Stránka 1 z 2
Sekane startovanie
Napsal: 25 dub 2021, 15:00
od petermeterkilometer
Zdravim. Chcem sa spytat, ci by vedel niekto, preco pri startovani skace magneto na startery a ktore rele dava štavu starteru? Mam na mysli rele, ktore zopne magneto. Relatka v rozvodovej skrinke su v poriadku odskusane... Mam 1.7 D
Kazda rada pomoze, dakujem
Re: Sekane startovanie
Napsal: 25 dub 2021, 15:38
od EFISO
Vek a stav akumulátora ? Ak je nízke napätie pri pripojení štartéra tak elektro cievka nemusí mať dosť sily na pridrž a štartér ja najväčší spotrebič elektrickej energie v aute . Relé buď zopne alebo nezopne v tom chybu nevidím aby to spôsobovalo tento problém .
Re: Sekane startovanie
Napsal: 25 dub 2021, 22:38
od petermeterkilometer
Od zaciatku som to riesil,,,prva bola vymena baterie,,,nebolo to,,,druha,,,, vybratie startera a preskusanie,,,skoncil na vybornu.,,,,dnes som skusil nastriekat kontox na kontakty rele v pojistkach, trikrat bol start uspesny, uvidim zajtra. vrrrr, niekedy naozaj staci malo
Re: Sekane startovanie
Napsal: 26 dub 2021, 14:04
od petermeterkilometer
Bohuzial, nepomohlo osetrit rele v skrinke, dnes to spravilo 3krat z 5tich startov.
Nevie niekto, kde sa nachadza posledne rele ku starteru, alebo aspon jeho typove oznacenie?
Re: Sekane startovanie
Napsal: 26 dub 2021, 22:56
od EFISO
Možnosť ako to zistiť je vybrať niektoré relé zo symbolom motor a skúsiť štartovať .Vrátiť naspäť relé a skúsiť iné . Možno to niektoré bude to správne ktoré hľadáš . Inak neviem poradiť .Je ich tam zo 5 čo by to mohli biť ak je to ovládané cez relé . Máš klasickú spínaciu skrinku alebo keyless ? (štartovanie tlačidlom )
Re: Sekane startovanie
Napsal: 27 dub 2021, 13:42
od EFISO
Asi ťa nepoteším ale podľa info od kolegu čo minimálne 25 rokov opravuje štartéry a alternátory tak je to na 99,9% chyba v štartéry . pravdepodobne už krátke uhlíky alebo zaoxidovaný kontakt alebo mastnota na komutátore .Ta cievka je ukostrovana cez uhliky a sú tam dve vinutia v cievke jedno silové a ďalšie od spínacej skrinky .Pri točení štartéru bez zaťáže sa to neprejaví až pri záťaží keď toči motorom . Ak si mal štartér vonku a točil na prázdno OK tak to neznamená že je štartér OK . Vraj ma už niečo za sebou ak to už takto blbne . Možno ti to pomôže pri hľadaní problému .
Re: Sekane startovanie
Napsal: 06 kvě 2021, 20:08
od petermeterkilometer
Bol som v hyundai a povedali to iste,,,vadny starter,,,dik za radu efiso, v hyundai ma tato sprava stala 70€
Dnes mi prisiel novy komutator, vymenim, uvidim....
uhliky boli dobre a dlhe,,,
Re: Sekane startovanie
Napsal: 08 črc 2021, 21:37
od petermeterkilometer
Zdravim, Moj problem startovania zacal znova po mesiaci. Vymenil som starter za novy a robi to rovnako ....pravidele poskakuje a pocut cvakat rele v pristrojovej skrinke,,,mam pocit, ze mi tu uz asi nikto neporadi...
Re: Sekane startovanie
Napsal: 08 črc 2021, 22:24
od dibarbora
V akom stave máš elektroinštaláciu?.... ukostrenie motora?... prepojenie štartér akumulátor?..
Re: Sekane startovanie
Napsal: 18 črc 2021, 15:55
od petermeterkilometer
Tak,,,a je dokonane.
Elektrika klakla uplne
Nedavno som prisiel domov, vypol motor...nic nevykazovalo neaku poruchu a ked som prisiel asi za 4 hod. naspat, ledva vyklopilo spataky. Ked som dal start, displej sa rozvietil na sek. a zhasol.....zistil som, ze baterku totalne vybilo, nabil som ju na plno a vlozil naspat,,,,uz sa nerozsvietilo vobec nic....na druhy den bola zase na total,,,,nieco ju skratuje a obavam sa toho najhorsieho,,,riadiaca jednotka
Este mi chce niekto tvrdit, ze to bol starter?
Re: Sekane startovanie
Napsal: 18 črc 2021, 16:02
od petermeterkilometer
Chcel som iba povedat to, ze keby bolo zle ukostrenie ci neaky skrat, motor a vsetko ostatne by neslapalo, ako hodinky, samozrejme po nastartovani......
Re: Sekane startovanie
Napsal: 18 črc 2021, 16:06
od petermeterkilometer
Pan Dibarbora, ukostrovaci kabel som vymenil hned na zaciatko ako prevenciu, aj ked stary bol uplne v poriadku,,,
Re: Sekane startovanie
Napsal: 18 črc 2021, 18:55
od EFISO
Pán Dibarbora mál určite na mysli aj tento kábel
- IMG_5564.JPG (66.93 KiB) Zobrazeno 1411 x
Prepoj medzi motorom a karosériu .
Chcel by som povedať že aj väčší prechodový odpor medzi vodičmi alebo ukostrenim by to šľapalo do určitého prúdového odberu ako hodinky aj po naštartovaní, ale občas by sa to prejavilo ako porucha
Ak je skrat tak vyrazí poistku pre konkretny elektrický obvod .
Re: Sekane startovanie
Napsal: 18 črc 2021, 21:43
od dibarbora
petermeterkilometer píše: ↑18 črc 2021, 16:02
Chcel som iba povedat to, ze keby bolo zle ukostrenie ci neaky skrat, motor a vsetko ostatne by neslapalo, ako hodinky, samozrejme po nastartovani......
S týmto tvrdením by som bol opatrný.... nároky na kvalitu jednotlivých spojov v rámci elektrického obvodu sú v prípade bežnej prevádzky palubnej siete a v prípade štartu diametrálne odlišné..... počas behu motora sa rozprávame o prúdoch rádovo v jednotkách... výnimočne nízkych desiatkach (A). Pri prevádzke zaťaženého štartéru rozprávame v náraze o stovkách (A).. tu sa už prejaví každý kúsok oxidu na spojoch (každý miliohm odporu) citeľným úbytkom napätia a silným zahriatím daného spoja.
... a ešte k tej vybitej baterke... štartér je dobre zložený?.... baterku spoľahlivo vybije aj zle odpojené vinutie štartéra...
Re: Sekane startovanie
Napsal: 19 črc 2021, 09:44
od Richard555
Před několika lety jsem měl problém se starterem u Kia Ceed . Nakonec po vyndání starteru jsme nalezl úplně rozemletou volnoběžku, nejspíš se pastorek nevrátil ze záběru a neustálé protáčení vykonalo své......
Pokud něco dělám a poté něco nefunguje , na 99% je problém ve věci do které jsem zasahoval. tedy nabij baterku změř odběr v klidu, poté odpoj to do čeho jsi zasahoval a znovu změř odběr. Na startéru je stykač - tedy cívka a dost silná, která má na starost v první řadě vysunout pastorek do záběru ve věnci setrvačníku a až poté sepnout proud do vinutí motoru - jedná se řádově o stovky ampér - mě se u té Kia nejspíš slepily (svařily se) kontakty toho stykače
nicméně po výměně startéru bylo vše OK.
Je možné že cívkou stykače-vystavovače protéká neustále proud (třeba jen částečně) což může být způsobeno peckou na kontaktech ovládacího relé (klidně může cvakat, ale nemusí fungovat), nebo dokonce oříškem spínací skříňky (pokud nemáš start tlačítko)