Stránka 1 z 6
Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 05 dub 2021, 17:33
od kongresman
Máte už někdo zkušenosti s tímto motorem, nebo odkaz na nějaké testy, recenze ... ? Jaký je rozdíl mezi tímto (nyní základním) motorem a motorem u II. generace 1,6 T-GDI 130 kW ? Uvažuji již za rok a kousek výměnu mého Tusíka II., 1,6 GDI 97 kW za III. a tak se na to pomalu "psychicky" připravuji. Musím se naučit koukat na ty nové tvary. Jiné auto nechci, než opět Tusíka. Myslím, že i rozměrově se trošičku nafouknul, což mi vyhovuje. Jenom zase to turbo. Tehdy jsem chtěl bez turba a ještě to šlo. I tady bude výměna oleje už po 15 000 km ? U GDI mám po 30 000 km.
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 05 dub 2021, 18:35
od dibarbora
Jedná sa o dosť prepracovaný motor s novo riešenou hlavou valcov s pomerne prelomovým riešením variabilného časovania sacích ventilov CVVD. Ako pri každej generačnej zmene zvýšili vstrekovací tlak... nízkotlaková recirkulácia výfukových plynov... znížené trecie straty. Takže vo výsledku vraj úspornejší... ale zase o poznanie zložitejší motor....
Čo sa týka servisného intervalu, tak v prípade TGDI motorov
od začiatku nešpekuluje s dlhým intervalom.. holt oleja motory nejako veľa nemajú a riziko fatálnych porúch relatívne vysoké.
Úprimne 30tis interval pri GDI tiež nebol úplne ideálne riešenie a starostlivý majiteľ menil olej po 15tis km.
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 05 dub 2021, 18:40
od Mr. HYUNDAI
Původní plán byl test tohoto základního motoru v Tucsonu NX4 předminulý víkend.
Čínská chřipečka mě ovšem na 2 týdny zavřela doma, takže testík bude tento víkend
.
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 05 dub 2021, 19:15
od Sanchez
Pre neznalych a zvlast pre Mr. Hyundai:
Nejde o chripecku. Jedine, ze by si dokazal odborne opak.
Co sa tyka "cinska": oficialne sa ukazali prve pripady v Cine, to je tak vsetko.
Prosim, aby si nesiril dezinformacie a spraval sa na urovni.
Diky
Sorry za offtopic.
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 05 dub 2021, 19:24
od Mr. HYUNDAI
Už jsem se bál, že se neozveš! Ty 2 týdny jsem strávil v izolaci! Jako majitel patentu na tu jedinou pravdu pravdoucí o Čínské chřipečce předpokládám znáš rozdíl mezi karanténou a izolací.
Správně, tuhle trapňoučkou respirační nemocičku jsem prodělal. Já i celá moje rodina. A navzdory tomu, že kromě dcery jsme všichni, na papíře, příslušníky hned několika "rizikových" skupin, to bylo nejmírnější respirační onemocnění za posledních 25 let, kterým jsme prošli. Nebýt COVIDhysterie, tak chodím normálně do práce!
Takže - osobní zkušenost hovoří jasně - Čínská chřipečka!
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 05 dub 2021, 19:50
od idam.i
Som rád ,že ste to absolvovali OK.
Prajem veľa zdravia.
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 05 dub 2021, 20:04
od Mr. HYUNDAI
Díky, Tobě taky!
Zpět k tématu. Testovací auto přebírám v pátek po obědě. Mělo by být v barvě Engine red, takže jsou v plánu srovnávací fotky s Tucsonem předchozí generace, kterého máme v této barvě v garáži.
Když to půjde dobře, tak statické dojmy (exteriér, interiér) vč. fotek nahodím do sekce Testy v pátek večer. Jízdní dojmy pak přidám během víkendu.
Tak snad do toho na poslední chvíli nic nevletí a plány nepřekazí.
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 05 dub 2021, 20:09
od Pájoslav
Můžu se zeptat, v jaké motorizaci a výbavě bude testované auto?
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 05 dub 2021, 20:13
od Mr. HYUNDAI
Základní motor 1,6 T-GDi 110 kW s normálním manuálem a obyčejnou spojkou.
Výbava by měla být Smart s Navi, ale dokud do toho nesednu, tak je výbava jen teorie
.
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 05 dub 2021, 20:21
od Pájoslav
Super. Konečně někdo,kdo netestuje auto v plný palbě, s automatem a mild hybridem. Těším se na tvou recenzi a zároveň se jí bojím
Na stejnou auta verzi čekám
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 05 dub 2021, 20:24
od Mr. HYUNDAI
Základní motor je náhoda - první testovačku jsem chtěl v barvě Engine red, kvůli srovnávacím fotkám s předchozí generací
.
Ta skoro plná palba je v plánu na červen
. Snad to vyjde
.
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 06 dub 2021, 04:23
od willy50
Mr. HYUNDAI, díky za všechny ty testy a vůbec všechny odborné příspěvky. Jsi tady jeden z mála, který má přehled o
a zároveň chuť a čas se podělit a udělat něco navíc než my, pasivní přispěvatelé.
Na test nového Tuscona se od Tebe hodně těším. Nový T. se mi líbí (až na ten zadek) a testy od Tebe jsou trochu jiné než ty novinářské.
A samozřejmě hodně zdraví přeji.
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 06 dub 2021, 07:40
od Mr. HYUNDAI
Za těch 23 let s
by bylo smutný, kdyby v tý hlavě něco nezůstalo
.
Já nevím zda je nač se těšit - při mém neskrývaném odporu k samotné kategorii SUV, o mém názoru na design Tucsonu NX4 nemluvě
.
Také přeji
.
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 06 dub 2021, 07:44
od WalterB
Na jsem právě strašně zvědavej, jak se s tím popereš
Re: Motor 1,6 T-GDI 110/150 (kW/k)
Napsal: 06 dub 2021, 07:53
od kongresman
Díky moc za vaše odpovědi a hlavně se těším na test toho základního motoru a tak celkově. Nyní jsem se svými 132 koníky spokojený, opravdu mi to stačí, takže těch 150 koníků bude pro mě nad očekávání. Jinak jak jsem psal, že jsem měl u GDI interval výměny oleje co 30 000 km, tak konkrétně u mého auta to je jednou za rok při nájezdu cca 17 000 km, takže v poho. A ještě si myslím, že za rok a půl, když půjdu do nového Tusíka III., tak ten nový motor už bude relativně vychytaný. Stále jemně bojuji s těmi novými tvary a i s palubkou
, ale to se podá
.