšia šupa, ale závisí od počasia, v mrazoch stačí aj jemný výtlk.
Meraním som tiež zistil, že sa to netýka všetkých poistiek. Senzorové poistky neudávajú žiaden pokles. Ostatné áno, vrátane poistky, ktorá reportuje napätie do RJ (a z toho následne vznikajú aj tie vyššie otáčky).
Pokles býva na úrovni 1,4V.
Mám podozrenie na uvoľnený konektor zospodu v poistkovke (ak tam konektory sú - vychádzam z videí z netu, nanešťastie som nenašiel žiadne video i30) alebo poškodený/uvoľnený niektorý kábel.
Mám i30 1.4 80kW r.v. 2011
Trápim sa už nejakú dobu s vyššími voľnobežnými otáčkami, za pomoci multimetra som zistil, že dochádza k poklesu napätia, ktorého počiatok som vysledoval práve v poistkovej skrini a funguje to nejako takto: Skočím s ľavým kolesom do výtlku, či menšej nerovnosti - následne mám pokles napätia a zvýšenie otáčok. Skočím do druhej nerovnosti - otáčky aj napätie sa stabilizujú. Samozrejme to nereaguje na všetky nerovnosti, musí to byť trošku väčšia šupa, ale závisí od počasia, v mrazoch stačí aj jemný výtlk.
Meraním som tiež zistil, že sa to netýka všetkých poistiek. Senzorové poistky neudávajú žiaden pokles. Ostatné áno, vrátane poistky, ktorá reportuje napätie do RJ (a z toho následne vznikajú aj tie vyššie otáčky).
Pokles býva na úrovni 1,4V.
Mám podozrenie na uvoľnený konektor zospodu v poistkovke (ak tam konektory sú - vychádzam z videí z netu, nanešťastie som nenašiel žiadne video i30) alebo poškodený/uvoľnený niektorý kábel.
Mám i30 1.4 80kW r.v. 2011