Bielitko 1,5 DPI
Napsal: 22 bře 2021, 22:03
Dobrý deň/ Ahojte. Rozhodol som sa pochváliť, ale aj podeliť s krátkymi skúsenosťami nášho Hyundai i30 1,5 DPI Hatchback Family s príplatkovými LED svetlami. Auto bolo objednané v novembri 2020 v Hyundai 3H Košice, preberali sme ho 11.3.2021. Auto sme kupovali pre manželku, ktorá jazdila zatiaľ vždy na mojich ,,zdedených,, autách. Posledná Octavia combi II 2.0 TDI mala najazdené takmer 250 tisíc km a začali sa už u nej prejavovať klasické TDI problémy. Keďže deti už tiež povyrastali a nosiť kočík už teda netreba, rozhodli sme sa pre manželku zaobstarať nejaké menšie benzínové auto do mesta, najlepšie s automatom. Keďže horúcou novinkou bola práve i20 rozhodli sme sa ísť ju pozrieť. Oproti octavii to bol však veľký skok , aj čo sa týka veľkosti a hlavne pôsobila trošku ,,hračkársky,,. O i30 sme vôbec neuvažovali , pri návšteve showroomu nám však padla do oka. Páčila sa nám kvalita interiéru, ktorá je na podobnej (alebo možno aj vyššej ) úrovni ako octavia 2, vnútorný priestor je taktiež porovnateľný s octaviou 2, kufor je na mestské účely úplne postačujúci. Aj keď sám jazdím na Škoda Superb combi 2,0 TDI, nebol pre mňa motor 1,5 DPI žiadnym sklamaním. Samozrejme cítiť, že tam turbo nie je, pri normálne jazde mestom nám ale vôbec nechýba. Z rokov keď som začínal s jazdením (rok 2002) mám dobré spomienky na atmosférické motory, toto bol pre mňa taký moderný návrat do tejto doby, čo sa mi tiež veľmi páčilo. Hoci automat v kombinácií s týmto motor nie je v ponuke, rozhodli sme sa auto aj napriek tomu objednať. Prednosti atmosférického motora a ušetrených cca 2500 € oproti 1,0 T s automatom, sa nám zdalo ako dosť dobrý argument.
Po 10 dňoch jazdenia sme sa s manželkou zhodli, že kúpiť tento model bolo veľmi dobré rozhodnutie, aj keď automat nám stále ešte trošičku vŕta v hlave.
Motor je úplne postačujúci a verím, že ešte trošku ožije, priemerná spotreba po nájazde cca 300 km je 8,2 l/100 km, čo považujem za dobrý údaj na surový motor jazdiaci len v mestskej prevádzke. Ovládanie auta je príjemné, podvozok do mesta výborné naladený. LED svetlá svietia oproti xenónovým svetlám v Octavii viac do biela a hranice sú ostrejšie, svieti to ale dobre a vyzerá výborne ( čo bol aj hlavný dôvod prečo sme ich priplatili ) Brzdy sú tiež veľmi dobré. Jedinú menšiu výčitku mám(e) k nastaveniu spojky, ktorá je oproti koncernovým autám naladená mäkšie, nie je to ale niečo na čo by sa nedalo zvyknúť.
Pridávam pár foto z minulého týždňa, od dnes je už auto na značkách .
Po 10 dňoch jazdenia sme sa s manželkou zhodli, že kúpiť tento model bolo veľmi dobré rozhodnutie, aj keď automat nám stále ešte trošičku vŕta v hlave.
Motor je úplne postačujúci a verím, že ešte trošku ožije, priemerná spotreba po nájazde cca 300 km je 8,2 l/100 km, čo považujem za dobrý údaj na surový motor jazdiaci len v mestskej prevádzke. Ovládanie auta je príjemné, podvozok do mesta výborné naladený. LED svetlá svietia oproti xenónovým svetlám v Octavii viac do biela a hranice sú ostrejšie, svieti to ale dobre a vyzerá výborne ( čo bol aj hlavný dôvod prečo sme ich priplatili ) Brzdy sú tiež veľmi dobré. Jedinú menšiu výčitku mám(e) k nastaveniu spojky, ktorá je oproti koncernovým autám naladená mäkšie, nie je to ale niečo na čo by sa nedalo zvyknúť.
Pridávam pár foto z minulého týždňa, od dnes je už auto na značkách .