Jízda se čtyřkolkou
Moderátor: Moderátoři
Jízda se čtyřkolkou
Mám takový dotaz pro zkušené offrouďáky.
Nikdy jsem se 4kolkou nejel a máme ji objednanou kvůli karavanu. Zajímá mě, jestli je lepší zapnout pohon ručně nebo čekat až se zapojí sám. Situace: stojím se zapřaženým karavanem pod kopcem na polní cestě, která je mokrá. Ale nejsem si jistý, jestli klouže. Zmrvim něco, když zapnu stálý pohon pro jistotu a vyjedu to pomalu?
Druhá otázka: Asi se budu ptát blbě, ale pro jistotu-můžu se zapnutým pohonem zatáčet nebo couvat? Vím, zní to blbě, ale nechci něco zmrvit kvůli nevědomosti hned na začátku.
Díky za rady.
Nikdy jsem se 4kolkou nejel a máme ji objednanou kvůli karavanu. Zajímá mě, jestli je lepší zapnout pohon ručně nebo čekat až se zapojí sám. Situace: stojím se zapřaženým karavanem pod kopcem na polní cestě, která je mokrá. Ale nejsem si jistý, jestli klouže. Zmrvim něco, když zapnu stálý pohon pro jistotu a vyjedu to pomalu?
Druhá otázka: Asi se budu ptát blbě, ale pro jistotu-můžu se zapnutým pohonem zatáčet nebo couvat? Vím, zní to blbě, ale nechci něco zmrvit kvůli nevědomosti hned na začátku.
Díky za rady.
Nyní Hyundai Tucson 1.6T-GDI 110kW 4x4
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Jízda se čtyřkolkou
První co mě napadne je, že není žádný OFFROAD takže nikdo z nás nemůže být zkušený offrouďák pokud neřídí něco jiného než
No co se týká kluzkého povrchu, asi je lepší dát 4WD LOCK před rozjetím a tedy nečekat na zásah elektroniky, systém 4x4 u využívá u zadní nápravy elmag. spojku která ji připojí na základě info o prokluzu, současně i něco málo na zadek posílá pořád..... systém ale nemá mezinápravový diferenciál - tedy něco musí trochu klouznout pokud se zatáčí
Takže když to klouže není s použitím 4WD Lock problém ani při manévrování (otáčení, couvání)
Pokud by se ale mělo jednat o manévrování na pevném suchém neklouzavém povrchu může sepnutí 4WD Lock způsobit poškození celého systému
No co se týká kluzkého povrchu, asi je lepší dát 4WD LOCK před rozjetím a tedy nečekat na zásah elektroniky, systém 4x4 u využívá u zadní nápravy elmag. spojku která ji připojí na základě info o prokluzu, současně i něco málo na zadek posílá pořád..... systém ale nemá mezinápravový diferenciál - tedy něco musí trochu klouznout pokud se zatáčí
Takže když to klouže není s použitím 4WD Lock problém ani při manévrování (otáčení, couvání)
Pokud by se ale mělo jednat o manévrování na pevném suchém neklouzavém povrchu může sepnutí 4WD Lock způsobit poškození celého systému
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Jízda se čtyřkolkou
A když pojedu do krpálu , začne mi zabírat zadek po prokluzu předních kol, tak zatáčení nebude mít devastující účinky?
Nyní Hyundai Tucson 1.6T-GDI 110kW 4x4
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
Re: Jízda se čtyřkolkou
Chápu, že offroad auto je úplně jiná liga. Já beru offroad vše mimo asfalt ...Richard555 píše: ↑05 črc 2021, 19:32 První co mě napadne je, že není žádný OFFROAD takže nikdo z nás nemůže být zkušený offrouďák pokud neřídí něco jiného než
No co se týká kluzkého povrchu, asi je lepší dát 4WD LOCK před rozjetím a tedy nečekat na zásah elektroniky, systém 4x4 u využívá u zadní nápravy elmag. spojku která ji připojí na základě info o prokluzu, současně i něco málo na zadek posílá pořád..... systém ale nemá mezinápravový diferenciál - tedy něco musí trochu klouznout pokud se zatáčí
Takže když to klouže není s použitím 4WD Lock problém ani při manévrování (otáčení, couvání)
Pokud by se ale mělo jednat o manévrování na pevném suchém neklouzavém povrchu může sepnutí 4WD Lock způsobit poškození celého systému
Jen neznám zásady použití systému 4x4
Nyní Hyundai Tucson 1.6T-GDI 110kW 4x4
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Jízda se čtyřkolkou
Ne neboj se, pokud se budeš pohybovat kdekoli jinde než na suchém asfaltu a budeš potřebovat trakci klidně si 4WD Lock zapni , stane se jen to, že spojka vzadu se trvale sepne a na obě nápravy se dostane 50% výkonu.
Auto je vždy v režimu automatického připojení zadní nápravy ta spojka vzadu tak trochu prokluzem supluje mezinápravový diferenciál u OFFROADU, takže v režimu kdy není 4WD Lock zapnut nehrozí poškození systému a pokud budeš 4WD Lock používat při jízdě na polních cestách travnatých plochách atd. nehrozí poškození
Pokud budeš opravdu chtít maximální trakci např. na mokré trávě nebo na sněhu v prudkém kopci, nezapomeň před vjetím do kopce vypnout ESP
Tenhle systém umí nezávisle na řidiči kvůli prokluzu ubrat plyn (kvůli protáčení některého kola) a to určitě uprostřed kopce s přívěsem na háku nechceš
Ještě poznámka - jízda se čtyřkolkou se nijak neliší od jízdy s dvoukolkou, poznáš lepší trakci třeba při potřebě se rychle rozjet na mokrých dlaždičkách a kdykoli při snížené sjízdnosti na silnici i mimo ni, ale všechny fyzikální zákony platí pro všechny auta stejně, to že 4x4 se jeví jako lepší na sněhu a blátě je jasné (vyjedeš nesmysl oproti 2WD) ale musíš dávat i většího bacha ! auta s 4WD jsou těžší tudíž mají větší setrvačnost atd. atd.
Auto je vždy v režimu automatického připojení zadní nápravy ta spojka vzadu tak trochu prokluzem supluje mezinápravový diferenciál u OFFROADU, takže v režimu kdy není 4WD Lock zapnut nehrozí poškození systému a pokud budeš 4WD Lock používat při jízdě na polních cestách travnatých plochách atd. nehrozí poškození
Pokud budeš opravdu chtít maximální trakci např. na mokré trávě nebo na sněhu v prudkém kopci, nezapomeň před vjetím do kopce vypnout ESP
Tenhle systém umí nezávisle na řidiči kvůli prokluzu ubrat plyn (kvůli protáčení některého kola) a to určitě uprostřed kopce s přívěsem na háku nechceš
Ještě poznámka - jízda se čtyřkolkou se nijak neliší od jízdy s dvoukolkou, poznáš lepší trakci třeba při potřebě se rychle rozjet na mokrých dlaždičkách a kdykoli při snížené sjízdnosti na silnici i mimo ni, ale všechny fyzikální zákony platí pro všechny auta stejně, to že 4x4 se jeví jako lepší na sněhu a blátě je jasné (vyjedeš nesmysl oproti 2WD) ale musíš dávat i většího bacha ! auta s 4WD jsou těžší tudíž mají větší setrvačnost atd. atd.
Naposledy upravil(a) Richard555 dne 05 črc 2021, 21:08, celkem upraveno 1 x.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Jízda se čtyřkolkou
Mno, to zrovna nepotřebuju v danou chvíli ...
Nyní Hyundai Tucson 1.6T-GDI 110kW 4x4
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
Re: Jízda se čtyřkolkou
Nebýt karavanu, tak bych 4kolku ani nechtěl. Ale přeci jen s boudou za zády je i mokrá tráva rázem problém. Natož polní cesta po dešti ...Richard555 píše: ↑05 črc 2021, 21:00 Ne neboj se, pokud se budeš pohybovat kdekoli jinde než na suchém asfaltu a budeš potřebovat trakci klidně si 4WD Lock zapni , stane se jen to, že spojka vzadu se trvale sepne a na obě nápravy se dostane 50% výkonu.
Auto je vždy v režimu automatického připojení zadní nápravy ta spojka vzadu tak trochu prokluzem supluje mezinápravový diferenciál u OFFROADU, takže v režimu kdy není 4WD Lock zapnut nehrozí poškození systému a pokud budeš 4WD Lock používat při jízdě na polních cestách travnatých plochách atd. nehrozí poškození
Pokud budeš opravdu chtít maximální trakci např. na mokré trávě nebo na sněhu v prudkém kopci, nezapomeň před vjetím do kopce vypnout ESP
Tenhle systém umí nezávisle na řidiči kvůli prokluzu ubrat plyn (kvůli protáčení některého kola) a to určitě uprostřed kopce s přívěsem na háku nechceš
Ještě poznámka - jízda se čtyřkolkou se nijak neliší od jízdy s dvoukolkou, poznáš lepší trakci třeba při potřebě se rychle rozjet na mokrých dlaždičkách a kdykoli při snížené sjízdnosti na silnici i mimo ni, ale všechny fyzikální zákony platí pro všechny auta stejně, to že 4x4 se jeví jako lepší na sněhu a blátě je jasné (vyjedeš nesmysl oproti 2WD) ale musíš dávat i většího bacha ! auta s 4WD jsou těžší tudíž mají větší setrvačnost atd. atd.
Nyní Hyundai Tucson 1.6T-GDI 110kW 4x4
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
Re: Jízda se čtyřkolkou
kermin píše: ↑05 črc 2021, 21:23Nebýt karavanu, tak bych 4kolku ani nechtěl. Ale přeci jen s boudou za zády je i mokrá tráva rázem problém. Natož polní cesta po dešti ...Richard555 píše: ↑05 črc 2021, 21:00 Ne neboj se, pokud se budeš pohybovat kdekoli jinde než na suchém asfaltu a budeš potřebovat trakci klidně si 4WD Lock zapni , stane se jen to, že spojka vzadu se trvale sepne a na obě nápravy se dostane 50% výkonu.
Auto je vždy v režimu automatického připojení zadní nápravy ta spojka vzadu tak trochu prokluzem supluje mezinápravový diferenciál u OFFROADU, takže v režimu kdy není 4WD Lock zapnut nehrozí poškození systému a pokud budeš 4WD Lock používat při jízdě na polních cestách travnatých plochách atd. nehrozí poškození
Pokud budeš opravdu chtít maximální trakci např. na mokré trávě nebo na sněhu v prudkém kopci, nezapomeň před vjetím do kopce vypnout ESP
Tenhle systém umí nezávisle na řidiči kvůli prokluzu ubrat plyn (kvůli protáčení některého kola) a to určitě uprostřed kopce s přívěsem na háku nechceš
Ještě poznámka - jízda se čtyřkolkou se nijak neliší od jízdy s dvoukolkou, poznáš lepší trakci třeba při potřebě se rychle rozjet na mokrých dlaždičkách a kdykoli při snížené sjízdnosti na silnici i mimo ni, ale všechny fyzikální zákony platí pro všechny auta stejně, to že 4x4 se jeví jako lepší na sněhu a blátě je jasné (vyjedeš nesmysl oproti 2WD) ale musíš dávat i většího bacha ! auta s 4WD jsou těžší tudíž mají větší setrvačnost atd. atd.
A s dětma na zadních a psama v kufru se ani rychle jezdit nedá (natož v zatáčkách), takže jediný přípustný fyzikální zákon je gravitace ...
Nyní Hyundai Tucson 1.6T-GDI 110kW 4x4
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
Dříve Hyundai i30 II, 1.6gdi 99kW
Dříve Hyundai i20 1.4 74kW
Nyní pracovní Kentoya TwinShot 48ccm
Dříve pracovní Škoda Felicia 1,3MPi 50kW
Dříve Škoda Fabia I 1.4MPI 44kW
Předtím Nissan Sunny 1.6i 56kW
Re: Jízda se čtyřkolkou
Nasiel som pekne video porovnania ako funguje 4x4
https://www.youtube.com/watch?v=jMgmfI5 ... jnachannel
https://www.youtube.com/watch?v=jMgmfI5 ... jnachannel
Tucson NX4 1.6 T-GDI, 132kW, Premium, kozeny packet, 4x4, Adapt.Tlmice, logo vo dverach, osvetlenie noh (blue)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda se čtyřkolkou
osobne by som to na asfalte nechal v rezime auto a pripadne si pomohol rezimom. Nic viac netreba robit, automatika si pomoze sama
Ak zapadnes niekde v bahne, myslim tym uplna apokalypsa naraz tam 4WD lock a je to
Ak zapadnes niekde v bahne, myslim tym uplna apokalypsa naraz tam 4WD lock a je to
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Jízda se čtyřkolkou
Akorát jsou tam dvě různé generace aut. Takže když už srovnání, tak by to chtělo NX4 vs. NQ5. To jen pro pořádek.casco píše: ↑21 led 2022, 14:07 Nasiel som pekne video porovnania ako funguje 4x4
https://www.youtube.com/watch?v=jMgmfI5 ... jnachannel
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Jízda se čtyřkolkou
Mna skor zaujalo ako to na tych valcekoch funguje. Napriklad ked ma len jedno koleso trakciu a 3 su na valcoch, tak to auto nema sancu sa pohnut ani ak zapnes lock.
Tucson NX4 1.6 T-GDI, 132kW, Premium, kozeny packet, 4x4, Adapt.Tlmice, logo vo dverach, osvetlenie noh (blue)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda se čtyřkolkou
pretoze to proste nema uzavierku diferencialu. Jazdil som offroadovu skolu (s Patrolom) a unoverzalna pravda ktora sa tam opakovala je, ze rozdiel predokolky a 4WD SUV je v tom, ze s SUV zapadnes o par metrov dalej. Na toto treba proste mysliet, trakcia sa da trochu nahnat znacnym podhustenim pneu a najma ich dobrym vyberom (takze vsetky tie Eco contacty a podobne su dobre maximalne pre jazdenie s harantami do skolky a podobne
treba ten pohon vidiet realne, treba poznat jeho a svoje schopnosti. Treba si dobre naplanovat uzitie a najma stopu. Bezny vodic sa na limit bezneho 4x4 pohonu moc nedostane, nie tu v strednej europe
treba ten pohon vidiet realne, treba poznat jeho a svoje schopnosti. Treba si dobre naplanovat uzitie a najma stopu. Bezny vodic sa na limit bezneho 4x4 pohonu moc nedostane, nie tu v strednej europe
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023