1.6 CRDi 81kw - Setrvačník

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
TomL
Příspěvky: 5
Registrován: 25 črc 2021, 20:56
Bydliště: Brno

1.6 CRDi 81kw - Setrvačník

Příspěvek od TomL »

Dobrý den, ahoj, zdejší diskuze jsem prošel opravdu hodně detailně, stejně tak i internet, ale nikde jsem se nedozvěděl zcela zásadní věc. U modelu i30, RV 10/2014, 1.6 CRDi 81kw, kód motoru D4FB, šestistupňová manuální převodovka, kód M56CF31-1. Objevilo se mi relativně nedávno, a relativně chvíli po garančce 5r/160000km cukání při rozjezdu a jízdě při nižších otáčkách, které by dle mého názoru mohlo odpovídat poškozenému dvouhmotovému setrvačníku, nicméně zase ani při studených startech nejsou slyšet žádné klapavé zvuky. Stejně tak dobře to dle mého názoru teoreticky může být DPF (kontrolka nesvítí, na diagnostice prázdno) nebo palivový filtr, který už není úplně v kondici.

Dotaz však zní, jestli tento model vůbec dvouhmotu má? Všude na internetu i u prodejců ND jsem našel pouze valeáckou dvouhmotu, údajně od roku 01/2015, ale všichni víme, jak to v těch přelomových letech je.

Najde se tu tedy někdo, kdo by mi mohl spolehlivě říct, jestli je k převodovce s výše uvedeným označením montován obyč setrvák nebo dvouhmotový, případně nějakou další indicii, podle které by to bylo možné zjistit?

Díky moc za informace, T.
Reklama
 

Coldwind
*
Příspěvky: 94
Registrován: 17 pro 2014, 21:13
Bydliště: Praha

Re: 1.6 CRDi 81kw - Setrvačník

Příspěvek od Coldwind »

Ahoj. Podobné problémy som mal aj ja s autom tesne po garančke a bola v ťahu spojka. Museli vymenit prítlačný tanier za 14 s prácou. Robilo mi to podobné problémy, cukanie, hrozný rámus,
TomL
Příspěvky: 5
Registrován: 25 črc 2021, 20:56
Bydliště: Brno

Re: 1.6 CRDi 81kw - Setrvačník

Příspěvek od TomL »

Coldwind píše: 31 črc 2021, 19:58 Ahoj. Podobné problémy som mal aj ja s autom tesne po garančke a bola v ťahu spojka. Museli vymenit prítlačný tanier za 14 s prácou. Robilo mi to podobné problémy, cukanie, hrozný rámus,
Díky moc za odpověď. Ano, v :hyu: asi 14, to je pochopitelné. Spojková sada Valeo stojí kolem 3-3500,- takže šikovný mechanik by to do 6000 mohl zvládnout. Mám v plánu spojku měnit během příštího týdne, tak dám vědět, zda to problém vyřešilo, protože už jsem se dopátral toho, že tento model by dvouhmotu z 99% mít neměl.
tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: 1.6 CRDi 81kw - Setrvačník

Příspěvek od tempest »

07/2014 před FL má jednohmotu. S Valeem u Octavie mám špatnou zkušenost.

Počítej, že servis Ti prodá díl za cenu Kelly. Bohužel tak to je. A za práci si řeknou 4000+.
TomL
Příspěvky: 5
Registrován: 25 črc 2021, 20:56
Bydliště: Brno

Re: 1.6 CRDi 81kw - Setrvačník

Příspěvek od TomL »

tempest píše: 02 srp 2021, 17:37 07/2014 před FL má jednohmotu. S Valeem u Octavie mám špatnou zkušenost.

Počítej, že servis Ti prodá díl za cenu Kelly. Bohužel tak to je. A za práci si řeknou 4000+.
Díky za starost, o auto se mi stará mechanik, kamarád, takže tento problém mít určitě nebudu. Nicméně, jak jsem psal, díky za reakci a dám vědět.
TomL
Příspěvky: 5
Registrován: 25 črc 2021, 20:56
Bydliště: Brno

Re: 1.6 CRDi 81kw - Setrvačník

Příspěvek od TomL »

Tak spojka je kompletně vyměněná, stejně jako palivový filrt, setrvačník je jednohmotový, nicméně cukání to nevyřešilo. Mám podezření už jen na DPF, jinak vážně nevím...

Kdyby to někoho zajímalo, spojková sada 3300,- a práce 2000,-
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“